Gå till innehåll

Norbergs


Norberg

Rekommenderade inlägg

  • Svar 310
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

  • 3 veckor senare...

Visst är det fränt, den har vuxit en hel del på höjden så den har nog ett litet skelet därunder nu. Gissar på att den minst dubblat antalet polyper.

Storlek, tja vad ska man gissa! Den sitter ju i spåret på en magnethållare till en Tunze nanostreamer. Några millimeter kanske 3-5 mm. Får mäta när jag kommer hem.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kul med korallbebisar. Gissar att de är P. damicornis.

Håll koll bara så det inte blir som för mig... de fanns till sist på massor av stenar, pumpar och hörn av akvariet o de växer fort.

Lite som SPS:ernas glasros... Fanns någon på RC också som fick dem över hela akvariet.

Det roliga är dock se en korall växa från nästan ingenting o att de formar en oftast perfekt koloni i formen och inte spretiga grenar som när man fraggar.

/Mattias

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har länge varit sugen på att prova en ATS men det har varit en för stor installation för min smak. Så efter mycket utvecklingsarbete och testande har jag nu fått fram en riktigt bra lösning för trånga utrymmen och nanokar.

Skötseln är ungefär densamma som på en ATS dvs rengöring varje vecka och bra belysning! ;)

CBAS© (Compact Bubble Algea Skrubber)

post-911-14468923875389_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
  • 4 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...