Gå till innehåll

Glenns Saltkar


Genne

Rekommenderade inlägg

Har haft en underbar saltdag, började med att en kille från Jönköping so håller på att starta upp ett 500 liters kar kom hit på besök.

Vi drog vidare till Samuel på ett besök, där efter blev det ett trevligt besök hos Larry i Växjö där Madde mötte upp (Nu har han mer plats i karet) Tack Larry.

Där efter drog vi vidare till Madde och tittade på hennes kar (Hon var lika söt och trevlig som vanligt) det var riktigt snyggt i bubbelpolen.

Vi avslutade med ett besök hos Stig, där träffade vi även Oskar och hans trevliga fru.

Mat stod på inköpslistan (tror fiskarna äter för mer en jag varje månad), tog även met en guleböjfisk och två sniglar hem.

Tack alla som gjort detta till en underbar dag.

MVH/Glenn

Tack själv Glenn, alltid trevligt att träffas :) Idag slog jag dig däremot i shopping :smiley17:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack själv Glenn, alltid trevligt att träffas :) Idag slog jag dig däremot i shopping :smiley17:

:smiley20:Du har ett besök att vänta under sommaren

Handlade du med mat-dans

Är det fru eller flickvän vill ju inte skriva fel?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har haft en underbar saltdag, började med att en kille från Jönköping so håller på att starta upp ett 500 liters kar kom hit på besök.

Vi drog vidare till Samuel på ett besök, där efter blev det ett trevligt besök hos Larry i Växjö där Madde mötte upp (Nu har han mer plats i karet) Tack Larry.

Där efter drog vi vidare till Madde och tittade på hennes kar (Hon var lika söt och trevlig som vanligt) det var riktigt snyggt i bubbelpolen.

Vi avslutade med ett besök hos Stig, där träffade vi även Oskar och hans trevliga fru.

Mat stod på inköpslistan (tror fiskarna äter för mer en jag varje månad), tog även met en guleböjfisk och två sniglar hem.

Tack alla som gjort detta till en underbar dag.

MVH/Glenn

Tack själv Glenn! Det var verkligen en trevlig och lyckad dag! :)

Bubbelpool är absolut rätt benämning på mitt kar, blir tokig på alla luftbubblor hela tiden! Men tack för komplimangerna! :)

Ja, jag är imponerad över mängderna mat du köper. Hade jag köpt hälften av det du köpte idag, så hade jag inte behövt köpa mer mat till mina fiskar för resten av mitt liv! :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bilden på ditt yngel i diademan är riktigt kul, där ser man verkligen hur fantastiskt naturen är!

Tack Laggeb och det roligaste är att det fortfarande går kvar och är nu lite större en dom som går i yngelkaret

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lägger upp ett par bilder för att visa hur karet ser ut i dag, bilderna har ingen högre kvalitet men det syns hur det ser ut i burken.

Det har nu varit i gång i ett och ett halvt år, jag har fyllt upp en del men har fortfarande mycket att göra (men jag har tänkt hålla på i många år och har inte brottom).

Jag är nöjd med hur det utveklas men om någon har koraller i lite andra färger en det gröna jag har så är jag intresserad.

post-5412-14468925792784_thumb.jpg

post-5412-14468925791785_thumb.jpg

post-5412-14468925791982_thumb.jpg

post-5412-14468925792185_thumb.jpg

post-5412-1446892579238_thumb.jpg

post-5412-1446892579258_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ser bra ut, men bilderna gör verkligen inte karet rättvisa!!

Bara älskar din zebrasoma veliferum!

Jag vet men det är omöjligt att ta ett bra kort över karet med dom fönstrena 50 och 250 cm från karet;-(

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ser bra ut Glenn! har hänt mycket sen jag var hos dig förra sensommaren :)

Funderar du på att skapa bakrutan från kalkalgerna? om du gör det kommer färgerna fram bättre på det övriga i karet tro mig.

Har ingen möjlighet att komma åt det, så det får va som det är.

MVH/Glenn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är både jag och karet på väg åt rätt håll.

Ska nu fortsätta min utrutning av vissa skivor och glasrosor sedan är det väll några knappar till som ska få stryka på foten.

Men nu ska jag ha bättre koll på vart jag stoppar kanylen:död:

Samtidigt känns det som att ättikan har en possetiv inverkan på karet, Kan det vara så?

Jag sprutar en 6-8 skivor och glasroser varannan dag, då jag inte vill få för mycket döda sådana i karet och för mycket ättika på en gång.

MVH/Glenn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för snabbtitten idag. Ser mycket mycket mycket bättre ut nu med LED (inte för att det såg dåligt ut innan). Funderar på att titta förbi en sväng ikväll med stenen med m. superman + några andra koraller om jag hinner och det passar dej.. /Samuel

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Oscar lägger upp en här för din fästmö då.

Matade fiskarna när jag skulle filma för att locka fram alla så dom är livade.

Har problem med fönstren är svårt att få en vetig kvalitet utan blänk men det går att se vad som finns i karet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Oscar lägger upp en här för din fästmö då.

Matade fiskarna när jag skulle filma för att locka fram alla så dom är livade.

Har problem med fönstren är svårt att få en vetig kvalitet utan blänk men det går att se vad som finns i karet.

Vi tackar så mycket Glenn! Imponerande som vanligt, men man får verkligen inte uppfattningen om hur stort och fint det verkligen är på riktigt!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...