Gå till innehåll

Årliga saltseminarier?


Lasse

Rekommenderade inlägg

Jag ser att det står att det finns 1 102 aktiva medlemmar. Vet någon vad kriteriet är för att man skall vara en aktiv medlem?

"Aktiva medlemmar" är de som varit inloggade senaste 90 dagarna.

Ca 1650 medlemmar har varit inloggade senaste 365 dagarna.

Låt mig passa på att förtydliga att vi moderatorer inte har några utgifter för vårt peresonliga engagemang som behöver täckas. Telefon- och portokostnader är så marginella att det inte räknas. Alla utgifter för föreningen är "externa", dvs till parter utanför moderatorkretsen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 105
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Ok Calle, då är jag med. Om man loggar in 4 gånger per år, en gång per kvartal, så är man alltså en aktiv medlem. Detta tycker jag är en generös tolking, men nu är det som det är. Jag har svårt att tror att vi kan få mer stödmedlemmar bland dem som besöker sidan väldigt sällan. Hoppet står till dem som besöker den mer frekvent.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

"Aktiva medlemmar" är de som varit inloggade senaste 90 dagarna.

Ca 1650 medlemmar har varit inloggade senaste 365 dagarna.

Låt mig passa på att förtydliga att vi moderatorer inte har några utgifter för vårt peresonliga engagemang som behöver täckas. Telefon- och portokostnader är så marginella att det inte räknas. Alla utgifter för föreningen är "externa", dvs till parter utanför moderatorkretsen.

Först - det har alltså varit ca 1100 unika användare som besökt sidan (som är registrerade) de senaste 3 månaderna. Ca 80 är stödmedlemmar. Detta talar väl sitt eget språk tycker jag. det måste vara fler än 80 som tycker att sidan betyder något och som kan tänkas betala en stödavgift för att trygga siten på längre sikt. Vad jag förstår så är ekonomin hygglig nu men vad säger att den är det om något år. Förra gången vi hade den här disk. så låg vi på ca 50 stödmedlemmar och det drogs upp att vi skulle upp till åtminstone 100. Jag och några till sa att vi var beredda att betala in en större avgift om detta mål uppfyldes. Och det gjorde vi också. Jag skulle nog lugnt kunna säga att jag kommer att lägga 500:- till i stödmedlemskap men denna gång är gränsen 200 betalande stödmedlemmar i så fall. Som det ser ut nu är det lugnt - jag hinner bli död och begraven innan detta inträffar - men jag kan ju ha fel - det har hänt någon enstaka gång förut :)

En annan fråga är om kostnadstäckning Calle. Om ni nu ändrar texten om stödmedelskap, lägg då till en passus om kostnadstäckning för de som aktivt arbetar med SG. Även om det inte är aktuellt idag så kan det behövas i framtiden och om SG utvecklas. Jag har arbetat idiellt i många år med NCS och det hade inte varit möjligt om vi i styrelsen inte hade fått kostnadstäckning vid resor och annat. Om SG utvecklas även mot att kunna sammarangera saker med andra så kommer förr eller senare moderatorerna behöva träffas IRL, representera vid arrangemang och varför inte arbeta med frågor rörande legaliteten med vår hobby. För som Kjell påpekade i ett tidigare inlägg så finns kraftigare hot bakom horisonten än inställda saltmöten.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mycket intressant tråd, efter att ha läst alla inlägg så loggade jag direkt in på min internetbank och gjorde en överföring. Med tanke på hur mycket pengar jag troligtvis har sparat på misstag jag inte gjort och pengar jag sparat på böcker jag inte behövt köpa tack vare denna sida så är 100 kr ingenting. Jag uppskattar Saltvattensguiden väldigt mycket och skulle vara villig att betala betydligt mer om det skulle leda till att guiden och vår hobby utvecklades. Jag tycker att ni som förespråkar en utvecklig med seminarier eller liknande gör ett bra jobb, jag skulle gärna åka på en sådan tillställning. Jag ser heller inget problem med att använda pengar från stödavgiften till att sponsra events någonstans i Sverige, även om jag inte skulle kunna besöka eventet skulle det troligtvis komma upp trådar om hur eventet var och på så sätt kan alla på guiden ändå dra nytta av sådana saker.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...