Postat 2 september 201015 år Hej alla!Jag håller på med Balling Light och använder Fauna Marins ballingsalter. Nu har jag tyvärr råkat ut för att min bikarbonat, som reglerar KH-halten, tagit slut och det kommer inte att räcka över helgen.Jag har ringt Triton, som säljer dessa produkter här i Stockholm ,och de har slut på dessa för stunden.Är det någon som kan ge mig ett förslag på var jag kan få tag på detta eller något substitut?
Postat 2 september 201015 år Författare Bikarbonat finns ju i varenda livsmedelaffär!Sant, men går det att använda det? Hur stora kvantiteter säljs det då?(Jag har aldrig köpt bikarbonat i affären någon gång... jag är gift )
Postat 2 september 201015 år Författare Ok, tack alla.Jag utgår ifrån att det alltså inte är någon skillnad mellan mataffärens bikarbonat och FM:s... Det finns säkert någon men jag menar att det kommer fungera med ICA:s, Coop:s eller City Gross bikarbonat för att lösa min "lilla akuta situation".Men om någon vet skillnaden mellan FM:s och t.ex. ICA:s så vore det kul för framtida inköp
Postat 2 september 201015 år Jag skulle gissa på att det skulle kunna vara någon skillnad på renheten.Jag använder bara sån från ica.
Postat 2 september 201015 år Författare Worst case så har jag 1,5 kg hemma av Fauna Marins bikarbonat.Tack Magnus. Jag PM:ar dig om jag inte hittar något i butiken.
Postat 2 september 201015 år Är bikarbonaten livsmedelklassad är den OK.Vi var faktiskt på City Gross i kväll och jag såg att bikarbonaten kostar nästan 40 kr/kg, så Stig ligger billigare där med
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.