Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Jag bara menar att om du hade haft tag i datordelen också så kanske du hade kunnat köra samma program som vi andra med PS ramper för att ställa kanalerna.. Inget bara på/av.. Huvuddelarna borde vara kluster/dator/driver..

Med Vänlig Hälsning Manne

ja så sant.

har fin kammat google efter PS bilder å hittat lite då å då, men har fattat att det är en kluster, dator å så drivern som är den långa svarta som satt mot din baksida som allt är inkopplat mot en svart drivare per kluster iallafall

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Här är mina tester

Till vänster är ifrån 17 Mars och till höger 23 September

post-736-14468936421688_thumb.jpg

post-736-14468936421931_thumb.jpg

snurrar bra nu i skallen vad som gör de olika testerna

tex Coppar, Nickel, Aluminium vet ej vad det kan vara som jag fått i detta i akvariet

Kalium, lite högt

Ca lite högt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då har du direkt kopplat dina drivare på svarta kortet o sen styr du drivarna , inte kortet.. Enkelt sagt ?

Med Vänlig Hälsning Manne

Nej inte så, från LED klustret så sitter den en svart anslutnings plint från denna rätt in på mina drivare

De svarta kortet kommer jag nog aldrig ändå använda då det är lättare att köpa en

diy-led-controller1-150x150.jpgBluefish LED CONTROLLER

å sedan en drivare på 36V 250watt 15A å sedan olika LDD

Led panel från Pacific sun lastpost-right.png

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Japp kör jag då en power unit på 15A eller 2st 8A så kan jag köra med 2st kluster över karet men det behövs nig inte. Har ju ändå att jag kan komplettera med 2x24watt T5 till över karet.

Hittade min gamla trotjänare gemsbol som nivåvakt som ev bov i letandet efter nickel/koppar etc som stör triton metodens labb resultat.

Ingen vacker syn men nu har jag inga gamla saker kvar som kan rosta eller annat läcka ut nått

post-736-144689364223_thumb.jpg

/Christian

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Känns inge kul längre då jag inte får koraller att trivas längre vet ej vad som händer.

Har kört en Triton Detox å vatten byte efter deras rekommendationer så får la skicka in ett till å se om det är samma skit igen.

Är stabila värden sedan Mars så det kan det ej vara. Lite höga Ca 470 , mg 1470 men inga problem med detta. kH 8.0

Korallerna liksom tappar vävnad så nu har 2st till kastat in handduken.

Enda som trivs vad jag kan se nu är en Pavona och en Acropora, Milcan är sig lik med en vit strumpa under förgreningen, Eufyllian håller sig indragen.

Ska utrota mina anemoner ifall dessa är problemet med fria "gifter" från dom som stör mina SPS

/C

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

LESS har vi alla varit på vår hobby någon gång gissar jag.. Eller är det bara du o jag ;) , jag rensar ut o går ner till basic nivån igen.. Inget extra jobb förns något triggar en att gå igång igen.. Insperation behövs för att hålla en på top..

Med vänlig hälsning, Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack så mycket.

Är extra tungt nu att man inte som innan bara kunde köpa nya om en dog å massa fina koraller i sitt akvarium men antar att det vänder när allt börjar ordna till sig. Ser liksom 7 gipsskivor istället för en korall för 500:-

Har precis gjort klart 55m2 vind till fullt beboeligt ut med sågspån upp med nytt mellanbjälklag och isolering tak mm, 3barn å fasadbyte på huset nästa år så antar att hobbyn får lida. ;)

/Christian

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack så mycket.

Är extra tungt nu att man inte som innan bara kunde köpa nya om en dog å massa fina koraller i sitt akvarium men antar att det vänder när allt börjar ordna till sig. Ser liksom 7 gipsskivor istället för en korall för 500:-

Har precis gjort klart 55m2 vind till fullt beboeligt ut med sågspån upp med nytt mellanbjälklag och isolering tak mm, 3barn å fasadbyte på huset nästa år så antar att hobbyn får lida. ;)

/Christian

jag har liknande dilemma som du.. Eller har hobbyn blivit betydligt dyrare senaste året eller två.. Det impulshandlande man kunde göra innan är bortfluget o man måste planera vilket blir tråkigt i längden.. Undra om mina två egna fraggar har något med det att göra ;).. Hade du bott på rätt ställe, ja Skåne så hade du varit välkommen hit för några nya fragment att kämpa med.. Vi träffas ju förlite nu när man inte har tid o hänga i Teds butik o snacka salt..

Med vänlig hälsning, Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack så mycket.

Är extra tungt nu att man inte som innan bara kunde köpa nya om en dog å massa fina koraller i sitt akvarium men antar att det vänder när allt börjar ordna till sig. Ser liksom 7 gipsskivor istället för en korall för 500:-

Har precis gjort klart 55m2 vind till fullt beboeligt ut med sågspån upp med nytt mellanbjälklag och isolering tak mm, 3barn å fasadbyte på huset nästa år så antar att hobbyn får lida. ;)

/Christian

jo det känner man igen :-(. Det är väl 7-8 år sedan jag la ner mitt kar under pågående husbygge och renovering.

Sedan 2011 har jag varje vinter när jag haft lite mer tid och kulor för denna hobby tagit ett par steg närmare uppstarten.

Men jag räknar fortfarande med att det är några hundra timmars arbete och en hög pengar kvar innan jag säger "Ta Da!"

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jo det känner man igen :-(. Det är väl 7-8 år sedan jag la ner mitt kar under pågående husbygge och renovering.

Sedan 2011 har jag varje vinter när jag haft lite mer tid och kulor för denna hobby tagit ett par steg närmare uppstarten.

Men jag räknar fortfarande med att det är några hundra timmars arbete och en hög pengar kvar innan jag säger "Ta Da!"

Ja jag blev glad härom dagen när jag såg att du skrev i din tråd.? Alltid kul att gamla SG folk kommer tillbaka. Har du kvar ditt hörnakvarium och special sumpen?

/Christian

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...