jimmy Postat 24 januari 2005 Dela Postat 24 januari 2005 Eftersom det är som ogräs så lär den ju inte dö så då förökar den sig nog det är min gissning fast det ser lite konstigt ut.Juste bild ! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
elNico Postat 24 januari 2005 Dela Postat 24 januari 2005 Det e ju ingen skivanemon......måste vara en korvanemon , ju!Görhäftigt akvarium, helt klart annorlunda jämfört med alla andras standard-kar. Inklusive mitt. hrmmmm Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest sharkbite Postat 25 januari 2005 Dela Postat 25 januari 2005 Hur coolt som helst med den längden, bara att applåderaMats Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MrDuCK Postat 25 januari 2005 Dela Postat 25 januari 2005 Fantastisk vackert akvarium! Instämmer som föregående! En liten fråga, finns säkert omnämnt tidigare och jag har missat det, men vad har du för bakgrundsfärg? Såg att du kunde måla den på insidan av akvariet, så den måste ju vara säker för saltvattensbruk. Vilken nyans av blått?//Jens Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
BroderIsak Postat 25 januari 2005 Dela Postat 25 januari 2005 Du nämner två snubbar från väsby tidigare på tråden som e diskade menar du mig eller ????Annars så vet jag måtten NU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!När kan jag hämta mjukis då?? Jo föresten jag skänker dom till nån annan istället..jag kan komma förbi och lämna dina fraggar nån dag för jag vill se denna burk i verlighetenStefan Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Henrik Jonsson Postat 25 januari 2005 Författare Dela Postat 25 januari 2005 Jag är inte hundra på att var du, men två snubbar från Väsby var på korallrevet när jag var där och köpte skummaren och pratade om akvariet som skulle beställas. En hette visst Stefan...Du/ni är välkomna med fraggar - här finns kaffe, pengar och ett långt akvarium. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
BroderIsak Postat 25 januari 2005 Dela Postat 25 januari 2005 Jag är inte hundra på att var du, men två snubbar från Väsby var på korallrevet när jag var där och köpte skummaren och pratade om akvariet som skulle beställas. En hette visst Stefan...Du/ni är välkomna med fraggar - här finns kaffe, pengar och ett långt akvarium. Det var jag de som var där! Kul. Nå vad tycker du om skummaren då? Visst funkar den bra. Jag har lite mycket på jobbet just nu sen har kurs början av nästa vecka ,sen tänkte jag att vi kunde träffas om det ok!(Korallerna kanske blivit en millemeter större då) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Henrik Jonsson Postat 25 januari 2005 Författare Dela Postat 25 januari 2005 Jag tror skummaren funkar bra. Det finns kanske inte så mycket att skumma nu direkt efter flytten, fast det lilla som kommer luktar åtminståne fn. Jag fattde inte riktigt när du kunde komma, men jag har inte mycket inbokat så det är bara att du hör av dig, så sätter jag på kaffet...Fiskarna ser ju glada ut iallafall. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
BroderIsak Postat 25 januari 2005 Dela Postat 25 januari 2005 Vilka jädra fina kort du tar då var bara tvungen att ta en till bakgrund på datorn.(blev lite korning bara) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kimlur Postat 26 januari 2005 Dela Postat 26 januari 2005 Vad är det för kamera...???Shit vad snygga bilder!!!!!!! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Henrik Jonsson Postat 26 januari 2005 Författare Dela Postat 26 januari 2005 Bilderna är tagna med en Canon EOS 300D, med lite olika objektiv (fiskarna med 28-80, skivanemoner och annat smått med 100mm macro och hela akvariet med 10-22). Belysningen är akvariets egen. Alla utom helbilderna är tagna med stativ, vilket är näst intill ett måste.Stefan - vill du ha någon större är det bara att säga till så kan jag maila. Flera har frågat om den blå färgen. Det är vanlig väggfärg som är målad på utsidan av akvariet. Vad nyansen heter vet jag inte då jag bara pekade på någon som såg bra ut (bland nyanserna, inte bland personalen) i färgbutiken och lät dem blanda. Addo har fått resten av burken, så han kan kanske kolla om det står något på den. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 26 januari 2005 Dela Postat 26 januari 2005 Snyggggga bilder Henrik!! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
BroderIsak Postat 26 januari 2005 Dela Postat 26 januari 2005 Du får gärna maila bilden på den gula kirurgen som du hade tidigare som e en när bild på nosen på fisken Tack på förhand.......väntar......................kommer den snart eller.............. ingrid.isak@bredband.net Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Henrik Jonsson Postat 26 januari 2005 Författare Dela Postat 26 januari 2005 Stefan, bild på kirurg är på väg. Du hade inte hellre tagit någon av de här? Jag som bara tänkt titta lite på lunchen. En till invånare i akvariet blev resultatet av det... Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 26 januari 2005 Dela Postat 26 januari 2005 Ruggigt snyggt Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
maresboy Postat 27 januari 2005 Dela Postat 27 januari 2005 Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petrol Postat 27 januari 2005 Dela Postat 27 januari 2005 Jag ska aldrig mer röra en kamera.... Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Skinner Postat 27 januari 2005 Dela Postat 27 januari 2005 Vad är nytillskottet för art? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
BroderIsak Postat 27 januari 2005 Dela Postat 27 januari 2005 Dom e ju äkligt bra alltså Du får när du vill maila mig bilder så jag kan byta ofta .Den översta e ju ruggigt bra,maila över dom du vill så kan jag ha ett ruggigt bra bildspel på burken... Du snart får du komma till mig och fota mot en frag typ och gott kaffe???? Deal eller.. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Henrik Jonsson Postat 27 januari 2005 Författare Dela Postat 27 januari 2005 Klart jag kan komma och fota. Kaffe är gott och Väsby nära.Jag måste faktiskt erkänna att jag inte vet mer än att det är en hökfisk. Jag har inte hunnit leta i några böcker ännu. Någon som med säkerhet vet vilken sort?Jag vet att jag borde läst på innan, men jag har för mig att den tillhör de som inte blir mer än 10cm och då funkar det för mig. Dessutom låg han och följde mig med blicken och såg nyfiken ut när jag gick runt bland akvarierna och gör man så får man följa med hem... Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Anders Häll Postat 27 januari 2005 Dela Postat 27 januari 2005 Hmm kikade runt lite å misstänker att det kan vara en sådan här: http://www.liveaquaria.com/product/prod_Display.cfm?pCatId=2 00 Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Henrik Jonsson Postat 27 januari 2005 Författare Dela Postat 27 januari 2005 Jag kollade runt på nätet och jag röstar som du! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Skinner Postat 28 januari 2005 Dela Postat 28 januari 2005 Hittade samma sida idag jag med. Så 3 av 3 säger att det lär vara en Pixie / Coral Hawkfish.-Hur som helst så gillar jag "rastaflätorna" på ryggfenan. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Anders Häll Postat 29 januari 2005 Dela Postat 29 januari 2005 Dessutom lät det fränt när han satt å följde dig med ögonennär du var i butiken. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Henrik Jonsson Postat 29 januari 2005 Författare Dela Postat 29 januari 2005 Den här killen räds inte 8500 liter i timmen.Han har även tagit en tur på själva insugsgallret.Kirurg med en av favoriträtterna - spenat!Den här är av en sort jag inte riktigt känner igen.Den kan ha kommit med fraggar från Joney.Jag tackar honom i så fall. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg