Gå till innehåll

Norbergs


Norberg

Rekommenderade inlägg

  • Svar 310
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Haha bra försök Adddo!

Det kommer framöver, när trådalgerna från förra bilden gett med sig lite! ;-)

Edit: Tänker vänta lite med bilder då karet har fått lite för lite kärlek under sommaren och att jag håller på att banta ner korallbeståndet lite!

Ändrat av Norberg
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej tyvärr inte Jesper.

Jag fick alla att äta riktigt bra och nästan alla byggde på hull men så hände något med några av dem som jag inte förstod.

De fick som kramp och hade svårt att simma och bara la av. Mycket tråkigt när man fått dem invanda på foder.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej tyvärr inte Jesper.

Jag fick alla att äta riktigt bra och nästan alla byggde på hull men så hände något med några av dem som jag inte förstod.

De fick som kramp och hade svårt att simma och bara la av. Mycket tråkigt när man fått dem invanda på foder.

Tråkigt, Hade samma bekymmer själv dom käkade allt foder jag la i efter ett par dagar och la på sig, men sen försvann dom tyvärr en efter en. Riktigt fin fisk men verkar vara svårt att hålla levande en längre tid.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tommy.. Lite frågor.

Vad har du för fiskar i burken och hur många? Har för mig att denna är högt belastad va? Jag har själv beställt nytt kar i ungefär samma storlek och planerar att belasta det relativt hårt med hjälp av överdimensionerad skummare. Har för mig att du hade en BK300 förut, kör du med den jätten i detta? Gör du något mer "utöver det vanliga" för att motverka belastningen?

Du kanske har skrivit om detta tidigare i tråden men eftersom det är så snålt med helbilder :P så kan du ju bjuda på en sammanfattning här kanske?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Innan ville jag inte fota då jag tyckte det var som det var, nu när jag tänkte fota går det inte... Har bytt rör och det ser ut att fattas vissa våglängder som behövs för fotot ska bli bra. Korallerna ser jättefina ut och reagerar mycket bra på det nya ljuset, men bilderna blir inge bra...

Jag satte in hälften av varje av KZ Sperblau och KZ Fidji purple (tror jag de heter). Får se vad jag ska göra för att kunna fota, återkommer om det. Har någon nån förklaring så blir jag glad... Men jag antar som sagt att det fattas vissa våglängder.

Fisk i burken undrar du, lite mindre än förut tyvärr. Har haft ett gäng som har dött, varav en del carpet surfing. Magnifikorna var inte snälla mot varandra. Jo jag kör med storskummaren fortfarande, tycker det funkar bra. Särskilt när alla Tukorna levde och jag matade på lite mer. Annars kör jag biopellets ca 1,5 dl, kol och fosfatremover samt ca 15 % vattenbyte i veckan. Men matar jag inte rejält blir det inte bra i karet.

Nu har jag 21 fiskar av följande arter:

C. hemicyanea (leker)

P. tuka

P. dispar

P. kauderni (leker)

A. percula (leker)

Ch. rostratus

S. splendidus

D. excisus (en pipefish)

S. fasciatus

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Har ju fått några nya anthias, Segelfens anthias (Rabaulichtys suzukii) och tänkte jag skulle lägga upp en bild på färgen den får när den flashar! Nu går det toksnabbt så bildkvaliteen är inte den bästa men lite att kika på i alla fall. Den blir verkligen ljusrosa med 3 röda fält, ljusblåa fenor utom bukfenorna som är mörkt blodröda (syns inte så bra på bilden). Normalfärg jämfört med en P. dispar som är mörkt tegelröd med orange bakkropp och vit mage. Det är samma fisk på bilderna.

post-911-1446892306581_thumb.jpg

post-911-14468923065631_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...