Virse Postat 16 september 2011 Postat 16 september 2011 Det borde väl gå bra att mata med sötvattenskrabbor. Men det finns ju alltid en risk om du stoppar ner "vilda" krabbor. De kan ju ha med sig okända sjukdomar eller annat du inte vill ha i akvariet. Citera
a.nilson Postat 18 september 2011 Författare Postat 18 september 2011 bytte ca 50l vatten idag, har förhoppning om att kunna starta med zeovit nån gång i nästa vecka. pelletsreaktorn plockas ut imorgon o när den väl är ren så kommer den läggas ut på annons ihop med resterande pellets. Citera
Syd Postat 19 september 2011 Postat 19 september 2011 Vad var det som fick dig att kasta ut pelletsen? Citera
a.nilson Postat 19 september 2011 Författare Postat 19 september 2011 Vad var det som fick dig att kasta ut pelletsen?Började med pellets för att få mindre jobb, men efter att mer eller mindre offrat en hel påse innan jag fått det att funka klockrent i en vecka. Vilket innebar bara mer jobb osv. Därför blir det zeovit istället, plus att färgerna på korallerna går inte att jämföra. Brunt i ena lila i det andra, grått i den ena blått i den andra. Citera
Freddi Postat 19 september 2011 Postat 19 september 2011 Kör vodka så får du fina färger kompis !!! Haha Citera
a.nilson Postat 19 september 2011 Författare Postat 19 september 2011 Kör vodka så får du fina färger kompis !!! Haha Det sparar jag till mig själv o vänner. Ska inte ha massa simmande fyllon i mitt kar. Citera
a.nilson Postat 26 september 2011 Författare Postat 26 september 2011 för ca en vecka sen hittade jag bläckfisken inlindad i pumpen.... shit happens-poop-tror den varit o inspekterat pumpen när den varit i nightmode (snurrar väldigt sakta) eftersom 2 armar satt snurrade kring impellern längst in. får se om det blir ett nytt försök eller om det blir nåt nytt lite udda. Citera
Edward Postat 26 september 2011 Postat 26 september 2011 NEEEEEEJ! sånt får bara inte hända! fyfan va tråkigt, kanske bygga ett ordentligt skydd för pumparna? eller satsa på powerheads istället? usch va trist.. Citera
a.nilson Postat 26 september 2011 Författare Postat 26 september 2011 NEEEEEEJ! sånt får bara inte hända! fyfan va tråkigt, kanske bygga ett ordentligt skydd för pumparna? eller satsa på powerheads istället? usch va trist..har kört med en vortech med skyddet på. men nästa gång (om det nu blir en nästa) så ska inte pumpen varva ner över natten. Citera
petrol Postat 26 september 2011 Postat 26 september 2011 R.I.P hoppas du hittar någon ersättare! Citera
a.nilson Postat 26 september 2011 Författare Postat 26 september 2011 R.I.P hoppas du hittar någon ersättare!ja vi får se vad det blir om det nu inte blir ett försök till med en 8 armad.har börjat köra med zeovit i detta kar nu i dag. hoppas få tibax färgerna nu. Citera
a.nilson Postat 26 september 2011 Författare Postat 26 september 2011 Visst var den. Nästa gång om jag nu skaffar en till så ska jag laddat karet förts med krabbor utav helvete. Kanske får lägga en beställning på en flock krabbor hos handlaren innan bläckisen beställs. Citera
a.nilson Postat 20 november 2011 Författare Postat 20 november 2011 har fått en "liten" invasion av macroalger. nån som behöver lite? Citera
Freddi Postat 20 november 2011 Postat 20 november 2011 Hallå Anders,Har du lite över till nästa helg kan jag ta lite till häst karet. Citera
a.nilson Postat 20 november 2011 Författare Postat 20 november 2011 Hallå Anders,Har du lite över till nästa helg kan jag ta lite till häst karet.Kan nog ta med en hel del. Det går inte att se stenen längre. Citera
Laggeman Postat 20 november 2011 Postat 20 november 2011 Vad är det för typ av alger?Hur går det med bläckfisken förresten? Citera
a.nilson Postat 20 november 2011 Författare Postat 20 november 2011 Vad är det för typ av alger?Hur går det med bläckfisken förresten? Vet inte namnet på algen. Hoppas bläckfisken ska komma inom kort. Citera
Laggeman Postat 20 november 2011 Postat 20 november 2011 Men, har du inte redan en 8-armad i karet?? Citera
a.nilson Postat 20 november 2011 Författare Postat 20 november 2011 Som det är skrivit innan så tittade den in i pumpen. Ny beställd. Citera
Laggeman Postat 21 november 2011 Postat 21 november 2011 Ah fasen, det hade jag missat!Tråkigt att höra! Citera
a.nilson Postat 21 november 2011 Författare Postat 21 november 2011 Ah fasen, det hade jag missat!Tråkigt att höra!Shit happens, man lär sig av misstagen. (ingen night-mode i det karet) Citera
a.nilson Postat 11 december 2011 Författare Postat 11 december 2011 Gjorde rent pumpen till skummaren i dag, herre jäv_ar vilken skillnad det blev! Kan bara konstatera att jag måste plocka ut ytterligare en massa macroalger innan de helt tar överhand. Nån som vill ha? Citera
a.nilson Postat 22 december 2011 Författare Postat 22 december 2011 bild kommer här imorgon på hur det blev med luckorna på detta kar. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.