Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Det borde väl gå bra att mata med sötvattenskrabbor. Men det finns ju alltid en risk om du stoppar ner "vilda" krabbor. De kan ju ha med sig okända sjukdomar eller annat du inte vill ha i akvariet.

• Svar 349
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Postat

bytte ca 50l vatten idag, har förhoppning om att kunna starta med zeovit nån gång i nästa vecka. pelletsreaktorn plockas ut imorgon o när den väl är ren så kommer den läggas ut på annons ihop med resterande pellets.

Postat
Vad var det som fick dig att kasta ut pelletsen?
Började med pellets för att få mindre jobb, men efter att mer eller mindre offrat en hel påse innan jag fått det att funka klockrent i en vecka. Vilket innebar bara mer jobb osv. Därför blir det zeovit istället, plus att färgerna på korallerna går inte att jämföra. Brunt i ena lila i det andra, grått i den ena blått i den andra.
Postat

för ca en vecka sen hittade jag bläckfisken inlindad i pumpen....:sur: shit happens-poop-

tror den varit o inspekterat pumpen när den varit i nightmode (snurrar väldigt sakta) eftersom 2 armar satt snurrade kring impellern längst in. får se om det blir ett nytt försök eller om det blir nåt nytt lite udda.

Postat
NEEEEEEJ! sånt får bara inte hända! fyfan va tråkigt, kanske bygga ett ordentligt skydd för pumparna? eller satsa på powerheads istället? usch va trist..

har kört med en vortech med skyddet på. men nästa gång (om det nu blir en nästa) så ska inte pumpen varva ner över natten.

Postat
R.I.P hoppas du hittar någon ersättare!

ja vi får se vad det blir om det nu inte blir ett försök till med en 8 armad.

har börjat köra med zeovit i detta kar nu i dag. hoppas få tibax färgerna nu.

Postat

Visst var den. Nästa gång om jag nu skaffar en till så ska jag laddat karet förts med krabbor utav helvete. Kanske får lägga en beställning på en flock krabbor hos handlaren innan bläckisen beställs.

• 1 månad senare...
  • 3 veckor senare...
Postat

Gjorde rent pumpen till skummaren i dag, herre jäv_ar vilken skillnad det blev! Kan bara konstatera att jag måste plocka ut ytterligare en massa macroalger innan de helt tar överhand. Nån som vill ha?

• 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...