Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

läcker anomon du fått tag i. ser ut som en BTA.. Du kanske skrivit det innan, men vad har du för tankar om inriktning på det här karet? /Samuel (ps; funkar skummaren?)

Nej jag vet ej vad det är för anemon. Tankar: enbart koraller och fisk sparsamt och noga utvalda som man verkligen vill ha.

Nej skummaren funkar inte. Får ej upp nån höjd i skummaren. Testat med ny syresten etc men ändå ingen bra. Nivån är i samma höjd som det invändiga pvc röret.

Sent from my iPhone 3gs using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

kul att se att fler är vakna mitt i natten :kram: ..hade samma problem med skummaren i början, men om jag minns rätt ordnade det till sig efter att jag bytt utströmmaren. när jag köpte den satt det en i keramik, viket tydligen ger för stora bubblor, men det kanske du redan visste /Samuel

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej jag vet ej vad det är för anemon. Tankar: enbart koraller och fisk sparsamt och noga utvalda som man verkligen vill ha.

Nej skummaren funkar inte. Får ej upp nån höjd i skummaren. Testat med ny syresten etc men ändå ingen bra. Nivån är i samma höjd som det invändiga pvc röret.

Sent from my iPhone 3gs using Tapatalk

BTA är vad det är sen kan man som alltid komma med "den är ju blekt", men nej även min ser likadan fortfarande efter flera månader.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej du får modda skummaren jag har en mindre laguna 1500l du kan få samma som ATB använder , det räcker att sätt en muff med ett luft intag , sen är det klart , pm adress så skickar jag den , mvh stefan

Okey schyst.

BTA är vad det är sen kan man som alltid komma med "den är ju blekt", men nej även min ser likadan fortfarande efter flera månader.

Ja visst är det så att det inte finns vita anemoner, ingen fara gillar anemoner i alla dess former/färger, toppen är iallafall rosa :)

Sent from my iPhone 3gs using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sugen man blir på att bygga från scratch istället för att modda nu då riktigt fint bygge :)

Tack så jätte mycket!

Blev mer sugen nu att skaffa fler koraller eller knappar då man såg fina hos biotedmarines facebook sida men får hålla mig tror jag....

Har verkligen fått upp ögonen på knappar/zoes .

Sent from my iPhone 3gs using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nån som fått night mode funktionen att funka på sin MP10. Har läst manualen men ändå varvar den upp

Sent from my iPhone 3gs using Tapatalk

japp.. givetvis.. har ju dock gamla styrdosan.. men har nya ESen till mina mp40w o det funkar direkt.. hålla inne 2 knappar o sen se när den skiftar färg , trycka igen , sen ska den flasha i vit färg typ

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

japp.. givetvis.. har ju dock gamla styrdosan.. men har nya ESen till mina mp40w o det funkar direkt.. hålla inne 2 knappar o sen se när den skiftar färg , trycka igen , sen ska den flasha i vit färg typ

mvh manne

Jag läste lite till å missat att man ska hålla in de två knappar set och option efter man är klar för att det ska sparas.

Japp minsta farten på natten

Fint bygge och kub du fått till... ;) Skall bli intressant att följa.

/Gustaf

Tackar!!

Profilen de lovat från giesemann kom igår grymt snygg, 5ae58df5-a9bf-01c6.jpg5ae58df5-a9df-85da.jpg

5ae58df5-aa70-de8a.jpg

Har även köpt 3st röda mangroveskott från en men får jag ej tag på han hade skickat dom i ett rör med blött papper å -15 ute så får se om de överlever men det var is runt plantorna. Blir så förbannad trotts vi pratade om heatpack och bubbelplast...

/c

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack Stefan. Pumpen kom idag. Hur hade du tänkt bygget samma impeller eller göra om den till trasselsudd??

Här är en modd på min skummare,

Tog bort syrestens delen och satte på en kran och krök och sen pump

5ae58df5-b911-cc89.jpg

Sent from my iPhone 3gs using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hittade en gamal fisher injektor i min bra å ha låda moddar den lite så sitter den perfekt rätt på insuget till pumpen

5ae58df5-c08b-a681.jpg

Å så har man en injektor skummare :)

Blir väll en acuacare 1000V mini nu då *skratt*

Sent from my iPhone 3gs using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

har tittat mycket i tråden men glömt att säga att det är ett grymt inspirerande snyggbygge!

har en liten sten med några Zoa "gorilla nipple" som växer på bra om du vill byta mot några gröna... har du vägarna förbi gbg så hojta gärna till...

Tack då jätte mycket!!!

Hojt!!

Har lätt vägarna förbi men har inget att byta med just nu.

Sent from my iPhone 3gs using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Wrang , trassel eller det enkla , värm impeller bladen längst in och vrid dom och använd den smala istället ,mvh stefan

nää nu hänger jag ej med men det funkar bra har testat å det blir bra med micro bubblor, men den orkar ej höja nivån i skummaren så jag la till lite 90 graders på utlopps röret så höjdes nivån till skummarkoppens underkant

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack då jätte mycket!!!

Hojt!!

Har lätt vägarna förbi men har inget att byta med just nu.

Sent from my iPhone 3gs using Tapatalk

nu försvinner jag visserligen ut på böljan blå till efter nyår... men därefter kanske du har hittat nå kul eller fraggat några från din knapp-sten =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej , om det funka behöver du inte böka med det , om du värmer längst in på rotor och vrider bladet 45grader kan det bli bättre , men då får du ännu sämre lyft höjd på pumpen , hur blev ljudnivån? mvh stefan

Ljudnivån blir pumpens ljud å inge mer :)

Men får micro micro bubblur nu ut i karet istället så den driver kanske ut för mycket vatten tillbaka från skummaren å ut i sumpen...

nu försvinner jag visserligen ut på böljan blå till efter nyår... men därefter kanske du har hittat nå kul eller fraggat några från din knapp-sten =)

Japp vi löser det senare!

Trevligt bygge Christian..

Tackar Robin!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...