a.nilson Postat 14 april 2011 Författare Postat 14 april 2011 Nu är mondulerna hemma!! Blir till att koppla in imorgon o leka lite. Citera
_Manne_ Postat 15 april 2011 Postat 15 april 2011 Nu är mondulerna hemma!! Blir till att koppla in imorgon o leka lite.Nice ! Anders , ska bli intressant o se vad du tycker!Mvh manneSent from my iPhone using Tapatalk Citera
a.nilson Postat 15 april 2011 Författare Postat 15 april 2011 Nice ! Anders , ska bli intressant o se vad du tycker!Mvh manneSent from my iPhone using TapatalkSka bli kul o se skillnaden. Ska försöka ta foto på dom ikväll. Citera
Tweeny Postat 15 april 2011 Postat 15 april 2011 [ATTACH]54332[/ATTACH]vad heter korallen till höger som typ lyser turkos. =) Citera
Nordin Postat 15 april 2011 Postat 15 april 2011 [ATTACH]54332[/ATTACH]vad heter korallen till höger som typ lyser turkos. =)Seriatopora caliendrum Citera
Tweeny Postat 15 april 2011 Postat 15 april 2011 aaa...hittade den. Jag gillar den. Har sett den på bild många gånger men den gör sig inte rättvis på bild. Såg den Live hos Ted C när vi hämtade vårt akvarium....OJ!!! Nu är den min nya favvokorall Citera
a.nilson Postat 15 april 2011 Författare Postat 15 april 2011 Har fått upp LED-rampen provisoriskt. Ska försöka hinna med att hänga upp den imorgon innan gästerna kommer. Testade lite snabbt några funktioner innan idag. Citera
a.nilson Postat 19 april 2011 Författare Postat 19 april 2011 Äntligen är rampen på plats!! Tänkte försöka få upp bild imorgon.LED-rampen är grymt smidig, ställ in tid/datum o sen auto så fixar den resten själv. Citera
Nordin Postat 19 april 2011 Postat 19 april 2011 Vad är det för ramp du har kostat på ?. Står säkert nånstans men jag hittade inte ;/ Citera
a.nilson Postat 19 april 2011 Författare Postat 19 april 2011 LED från Aquaillumination, det blev 3 monduler. Citera
a.nilson Postat 25 april 2011 Författare Postat 25 april 2011 lekte med LED:n i dag o hittade var jag kan ändra tiden för sol upp/ned gång. ska se om jag kan hitta var jag ändrar för molnighet osv imorgon.har även fått lite cyano nu så det får jag oxå ta tag i imorgon. Citera
blackizzz Postat 25 april 2011 Postat 25 april 2011 Du gör oss galna!!! Vi VILL ha bilder hehe =)Har du tänkt skaffa en GHL nu så att du kan ha blixtar? =P Nice, men dyrt...Du kan ju styra ALLT i karet med den ju =) Citera
a.nilson Postat 25 april 2011 Författare Postat 25 april 2011 Du gör oss galna!!! Vi VILL ha bilder hehe =)Har du tänkt skaffa en GHL nu så att du kan ha blixtar? =P Nice, men dyrt...Du kan ju styra ALLT i karet med den ju =)Har ingen GHL men jag har "åskstorm" nån gång då o då. Jag har ställt in belysningen på så jag har 10% chans på blixtar/dygn nu, mest för att testa.Just nu är det inte mycket att fota då det inte ser nåt vidare ut då korallerna inte klarade flytten o så. Men det kommer när det börjar likna nåt igen. Citera
blackizzz Postat 25 april 2011 Postat 25 april 2011 Nice, nice =) Får hoppas att mitt DIY funkar lika fint =D, gillar du styrfunktionerna AI controllern erbjuder/ har du möjlighet att koppla den till datorn?Ok, det får duga, men allra senast nästa helg =P annars tvingar jag någon våldgästa dig och fota =P Citera
a.nilson Postat 25 april 2011 Författare Postat 25 april 2011 Nice, nice =) Får hoppas att mitt DIY funkar lika fint =D, gillar du styrfunktionerna AI controllern erbjuder/ har du möjlighet att koppla den till datorn?Ok, det får duga, men allra senast nästa helg =P annars tvingar jag någon våldgästa dig och fota =PFinns uttag på controllern för mini usb. När man väl lärt sig den så är den ganska lätt att arbeta med. Ska leta lite på nätet om dom har färdiga program att ladda ner till den. Ska försöka fixa nåt videoklipp eller bilder med belysningen. Citera
a.nilson Postat 26 april 2011 Författare Postat 26 april 2011 Senast inköpet kommer hämtas i kommande helg, det blev 3 musslor i storlek 4-5cm o en liten på ca 1cm. Citera
PBM: Postat 26 april 2011 Postat 26 april 2011 Har ingen GHL men jag har "åskstorm" nån gång då o då. Jag har ställt in belysningen på så jag har 10% chans på blixtar/dygn nu, mest för att testa.Just nu är det inte mycket att fota då det inte ser nåt vidare ut då korallerna inte klarade flytten o så. Men det kommer när det börjar likna nåt igen. Man behöver inte någon GHL-dator för att ställa in Åska,Moln samt Regniga dagar, kontrollern som följer med har alla dessa funktioner plus allt för att styra ljuset, men det är klart med en GHL så kan ju en massa annat styras.Jag vill också se bilder ... Citera
PBM: Postat 26 april 2011 Postat 26 april 2011 Ta det lite försiktigt med styrkan på ljuset så du inte krämar på för mycket, jag höjde troligtvis lite väl mycket under en period och hadde en topp på 75%På det vita ljuset o kiselalger samt cyano var inte sena med att dyka upp.Så börja försiktigt o öka långsamt. Citera
a.nilson Postat 26 april 2011 Författare Postat 26 april 2011 Man behöver inte någon GHL-dator för att ställa in Åska,Moln samt Regniga dagar, kontrollern som följer med har alla dessa funktioner plus allt för att styra ljuset, men det är klart med en GHL så kan ju en massa annat styras.Jag vill också se bilder ...nån ghl lär det inte bli ändå. funkar bra med orginalet. ska prova sänla styrkan på ljuset. tror den står på 80 eller 85% nu.kommer bilder när jag "fixat" till det lite. ev ska en kompis till mig filma både solupp/ned gång samt skummaren då jag inte fått det att funka. Citera
chelmon Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 hej nilsson gör sugen på bilder och komments hurry upp please Citera
a.nilson Postat 27 april 2011 Författare Postat 27 april 2011 hej nilsson gör sugen på bilder och komments hurry upp pleaseDet kommer, måste först få ordning på allt bara. Har en kompis som kommer hit o filmar lite istället. Citera
PBM: Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 nån ghl lär det inte bli ändå. funkar bra med orginalet. ska prova sänla styrkan på ljuset. tror den står på 80 eller 85% nu.kommer bilder när jag "fixat" till det lite. ev ska en kompis till mig filma både solupp/ned gång samt skummaren då jag inte fått det att funka.Visst det funkar ypperligt med orginal kontrollern, 80-85% är väldigt mycke jag skulle sänka till 55-60% och sakta öka 1-2% i veckan max.Nu har jag tagit det väldigt lungt med att öka ljusstyrkan sista tiden, när jag fick cyano i gruset så sänkte jag 15% o ligger nu på 65% vitt 55% blått och ökar väldigt sakta. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.