wrang Postat 14 oktober 2010 Författare Dela Postat 14 oktober 2010 Stämmer det att den bara passar till profilux III ?Japp 3:an är ju PAB enhet och det är inte 2:anJag väntar min pump med han skulle få dom snarastGlömde fråga Ted när han fick in nya igen men jag köper en också när det finnsSent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 14 oktober 2010 Dela Postat 14 oktober 2010 ni blir nöjda med vortechen.. jag har en mp10a med gamla styrningen.. funkar kanon.. är själv supernöjd med pumpen.!mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 14 oktober 2010 Dela Postat 14 oktober 2010 Jag har den som enda pump i min kub, hade inte kunnat vara mer nöjd med flödet som det är idag. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 14 oktober 2010 Författare Dela Postat 14 oktober 2010 Har hängt upp armaturen ikväll å är mer än nöjd. Kommer bli kanon då det är klart.Nån som vet ifall man kan korta av sin GHL LED simu-L rör? den é för lång som den är idag... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 15 oktober 2010 Författare Dela Postat 15 oktober 2010 Sätter in en 80mm datafläkt i skåpet, bakom så blir det en mögelstopper så att luften från skåpet inte direkt blåser mot väggen bakom. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 15 oktober 2010 Dela Postat 15 oktober 2010 Om du sedan sätter en Vortech på baksidan så kommer luftströmmen att hjälpa till att kyla motorn. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 16 oktober 2010 Författare Dela Postat 16 oktober 2010 Nu har jag målat 3lager med svartfärgat på bakrutanSent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 16 oktober 2010 Dela Postat 16 oktober 2010 riktigt snyggt bygge wrang.. mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petnym Postat 16 oktober 2010 Dela Postat 16 oktober 2010 Sätter in en 80mm datafläkt i skåpet, bakom så blir det en mögelstopper så att luften från skåpet inte direkt blåser mot väggen bakom.Varför vill du hindra luften från att blåsa på väggen bakom? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
kimett Postat 16 oktober 2010 Dela Postat 16 oktober 2010 Nu har jag målat 3lager med svartfärgat på bakrutanSent from my iPhone using TapatalkSka bli spännande och se hur det ser ut med lite innehåll snart :-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 16 oktober 2010 Dela Postat 16 oktober 2010 Snyggt Christian!!Petnym: Konstant varm o fuktig luft som blåser på en gipsskiva är ingen höjdare. Antar att det är därför Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 16 oktober 2010 Författare Dela Postat 16 oktober 2010 Japp ev fuktig luft å salt sätter sina spår på både tapet och dess underlag, därför har jag satt en "mögelstopper" Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltishenke Postat 18 oktober 2010 Dela Postat 18 oktober 2010 Tyvär Har Ted lyst med sin frånvaro och Drakfisken hade VorTech MP10w ES så i morgon kommer väll paketet ! Hoppas att du får tag i pump genom Ted !Karet ser ju bra ut kollade lampan hos drakfisken tror jag ska beställa en likadan som du Wrang men i en fräck kulör återkom gärna med hur du tycker den är tänkte ta 150w mh 2*t5 som du . Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 18 oktober 2010 Författare Dela Postat 18 oktober 2010 Jag köper en vanlig MP10ES då jag inte planerar att styra fler senare. Jag är supernöjd med lampan drosseln för T5 sitter i lampan å drosseln för HM lampan är typ med 3meter sladd utöver den sladd från drosseln. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltishenke Postat 18 oktober 2010 Dela Postat 18 oktober 2010 Blir bara till att bestäma färg på armaturen sen lägger jag en order ! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 19 oktober 2010 Författare Dela Postat 19 oktober 2010 Magneten funkar kanon med att hålla kvar dörren.Har beställt en Fractal Design 80mm Silent Series fläkt för att ha inne i skåpet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 19 oktober 2010 Författare Dela Postat 19 oktober 2010 Nån som kan mäta hur mycket ett MP10 bygger ut ifrån karet då den är på plats, om det stämmer med 52mm enligt deras hemsida Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 20 oktober 2010 Dela Postat 20 oktober 2010 jag mätte min.! någonstans där stämmer.. det är under 55 mm.mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 22 oktober 2010 Författare Dela Postat 22 oktober 2010 Tack för hjälpen.Sådär nu har jag ljudisolerat skåpet med 10mm Ecofon skivor. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltishenke Postat 22 oktober 2010 Dela Postat 22 oktober 2010 Vill bara säga att Vortech pumpen är en grym pump Wrang så du kommer nog bli nöjd !Märker stor skillnad på fiskar och koraller verkar som dom gillar det oregelbundna flödet och night mode på natten märker mer skillnad i dag mot i går !fiskarna är inte skygga nu innan var min wrasse rädd för sin egen skugga nu när jag matade fiskarna så var han som en hök på pelletsen hehehehehe.... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 24 oktober 2010 Författare Dela Postat 24 oktober 2010 Låter kanon detta. Har provat sumpen idag å den var tät som man ville. Ska köpa ett akvarieunderlägg för att slippa ha frigolit sen är det bara att köra igång. Uppdaterade min ghl idag till senaste program versionen, visserligen ingen speciell nyhet för modell II men så har man det gjort Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 2 november 2010 Författare Dela Postat 2 november 2010 Ett steg närmare start: Picobello ca 190 Liter/dygn 45 graders vinkel 25 mm Slanganslutning 20 mm Silikon slang 20/26 Ändhatt 40 mm Unions koppling 40 mmT STYCKE 25 mmSalifert Nitrate testSalifert Mg testSalifert Calcium testSalifert Phosphate testNP Biopellets 500 mlSalifert KH/alkalinity test Vortech mp10 Es Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 4 november 2010 Författare Dela Postat 4 november 2010 (ändrat) Idag kom mina saker så ett steg närmare, delar till filtret jag byggt för biopellets etc. Pumpen är liten å smäcker Äntligen har även jag en hemma Dags att koppla in osmosen.Sent from my iPhone using Tapatalk Ändrat 4 november 2010 av wrang Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltishenke Postat 4 november 2010 Dela Postat 4 november 2010 Ja det ser bra ut ! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
metcrue Postat 4 november 2010 Dela Postat 4 november 2010 Gött Wrang d faller på plats... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.