Gå till innehåll

Grubblarens RSM kar!


Grubbelmuz

Rekommenderade inlägg

  • Svar 90
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Nu kommer lite bilder på inköp som visats sig lite så där då min kejsar fisk har pickat sönder min stjärnpolyp :(

Nu kanske ni undrar varför jag har köpt en kejsare när jag har ett RSM 130 men detta kommer bytas ut mot ett betydligt större till nästa år, Så lugn bara :)

Blev en Mandarin som är riktigt rolig att titta på samt en palettkirurg som min son pratar om 24 timmar om dagen :)

En Eldräka köptes in med. Nu är nog karet maxbelastat med fisk i alla fall, kommer kanske åka tillbaka med kejsaren då han äter av min stjärnpolyp (om jag får tag på den)

post-5510-14468921092838_thumb.jpg

post-5510-14468921093053_thumb.jpg

post-5510-14468921093271_thumb.jpg

post-5510-14468921093462_thumb.jpg

post-5510-14468921093667_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min kejsare och min Eldräka har blivit polers :)

Kejsaren simmar fram till räkan, han hoppar på och börjar tvätta rent. Efter en stund lägger han sig på rygg och låter han ta hand om magen :)

Så där håller det på 1 till 2 gånger per kväll, Riktigt kul att se på.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja nu verkar det som jag har drabbats av vita prick, fick panik då jag googlade på det och såg att detta leder till fiskdöd :(

Hur som så kopplade jag på mitt största UVC rör jag har, ett Deltec UV-C 20 watt. Lösningen blev aningen "panik" så det ser ut som skit nu och jag kan bara hoppas att dom klarar sig.... Är mycket tacksam för tips hur jag kan göra för att underlätta för dom...Bifogar även en bild på min nya anemon.

post-5510-14468921149351_thumb.jpg

post-5510-14468921149548_thumb.jpg

post-5510-14468921149741_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då är man inne på dag 3 med UV-C inkopplat och alla fiskar har frisknat till. Från att ha prickar över allt är det nu bara "Doris" som har 1 prick kvar vid stjärtfenan allt annat är borta! Tackar och bockar till UV-C nu är det bara att fråga sig själv om man ska ha UV på hela tiden eller om man kan koppla ur och köra när det kommer?

Hur som så har man räddat sina fiskar ifrån säker död :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...