Gå till innehåll

Norbergs


Norberg

Rekommenderade inlägg

  • Svar 310
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Hej Tommy,

grymt fina bilder och läckra Anthias! Jag är ju dock lite kantnålsnörd så jag vill gärna veta mer om din D. excisus. Hur länge du har haft den och hur den är med mat och annat?

//Hans

Tack Hans, vist är det kul med lite udda fisk! Är själv riktigt förtjust i kantnålar också, min kantnål funkar riktigt bra har alltid varit rund om magen men äter inget jag matar med. Troligen räcker pods faunan i karet bra åt den. Siktar på att skaffa någon art till när det dyker upp något skojigt!

Edit: glömde det där med hur länge jag haft den, det är snart ett år tror jag. Och ingen annan fisk i karet bryr sig om den. Funkar bra fast det är strömt också simmar enkelt vart den vill. Är mest framme på kvällarna, verkar ligga och trycka på dagtid.

Rackarns va tjocka och fina dom blivit då :o Riktigt läckert, som sagt, är den Anthias:en som lockar mig mest (förutom Plectranthias inermis då) av nåt skäl, jag vet att jag inte är riktigt frisk i huvet då jag inte gillar de normala Anthias arterna.

Ta med en påse bullar nån kväll så fikar vi och kikar på när han far runt i burken och flashar! Ju mer man matar dem ju mer far han runt och visar upp sig. Du ska se att det går över Jani! ;-)

Ändrat av Norberg
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Jag tycker att de är rätt skygga av sig, drar sig gärna undan om de blir lite störda.

Man bör nog inte ha dem med stökiga eller större fiskar, då kan de nog mest ligga och trycka. Men som sagt de är ju små än så det kan ju ändras.

De åt redan när jag fick dem, så mat är nog inget problem om man får friska fiskar. Mina äter allt fryst jag stoppar i karet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...