Gå till innehåll

planering inför nästa..


ballsam

Rekommenderade inlägg

14 timmar sedan, ballsam sa:

Ytterligare en sjukt smidig sak. Testade att köpa ett nytt (för mej) salt som heter nåt i stil med ”blue treasure”. Köpte 20 kg och eftersom jag är van vid salthinkar blev jag lätt skeptisk när jag fick med mej en kartong från oceanakvarium. Men i kartongen låg saltet förpackat i 3 lika stora säckar. En säck visade sig vara perfekt att blanda en nästan full 200-liters tunna, vilket är den mängd jag brukar köra vid vattenbyte. Inget krabb med vägning. Bara att knäcka en påse och hälla i tunnan emoji16.png


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro

 

 

Kör gärna lite tester innan du byter, en del påsar har varit både fosfat och skiftande värden i, har jag sett skrivas iallafall.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

 
 
Kör gärna lite tester innan du byter, en del påsar har varit både fosfat och skiftande värden i, har jag sett skrivas iallafall.



Nä men usch då.. ska kolla i eftermiddag. Tack för tipset...


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hottade inlägget från@wrang längre bak i tråden. Har aldrig fattat hur man bär sig åt för att få tex ett namn ett bli blåfärgat och ”klickbart” så man hamnar på en länk. Nåt att lära sig kanske. Lägger in ett citat från Wrangs inlägg och hoppas att länken fortfarande funkar..

@ballsam test tapatalk

 

 

 

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro

 

Lägg in ett snabelA och namn så funkar det@ballsam@wrang

 

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...