Gå till innehåll

Gissa måtten - vinn skivanemoner!


Henrik Jonsson

Rekommenderade inlägg

  • Svar 306
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Fantastisk vackert akvarium! Instämmer som föregående! smiley32.gif

En liten fråga, finns säkert omnämnt tidigare och jag har missat det, men vad har du för bakgrundsfärg? Såg att du kunde måla den på insidan av akvariet, så den måste ju vara säker för saltvattensbruk. Vilken nyans av blått?

//Jens

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du nämner två snubbar från väsby tidigare på tråden som e diskade menar du mig eller ????

Annars så vet jag måtten NU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

När kan jag hämta mjukis då?? Jo föresten jag skänker dom till nån annan istället..jag kan komma förbi och lämna dina fraggar nån dag för jag vill se denna burk i verligheten

Stefan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är inte hundra på att var du, men två snubbar från Väsby var på korallrevet när jag var där och köpte skummaren och pratade om akvariet som skulle beställas. En hette visst Stefan...

Du/ni är välkomna med fraggar - här finns kaffe, pengar och ett långt akvarium.

Det var jag de som var där! Kul. Nå vad tycker du om skummaren då? Visst funkar den bra. Jag har lite mycket på jobbet just nu sen har kurs början av nästa vecka ,sen tänkte jag att vi kunde träffas om det ok!(Korallerna kanske blivit en millemeter större då) smiley37.gifsmiley37.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror skummaren funkar bra. Det finns kanske inte så mycket att skumma nu direkt efter flytten, fast det lilla som kommer luktar åtminståne fn. Jag fattde inte riktigt när du kunde komma, men jag har inte mycket inbokat så det är bara att du hör av dig, så sätter jag på kaffet...

Fiskarna ser ju glada ut iallafall.

post-1302-14468912046863_thumb.jpg

post-1302-1446891204697_thumb.jpg

post-1302-14468912047077_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bilderna är tagna med en Canon EOS 300D, med lite olika objektiv (fiskarna med 28-80, skivanemoner och annat smått med 100mm macro och hela akvariet med 10-22). Belysningen är akvariets egen. Alla utom helbilderna är tagna med stativ, vilket är näst intill ett måste.

Stefan - vill du ha någon större är det bara att säga till så kan jag maila.

Flera har frågat om den blå färgen. Det är vanlig väggfärg som är målad på utsidan av akvariet. Vad nyansen heter vet jag inte då jag bara pekade på någon som såg bra ut (bland nyanserna, inte bland personalen) i färgbutiken och lät dem blanda. Addo har fått resten av burken, så han kan kanske kolla om det står något på den.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dom e ju äkligt bra alltså smiley32.gifsmiley32.gifsmiley32.gif

Du får när du vill maila mig bilder så jag kan byta ofta smiley1.gif .Den översta e ju ruggigt bra,maila över dom du vill så kan jag ha ett ruggigt bra bildspel på burken... Du snart får du komma till mig och fota mot en frag typ och gott kaffe???? Deal eller.. smiley32.gifsmiley32.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Klart jag kan komma och fota. Kaffe är gott och Väsby nära.

Jag måste faktiskt erkänna att jag inte vet mer än att det är en hökfisk. Jag har inte hunnit leta i några böcker ännu. Någon som med säkerhet vet vilken sort?

Jag vet att jag borde läst på innan, men jag har för mig att den tillhör de som inte blir mer än 10cm och då funkar det för mig. Dessutom låg han och följde mig med blicken och såg nyfiken ut när jag gick runt bland akvarierna och gör man så får man följa med hem...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...