Gå till innehåll

Gissa måtten - vinn skivanemoner!


Henrik Jonsson

Rekommenderade inlägg

  • Svar 306
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Eftersom jag tippar på att bänken byggdes i 120 * 120 * 120

och att ditt väggmått till vägg är 360 beronde på golvlisten tjocklek ( brukar vara 0-1 cm).

plus att du har byggt ut från vägg i varje ände med ca: 4-5cm vardera sida kan då luckorna vara 130 * 92 * 130..

Har jag rätt???? smiley2.gif.kan skilja lite det vet jag...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det där kommer bli hur coolt som helst, om karet blir lika långt som bänken vill säga. Den armaturen har jag haft i butiken en gång i tiden, bra armatur. Synd att elektroniken strular, jag har en ny månljuslampa till den. Du får den om du vill ha den, har du kollat om det går att få tag på ny elektronik? Jag tror inte det är helt omöjligt, den har fina progrmerings möjligheter.

/Mattias

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

har du kollat om det går att få tag på ny elektronik? Jag tror inte det är helt omöjligt, den har fina progrmerings möjligheter.

/Mattias

Jag kommmer köra den med vanliga lösa timer, det är enklare än att försöka hitta reservdelar. Det viktigaste är att den ger bra ljus och det gör den.

Månljus hittade jag en liten rackare igår i den lokala lampaffären för en billig peng. Det är ett litet blått minilysrör som sitter direkt i vägguttaget och är tänkt för mörkrädda barn. Det satt en liten skärm med de tre små grisarna på, men den gick tack och lov att pilla bort...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om det är deras fantastiska timer "som är så enkel att programmera då den bara har två knappar", så köpte jag en för ett par dagar sedan. Den ska jag lämna tillbaka. Oavsett om felet ligger hos mig eller timern så vill jag inte ha den. Jag får den att slå på vid vald tid, men den slår aldrig av sig. smiley6.gif

Jag får väl hålla mig till en enkel analog som jag klarar av.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Måtten får du komma med själv. Det är två breda stag och 12mm glas.

Teknik? Tja, 4*150W MH, troligen fyra blå lysrör(W?) och en liten blå nattlampa. Skummare Deltec 600-någonting. Pumpar vet jag inte än hur mycket som kommer behövas, jag börjar med en Tunze 6080 (8500 l/h) i ena ändan och sedan fyller jag på med en massa småpumpar jag har på 1000-1200 l/h (5-8 st) och ser hur långt det räcker.

Bredvid ena sidan kommer jag att ställa ett litet kar på kanske 50 liter som är tänkt att blanda salt i, men tanken är att det lätt ska kunna ändras till en minisump, refugium, djup sandlåda eller vad som kan tänkas behövas i framtiden. Det går ju även att i efterhand dela av ena ändan av akvariet för att använda till det, men det vill jag helst undvika då det är just längden jag varit ute efter.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Okay, trots att jag försovit mig och egentligen borde vara ute och jobba nu:

Arne, Gabbe, Henrik och Andreas (?) hugger i de rätt praktiska lyfthandtagen

Äntligen uppe - 12 mm och inte direkt standardhöjd på bänken

Jonas övervakar provfyllning

Det var allt för idag/Fritte

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...