mikjon Postat 23 augusti 2015 Dela Postat 23 augusti 2015 Den kommer att tystna efter någon vecka Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas_Lindholm Postat 30 augusti 2015 Dela Postat 30 augusti 2015 Hej! Fint akvarium. Jag såg inte pumpen först, smidig placering. Gillar helhetsintrycket, fin scape! mvh ante Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 30 augusti 2015 Författare Dela Postat 30 augusti 2015 Tack Hoppas att koraller växer upp mer å täcker mer och pumpen.Ska köpa lite mer fraggar utav en i närheten./Christian Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Casio Postat 30 augusti 2015 Dela Postat 30 augusti 2015 Fint kar! Hur upplever du att din Zebrasoma mår på den lilla ytan? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 30 augusti 2015 Författare Dela Postat 30 augusti 2015 (ändrat) Tack. Inga som helst problem den simmar omkring å letar mat och pickar.. Blir den för stor så byter man ut den. Den är bara typ 8cm Ändrat 30 augusti 2015 av wrang Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Casio Postat 30 augusti 2015 Dela Postat 30 augusti 2015 Ja, den ser ut att må fint! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 3 september 2015 Författare Dela Postat 3 september 2015 Kör nu pumpen vertikalt och läge 5/10 och 4/10 så byter den håll var 2minHar nu tystnat till acceptabelt ljud efter 2 veckor i karet.Vill ej dra på mer flöde då eufyllian rör sig för mycket å ej trivs, finns inte bättre ställe i karet. Hoppas kunna köpa lite fraggar i helgen./Christian Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 3 september 2015 Författare Dela Postat 3 september 2015 (ändrat) Här är en 14sek tidsförskjutnings video filmad med IPhone 5S. Filmad under 2 sekvenser först pumpen bakåt läge 4 sedan framåt läge 5qIFV8Uh8Oyo Kolla eufyllian och anemonerna i början så ser man lugnet /Christian Ändrat 3 september 2015 av wrang Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 7 september 2015 Författare Dela Postat 7 september 2015 Fyllt på med lite fraggar från Rasmus /Christian Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 9 september 2015 Författare Dela Postat 9 september 2015 Fick fylla på med lite Triton 1, 2, 3A+ 3B idag senast var den 26/6 så 75 dagar sedan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 15 september 2015 Författare Dela Postat 15 september 2015 lite bild från idag. Nån fragg pojken ville vi skulle ha med räkan ocksåLjuset är en Led kluster från PacificSUn jag fått och fått igång [h=3](Led panel från Pacific sun)[/h][h=3][/h] Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas_Lindholm Postat 17 september 2015 Dela Postat 17 september 2015 Snyggt och behagligt ljus! Klart räkan ska med på bild:) Fina fraggar!Mina barn gillar räkorna i mitt akv men har inte upptäckt de "färgglada" pinnarna ännu Är det en filfisk som syns i bild?mvh ante Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 17 september 2015 Författare Dela Postat 17 september 2015 Tack. Ja det är en filfisk (Acreichthys tomentosus) jag har i akvariet. Hade massa glasroser innan. Finns inga kvar vad jag kan se men den äter pellets gladeligen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 17 september 2015 Författare Dela Postat 17 september 2015 Dagens test med salifert.My waterparameters:Alkalinität: 8,0 °dHCalcium: 450 mg/lMagnesium: 1290 mg/lNitrat: 5,00 mg/lPhosphat: 0,000 mg/lKalium: 400 mg/lSalinität: 30,0 psuTemperatur: 27,0 °CSkickar in nytt prov till TritonLabb på tisdag så får man se vad det visar./Christian Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 18 september 2015 Författare Dela Postat 18 september 2015 Problem med min milca.Har aldrig haft en sådan innan å undrar nu om den är bortom räddning.Har haft skadan säker i 10 dagar men nu så mycket mer upp till förgreningen. Alla värden är bra och har inte sett nått som stör den. Ska jag flytta den eller låta den vara. /Christian Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mr_Ewing Postat 18 september 2015 Dela Postat 18 september 2015 Problem med min milca.Har aldrig haft en sådan innan å undrar nu om den är bortom räddning.Har haft skadan säker i 10 dagar men nu så mycket mer upp till förgreningen. Alla värden är bra och har inte sett nått som stör den. [ATTACH]129319[/ATTACH][ATTACH]129320[/ATTACH]Ska jag flytta den eller låta den vara. /ChristianMin ser precis likadan ut och jag har heller ingen aning om varför.Den har dock levt över 18 månader i det tillståndet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 21 september 2015 Författare Dela Postat 21 september 2015 Skickat in nytt prov idag till triton labb.28:- med postens porto för utrikes EU brev./Christian Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mr_Ewing Postat 23 september 2015 Dela Postat 23 september 2015 Skickat in nytt prov idag till triton labb.28:- med postens porto för utrikes EU brev./ChristianPosta gärna dina värden i tråden sen - det vore kul att jämföra. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 23 september 2015 Författare Dela Postat 23 september 2015 Absolut det var ju 6månader sedan förra testet.Inget provsvar idag då jag kollade /Christian Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 24 september 2015 Dela Postat 24 september 2015 Försökt hitta hur du kör ditt kluster.. Något hemkört ?Med Vänlig Hälsning Manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 24 september 2015 Författare Dela Postat 24 september 2015 Försökt hitta hur du kör ditt kluster.. Något hemkört ?Med Vänlig Hälsning ManneMenar du min PS ramp?just nu kör jag med externa LED drivdon från meanwel och Helvar och DALI styrning eftersom jag har det på min ghl dator. funkar i dagsläget men skulle nog vilja ha nått annat å få till en bättre snyggare ramp. Har hittat snygga färger och hoppas att korallerna trivs mde detta. Just nu kör jag den gröna på/av för att minska Rosa/lila/purpur färgen som blir då man bara kör med de blåa kanalerna (3st) och UV. Du har inte lust att plocka ner din ramp å kolla in bakom hur allt är kopplat PS har vart grym support trotts att jag berättat helt öppet vad jag tänkt göra, men nu är det kanske stopp Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 24 september 2015 Författare Dela Postat 24 september 2015 Skickat in nytt prov idag till triton labb.28:- med postens porto för utrikes EU brev./ChristianHipp hipp hurra snabbt nu kom prov svaret. Undra varför det tog 2 veckor förra gången???? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 24 september 2015 Dela Postat 24 september 2015 Menar du min PS ramp?just nu kör jag med externa LED drivdon från meanwel och Helvar och DALI styrning eftersom jag har det på min ghl dator. funkar i dagsläget men skulle nog vilja ha nått annat å få till en bättre snyggare ramp. Har hittat snygga färger och hoppas att korallerna trivs mde detta. Just nu kör jag den gröna på/av för att minska Rosa/lila/purpur färgen som blir då man bara kör med de blåa kanalerna (3st) och UV. Du har inte lust att plocka ner din ramp å kolla in bakom hur allt är kopplat PS har vart grym support trotts att jag berättat helt öppet vad jag tänkt göra, men nu är det kanske stoppjag fick byta plexiglaset på rampen för ett par dagarsen.. Hela rampen nerplockad då man börjar uppifrån o går neråt.. , tog inga bilder för det fanns inte i min skalle då.. Typiskt.. Men det såg ganska sparsmakat inne i rampen.. Skulle du inte kunna jaga ifatt en datordel med från PS eller havererad belysning.. Om du kollar igenom PS config program så kanske det hade varit en bra lösning..Med Vänlig Hälsning Manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 24 september 2015 Författare Dela Postat 24 september 2015 jag fick byta plexiglaset på rampen för ett par dagarsen.. Hela rampen nerplockad då man börjar uppifrån o går neråt.. , tog inga bilder för det fanns inte i min skalle då.. Typiskt.. Men det såg ganska sparsmakat inne i rampen.. Skulle du inte kunna jaga ifatt en datordel med från PS eller havererad belysning.. Om du kollar igenom PS config program så kanske det hade varit en bra lösning..Med Vänlig Hälsning Mannesmart. undra hur man frågar efter en trasig ramp på nätet Vad menar du med PS config program Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 24 september 2015 Dela Postat 24 september 2015 Jag bara menar att om du hade haft tag i datordelen också så kanske du hade kunnat köra samma program som vi andra med PS ramper för att ställa kanalerna.. Inget bara på/av.. Huvuddelarna borde vara kluster/dator/driver..Med Vänlig Hälsning Manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.