Gå till innehåll

Testa Kinaprylar


TgL9705

Rekommenderade inlägg

Var på väg att köpa pumpar till mitt 960l projekt men när man satt och kikade på priser så fick man nästan pris ångest.Då tänkte jag att jag skulle prova en sak som kanske visar sig dyrare i längden men isf får det bli så.När jag kikade runt lite på utländska forum var en del riktigt nöjda och andra mindre nöjda,så jag änkte höra om någon har erfarenheter nu av dessa prylar som är på väg med flyg till mig nu.

Sunsun JVP202B 12000Litres Wavemaker (Magnet)

http://www.fish-street.com/sunsun_jvp202b_12000litres_wavemaker_magnet?category_id=35

köpte 2st

samt 1st sådan här

Resun Wave Maker 15000A V4

http://www.fish-street.com/resun_wave_maker_15000a_v4?category_id=35

Stöd ej din lokala handlare så länge som det tar ut sjuka priser "iaf i mina trakter" ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 85
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Det ska tydligen vara magnet på 15000L wave prylen också

"New Design of using magnet outside of the tank that easy to adjustable .(Like tunze or hydor)"

så man får hoppas den håller sig på plats,skulle vara sjukt starka magneter iaf på 12000L pumparna..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Resun streamers låter väldigt mycket, jag vet inte om wavemakern gör det också....

De flesta wavemakers låter mer än vanliga streamers, eftersom att motorn höjer och sänker varvtalet. Jag personligen tycker inte wavemakern förde så mycke oväsen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en "vanlig" Resun streamer. Den låter som ett tröskverk jämfört med Tunse. Word! Tror Resunen är 2x5000L men kraften är sämre än en 6000L Tunse. Visserligen är priset en spottstyver. Verkar som att man får vad man betalar för i detta fall.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag menade alltså, som Petrol intygar, att Resun vanliga streamers låter HÖGT.

Wavemakern ska enligt uppgift vara en vanlig resunstreamer som är styrbar.Verkar oroväckande på rassel/yl/brum fronten. Definitiv ett fall där man får vad man betalar för.

Dock vill jag påpeka att jag är nöjd med allt utom ljudet med Resun!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en "vanlig" Resun streamer. Den låter som ett tröskverk jämfört med Tunse. Word! Tror Resunen är 2x5000L men kraften är sämre än en 6000L Tunse. Visserligen är priset en spottstyver. Verkar som att man får vad man betalar för i detta fall.
Jag menade alltså, som Petrol intygar, att Resun vanliga streamers låter HÖGT.

Wavemakern ska enligt uppgift vara en vanlig resunstreamer som är styrbar.Verkar oroväckande på rassel/yl/brum fronten. Definitiv ett fall där man får vad man betalar för.

Dock vill jag påpeka att jag är nöjd med allt utom ljudet med Resun!

Självklart får man vad man betalar för, så är det med i princip ALLT annat.

Vet ju inte hur gammal din wavemaker är petrol, den jag hörde ska vara nån nyare variant av wavemaker som ska vara tystare. Jag personligen har hört Tunze wavemakers som låter värre!.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag har en wavemaker och den e nästintill knäpptyst. den vinklar nog vattnet rätt mycket då jag har en 5700 liters streamer som ger kraftigare flöde men antagligen mer centrerat. jag har dock rätt svårt o tro att den skulle va på 15000L. hade en 15000L polario innan o det går inte o jämföra flödet :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Tomas

Jag köpta precis samma upsättning som du tidigare och jag tycker inte de väsnas så mycket alls. Flödet känns dock lite svagare än vad jag hade hoppats på så jag har lite fler pumpar i mitt 980L.

Tyvärr är nog inte magneten på Resunen rikigt som du hoppas på om det ser ut som på min. Det är bara en liten magnet som jag antar ska vara till hjälp att hålla sugpropparna kvar. Fast min har inte ramlat ner nu sedan jag satte i den i April så det verkar funka ok :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Testa på, det är jo billigt så om det inte är en bra produkt så känns det inte av i kassan.

Köpt mycket från Kina och visst har vissa saker åkt i papperskorgen men det mesta har gjort sitt jobb över förväntan med tanke på kostnaden.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har köpt två st 12000l/h sun sun twin streamers! sjukt bra flöde! och inget ljud alls..så e bra nöjd med dom..men det sura e bara att dom är för starka för mitt 540 kar..så kan bara använda ena...trodde inte att det skulle vara så bra flöde i domm--säkert bara för att det e twin...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha Tomas, du tänker så!

"Stöd ej din lokala handlare så länge som det tar ut sjuka priser "iaf i mina trakter" ;) Tja med dessa tankar har vi snart inga zoobutiker kvar i Sverige och var skall vi då köpa våra djur?

En av våra lokala butiker säljer resun skall dit och se utbudet inom kort.

Billigt men kanske inte i högsta skiktet när det gäller kvalitet och ljudvolym.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha Tomas, du tänker så!

"Stöd ej din lokala handlare så länge som det tar ut sjuka priser "iaf i mina trakter" ;) Tja med dessa tankar har vi snart inga zoobutiker kvar i Sverige och var skall vi då köpa våra djur?

En del tycker det är kul o köpa annat än bara saltprylar för sina pengar kanske?

Ska man storhandla mat i kvartersbutiken också?

Ett annat alternativ är ju att våra handlare tar in lite billigare prylar också istället för att bara sälja tyskt. Triton är ett bra exempel som ju numer säljer Bubble Magus bland annat, sida vid sida om Royal Exclusive grejerna, fler handlare runt om i landet kanske borde prova?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

e ju så att e man ej miljonär så försöker man faktiskt vända o vrida på slantarna. känns ju inte så kul o göra alla andra till miljonärer bara för att man ska handla i sverige.

inte fan ger du 100000kr för en peugeot om affären bredvid tar hem dom från tyskland o du får ge 50000kr. men visst vill man göra sig själv fattig så e det ju upp till var o en

hehe men sen e det ju faktiskt så att miljonärerna blivit rika på något o inte xxx tror jag dom blivit det på att handla dyrt o stödja grannen ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...