Gå till innehåll

Total fiskdöd


Rekommenderade inlägg

Hej under natten har samtliga fiskar dött, (utom mina clowner 2st) i går kväll såg alla friska ut och hade bra aptit. Det enda som jag kan komma på är att kejsaren ville bli extra tvättat av min räcka i går. Har haft vita prick tidigare men har löst detta genom UV-C som har varit på 24/7 sedan dess.

Temperatur: 26,2

PH: 8,2

KH: 9 dKH

Nitrit: 0

Nitrat: 0

Salinitet: 1.024

Är tacksam för alla tankar om hur detta kan ha hänt.

Mvh:Martin

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fest = snus eller wisky?

Lite OT. Hoppas de e lungt :)

En fråga där om snusen, hur pass skadligt är det för akvariet, jag snusar ju lös, så man har ju alltid lite på fingrarna och under naglarna och vad jag ser hittils, så kan jag inte se något negativt heller, men det är klart, det är väll så pass lite

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En prilla kan rensa ett 375 liters sötvattenskar.

Vad beträffar salt vet jag inte men skulle tro att det är lika giftigt för fiskarna där.

Men några gryn på fingrarna tror jag inte är så farligt.

Ne det är ju inte så att jag går å stoppar ner klövarna medvetet, men det händer att man glömmer av sig ibland:).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ne det är ju inte så att jag går å stoppar ner klövarna medvetet, men det händer att man glömmer av sig ibland:).

Då jag numera inte snusar så vet jag inte med salt men under tiden 1980 - 2000 snusade jag på riktigt - alltså lös Röda Lacket - och inte så lite :) Har ingen erfarenhet att några av mina tanganyiker dog av lite (kanske inte så lite) snus på fingrarna :)

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vattenbytet och fönsterputsen är nog också möjliga kandidater... Trist det som hänt iallafall.

Betvivlar kraftigt att det är fönsterputsen då jag under ALLA minna år som akvarist (söt som salt ) ALDRIG har lyckats förgifta burken med fönsterputs som jag använder flitigt (men är givetvis VÄLDIGT försiktig då jag applicerar )

Min gissning är nog att någon fisk lämnade in först & sedan lyckats hinna förgifta resten av akvariet (samt också att tidigare prick har försvagat fiskarnas immun system )

Verkligen tråkigt i vilket fall som helst (hade en gång ett FULLT 300 L Salt med fisk (inga koraller ) som dog under en natt så det går tyvärr rasande fort när det händer :smiley13: (orsak Nitrit ,Cyanid smäll )

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...