Robbyn Postat 14 juni 2011 Författare Postat 14 juni 2011 Läcker drake!Ja en trevlig rackare, fast börjar snart bli en tidsfråga om när några fiskar i karet blir middag..
Robbyn Postat 20 juni 2011 Författare Postat 20 juni 2011 Ja utan tvekan och draken slukar numera en vanlig räka bara sådär, den ser dock höggravid ut sen:nöjd: Har genomgående haft trevlig tillväxt på min gröna och röda flakväxande montiporor och har nu funderat lite över andra koraller typ någon Sps och Lps.. Några förslag på inte allt för krävande men trevliga sådana?
Robbyn Postat 27 juni 2011 Författare Postat 27 juni 2011 Hade vägarna förbi Malmötrakten idag så blev lite akvarieaffärs besök, var utom Arken Zoo i Svågertorp och sedan Zoogiganten i Lomma men tyckte väl inte där var någon höjdare-bil2- Så körde inom Zooab på Center Syd istället då jag läst om den nyöppnade avdelningen med salt där. Var helt klart värt ett besök med fina och lite udda fiskar och djur Inhandlade en Chelmon Rostratus för 189 riksdaler och en Antennarius commersoni svart och modell mindre för 299 vilket jag tycker känns minst sagt prisvärt Så blir helt klart fler besök där. Även bild på en favorit i akvariet på sin utsiktsplats
stooolpe Postat 27 juni 2011 Postat 27 juni 2011 När öppnade Zooab sin saltavdelning? Hur många kar har de med salt i? Fanns det mycket djur? Verkar onekligen som trevliga priser, hade de prisvärda koraller?
Robbyn Postat 27 juni 2011 Författare Postat 27 juni 2011 Det vet jag inte, läste de här av en annan på Guiden att det var nyöppnat. Vet inte vad de kan ha varit 30 kar kanske? Men helt klart uppfyllt med djur och som sagt lite udda men roliga saker I korallväg var där inte så mycket ännu men ska startas upp ett korallkar med.. Kör du via Zoogiganten påväg dit så känns priserna ännu bättre
Maglofster Postat 27 juni 2011 Postat 27 juni 2011 Antennarius commersoni såg ju rätt cool ut måste jag säga. Vad matar man en sådan med, är det levande som gäller eller kan man få igång den på död mat? Blir dom stora?
Robbyn Postat 27 juni 2011 Författare Postat 27 juni 2011 Ja ganska skön stil på den då den hellre tycks krypa än att simma. Enligt de i butiken åt han frysmat så utgår från detta. Har inte ätit något här ännu men kommer förhoppningsvis när den kommit på plats riktigt Enligt Reeflex blir de ganska stora klumpar. Denna är dock liten och "söt" ännu
Robbyn Postat 30 juni 2011 Författare Postat 30 juni 2011 Då jag efter häromdagen felar en Chromis Viridis och en mindre då så tror jag att "Prinsen" (Frogfish) skördat sitt första offer här.. Rostratusen fick lite prick första dagarna men är nu "fri" igen och verkar komma bättre och bättre överens i karet
Robbyn Postat 1 juli 2011 Författare Postat 1 juli 2011 Han simmar och pickar runt på stenen och verkar ganska intresserad av artemia med när det bjuds så förhoppningsvis får jag snart se han äta.. Sj då?
Ouscazz Postat 1 juli 2011 Postat 1 juli 2011 Samma sak här, kommer nog snart igång på artemian. Min andra pincett börjar också piggna till, lite prick bara så jag ska koppla in UV-filtret imorgon.
Robbyn Postat 3 juli 2011 Författare Postat 3 juli 2011 Låter bra det Mats Hade en ganska intressant syn precis här i karet då en insekt "crashlandade" i karet varpå draken slukade insekten i ett nafs
Robbyn Postat 4 juli 2011 Författare Postat 4 juli 2011 20 liters vattenbyte och rengöring av ena cirkulationspumpen idag Blev ett helt annat "tryck" i den om man säger så Min ena kirurg och Rostratusen är inte helt överens i karet men ingen extrem mobbning heller så löser väl sig med tiden.. Något som är kul är att Rostratusen är framme nästan hela tiden nu Felar lite rörmaskar i karet nu så utgår från att det är han som pickat i sig dem?
Robbyn Postat 18 juli 2011 Författare Postat 18 juli 2011 Allting snurrar vidare utan några större bekymmer Har dock haft lite problem med att min mh slår ut timern den sitter via.. Bara en vanlig analog snurr-timer som vill fungera till och från Någon som har förslag på en variant som fungerar utan problem? Är 3st 150w mh som ska dras via den..
Laggeman Postat 18 juli 2011 Postat 18 juli 2011 Vill minnas att Triton hade en bra grej förut, men kan inte hitta den för tillfället.Annars är en elektriker och lite delar ett annat val, om än lite dyrare kanske.
Robbyn Postat 18 juli 2011 Författare Postat 18 juli 2011 Tackar Ska in och undersöka detta direkt. Annars kanske man får snacka fint med en elektriker på jobbet
freddi36 Postat 18 juli 2011 Postat 18 juli 2011 det finns väl programerbara grenuttag med timers på t.ex kjell & co?
Robbyn Postat 18 juli 2011 Författare Postat 18 juli 2011 Har hört talas om att det kan bli backström från mh:n när de ska tändas och att detta ska slå ut timern.. Kan det stämma och tål då grenuttagen detta?
cheva Postat 18 juli 2011 Postat 18 juli 2011 Robin jag köpte på clasolson klarar 230V-50Hz 1800W max och dom är jordade och digitala
Robbyn Postat 18 juli 2011 Författare Postat 18 juli 2011 Är det något liknande denna? http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=162511383 Eller vad var det för någon? Digital timerstyrning i den då?
Robbyn Postat 24 juli 2011 Författare Postat 24 juli 2011 Var hos Manne i fredags och fick med mig lite fraggar hem Även kul att se hans kar som inspirerar en "ganska" mycket Får hoppas att de nytillkomna klarar sig nu
Robbyn Postat 31 juli 2011 Författare Postat 31 juli 2011 Har hänt ganska mycket med karet på sistone nu. Köpt på mig fraggar från Manne och även köpt hans LED-list från det stora karet så nytt härligt blåljus finns på plats nu Var ute hos Ken i Osby idag och köpte hans Clownpar och en boxarräka samt 2 fraggar på Caulastrea Furcata. Även lagt in en beställning på lite roligt på DO nu ikväll Det rullar på fint med andra ord
Rekommenderade inlägg