Gå till innehåll

Norbergs


Norberg

Rekommenderade inlägg

  • Svar 310
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Trevligt Tommy! Du börjar bli en lite för bra fotograf nu :P

Du får sakta vänja den till mera ljusstyrka, dem där har jag hört ska bli mer färggranna (gröna runt munnen och det rosa utanför) ju mer ljus de får, beror väl säker på exakt morph mer mera också... Ögongodis hur som helst...

Trist Morgan, vilka typer är det som mår dåligt? En del sorter är ju mer utmanande än andra, mina RPE mådde riktigt kasst ett tag, men flyttade dem bara 20 cm åt sidan så trivdes dem utmärkt (som syntes i min tråd) och växer riktigt bra för att vara en People Eater... Enda som förändrades var att den fick lite mindre flöde över polyperna... Ljus och flöde är de viktigaste variablerna när det kommer till Zoas/Palys och mående/utfärgning...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Trist Morgan, vilka typer är det som mår dåligt? En del sorter är ju mer utmanande än andra, mina RPE mådde riktigt kasst ett tag, men flyttade dem bara 20 cm åt sidan så trivdes dem utmärkt (som syntes i min tråd) och växer riktigt bra för att vara en People Eater... Enda som förändrades var att den fick lite mindre flöde över polyperna... Ljus och flöde är de viktigaste variablerna när det kommer till Zoas/Palys och mående/utfärgning...

Det är Acrosar som gått ner sig. Alla Zoas växer och mår bra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ah, då är det ju flera variabler som är känsliga, näringsvärden och variationer i kH och du har ju som du säger haft svängningar så det är ju det sannolika, kopplade det bara till knappar då det var det jag hade i huvet efter senaste tidens bilder :)...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
Nu när man har ramlat ner i LED träsket så måste man ju prova att ta lite bilder i detta förnämliga ljus! Det blir ju lite fräna effeketer!

Här en Red Peopel Eater!

[ATTACH=CONFIG]77721[/ATTACH]

Riktigt riktigt snyggt

Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kul att ni tycker om bilderna jag tar.

Som tur är ser ni ju inte alla som jag slänger. Det blir massor av bilder som slängs på ett par bilder som läggs upp här.

Jag ska försöka att testa att fota mer i blåljuset, det borde gå att få till mer trevliga effekter.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Satt och labbade nu på morgonen med olika typer av belysning för att få fram olika färger på samma korall. Har fotat på min RPE knappkolloni som så många gånger förr. Men vill visa på hur mycket man kan påverka färgerna på korallerna bara med belysningen. Kan vara bra med lite exempel ibland.

Inget Photoshoppande. Bara det man kan justera vid digital framkallning.

post-911-14468925688037_thumb.jpg

post-911-14468925688318_thumb.jpg

post-911-14468925688574_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är hemma med sjukt barn och passar på att lägga upp några knappbilder till.

De passar ju så otroligt bra att fota dessa koraller. :)

Den sista bilden är på samma knapp som på en bild några sidor tillbaka, men här har den fått mer ljus och dragit ihop sig lite så färgerna blivit kraftigare.

post-911-14468925706787_thumb.jpg

post-911-14468925706311_thumb.jpg

post-911-14468925706593_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...