Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Kan vara helt ute och cykla nu och jag vet inte om jag rekomenderar affären så mycket just till saltvatten, men jag har för mig att jag sett i visningsakvarierna på bromma zoo där man åker upp typ.

Postat

Mm, ska kolla lite.. En stor fördel med att handla i butik är ju just möjligheten att kolla och klämma lite på grejerna. Om butiken ändå måste beställa hem (och man inte kan kolla på grejerna), kan man lika gärna ta det själv via nätet och få det billigare.

Postat

Jag kontaktade korallenwelt direkt förra veckan för att måttbeställa revkeramik. Så därifrån kan man beställa.

Inte direkt dyrt men inte fått uppgifter på frakten än, måste ju packas väl då det är ganska omtåligt.

Postat

Tysk sida som säljer revkeramik: http://www.aquapro2000.de/Decoration/Riffkeramik:::51_348.html

En annan tysk sida som säljer "död LS": http://www.aquaristic.net/en/Decoration-Aquarium-plants/Aquarium-Decoration/Marine-Reef-Rock/

Den andra sidan har jag köpt död LS ifrån. Jag är mycket nöjd med stenen i sig. Har inte stoppat ner den i akvariet ännu utan håller på och lakar ur den. Du kan ju alltid bygga egna revpelare av sån sten.

Postat
Har sökt utan att hitta något ställe att beställa/köpa revkeramik i Sverige. Det är svårt att "stödja sin lokala handlare" när det inte finns något utbud. Nån som har något tips?

Varför inte bygga en Pelare själv?

En sak om du skall täcka bakrutan med keramik men en pelare bygger du lätt med levande sten och rör,mycket mindre risk att du råkar ut för ful alger med riktig sten.Patrik

• 1 månad senare...
Postat

Ni som har Revkeramik som bakgrund.

Har ni ställt dom på något för att skydda glaset? (dom är ju relativt tunga och ojämna med lite spetsar undertill)

Har själv köpt Korallenweltmoduler.

Postat

Hehe,,

Har inte priserna nu, men snart.

Dessa sorter kommer jag att ha hemma, finns även lådor med 5kg och 17 kg i , med blandad keramik.

Vet inte vad jag får skriva i trådarna faktiskt. om det är reklam typ.

Postat

Du behöver inte laka ut revkeramik. den är klar att bara köra igång med!

Hm, Torsten på Korallenwelt påstår att man får en hel del kiselalger i början när man kör med revkeramik, har också läst om andra som säger det samma.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...