Andreas N Postat 8 november 2012 Författare Postat 8 november 2012 Ja blue face kejsaren är riktigt fin , Men de är i mina ögon inte heeeelt rev säkra om man jämför mot imperator tex. Min blå.... biter gärna i sig lite stylopora milca polyper ibland om det blir för mkt häng i polyp expansionen och lika så med vissa millepora. korallerna verkar dock inte ta någon stryk av hans sporadiska bett. Citera
Andreas N Postat 2 december 2012 Författare Postat 2 december 2012 jag stängde av retur pumpen idag och tog några bilder från ytan. håll till godo. Citera
LN21 Postat 2 december 2012 Postat 2 december 2012 Mycke mycke snyggt Andreas, stora finfina kollonier Citera
ballsam Postat 2 december 2012 Postat 2 december 2012 Mycke mycke snyggt Andreas, stora finfina kollonierInstämmer.. Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Andreas N Postat 2 december 2012 Författare Postat 2 december 2012 Mitt största problem jusst nu är att hålla uppe Karbonat hårdheten. Vid senaste testet på akvariet hade jag som följer.Ca 470Mg 1370Kh 6,4ph4 0,02Na3 0,5-1 svårt att mäta med salifert tycker jag. Detta vill jag ha ner lite lägre.jag anv mig av kalk reaktor fylld med aragonit och på utgående ledning har jag en pet flaska vars vattnet rinner genom lite mg media från grotech. Citera
nike83 Postat 2 december 2012 Postat 2 december 2012 om du minskar ditt Ca så borde de gå lättare!kollat så dina tester är Ok ? Citera
Andreas N Postat 2 december 2012 Författare Postat 2 december 2012 Kh har man ju med referens vätska men på Ca har man det inte dock... Problemet är ju o minska på Ca när man anv ca reaktor...... jag måste ju köra den för att få ut karbonater. enda sättet för att minska på ca känns som vattenbyte. eller!?jag ökade på mängden media i reaktorn i ett försök att få upp kh. sedan har jag tillsatt extra KH booster var dag utan egentligen effekt.Hitta en till bild som kan va värd att visa. är fö en A.hyacinthus. Citera
adddo Postat 2 december 2012 Postat 2 december 2012 har du kalk reaktor eller ca reaktor?Använder du Ca reaktor är det kanske värt o skaffa en kalkreaktor också för KH Citera
Henric Postat 3 december 2012 Postat 3 december 2012 Korallerna är snygga på korten, men jag tycker att de är snyggare i verkligheten! Citera
Laggeman Postat 3 december 2012 Postat 3 december 2012 Pytsa i kalciumklorid i osmosvattnet så fyller du på med extra hårdhet i karet. Citera
freguz Postat 3 december 2012 Postat 3 december 2012 Pytsa i kalciumklorid i osmosvattnet så fyller du på med extra hårdhet i karet.Då höjs väl Ca ytterligare? Är väl KH som ska upp och Ca ned... eller så har jag läst för lite kemi nu igen Citera
Laggeman Postat 3 december 2012 Postat 3 december 2012 Då höjs väl Ca ytterligare? Är väl KH som ska upp och Ca ned... eller så har jag läst för lite kemi nu igen Helt rätt! My bad, tänkte helt fel.Självklart ska det vara natriumbikarbonat. Samma som en av ingridienserna i ballingmetoden. Citera
Andreas N Postat 3 december 2012 Författare Postat 3 december 2012 jag fick ett par dl av brorsan igår så nu åker det i en dl balling lösning /dag. Får testa en vecka o se om det höjs. Citera
Andreas N Postat 26 december 2012 Författare Postat 26 december 2012 Några ok bilder som jag tog innan jag byter till nya MH lampor. mest för att jag själv skall kunna se tillväxt samt färg skillnad. Citera
Wiking Postat 26 december 2012 Postat 26 december 2012 Det växer bra i kommunens utkanter ser jag:) Fina bilder! Citera
freddi36 Postat 26 december 2012 Postat 26 december 2012 Dom på bild 2 var grymt snygga! Speciellt den med lila i sig! Citera
Andreas N Postat 26 december 2012 Författare Postat 26 december 2012 Dom på bild 2 var grymt snygga! Speciellt den med lila i sig! Acropora Tricolor är den du syfta på. denna korall hade 0,5 mm2 yta med polyper efter min senaste krasch i april . nu har den bildat vävnad över hela fragg stenen samt skickat ut nya tillväxtgrenar så nu finns det hopp :-) Citera
Andreas N Postat 27 december 2012 Författare Postat 27 december 2012 opps 0,5cm2 skulle det va. Citera
freddi36 Postat 27 december 2012 Postat 27 december 2012 Det var ju inte mycket i vilket fall som helst! Riktigt fin tycker jag, kontrasten mellan grönt och lila blir ju ganska stor Citera
Andreas N Postat 27 december 2012 Författare Postat 27 december 2012 Här har du den lite ljusare och mer inzoomad. samma bild fö Citera
Andreas N Postat 14 januari 2013 Författare Postat 14 januari 2013 bytte belysning i mellan dagarna och bytte 350liter vatten i helgen så nu ser allt ut att trivas en aning bättre. Lite focus bilder kommer på div acropora. Citera
nike83 Postat 14 januari 2013 Postat 14 januari 2013 riktigt trevlig! har du någon aning om vad blid nr3 är för någon acropora? Citera
freddi36 Postat 14 januari 2013 Postat 14 januari 2013 Finfina acros! Där är tri-colorn igen, riktigt snygg, precis som den röda. Är det en "red planet acro"? (är inte duktig på sps så kan säkert va fel ) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.