Gå till innehåll

Deep Ocean försenade


Ozric

Rekommenderade inlägg

Hur funkar det här, får man betala extra frakt/leveranskostnader? Hur ofta levererar de till stockholm? :)

Lite svårt att säga hur ofta då de precis börjat leverera men uppskattar 2-3ggr per år med tempot de verkar vara i dagsläget.

"Frakten" är snorbillig 28DKK per order om jag minns rätt, och då var det alla ens beställningar ihop som blev 28 eller 38dkk.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om det var så bra att beställa där så får gärna alla som fick sin leverans visa upp lite bilder på godsakerna.Patrik

Kan inte säga det bättre själv.

Upp med bilder på det ni handlade nu!

Vet inte om jag kommer handla genom DO själv, men tycker det är intressant att se vad det är för kvalité på koraller o dyl.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om det var så bra att beställa där så får gärna alla som fick sin leverans visa upp lite bilder på godsakerna.Patrik
Kan inte säga det bättre själv.

Upp med bilder på det ni handlade nu!

Vet inte om jag kommer handla genom DO själv, men tycker det är intressant att se vad det är för kvalité på koraller o dyl.

Jag vet inte om ni har missat första sidan i denna tråd eller inte men där finns det dels bilder från en person samt ytterligare en annans "rapport".

Jag skulle gärna själv se att fler hörde av sig med bilder och någon kommentar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är också väldigt nyfiken när exakt deras nästa tur går. Sitter och dregglar över de vackra korallerna på deras sida. Bortsett från att jag faktiskt skall handla så är deras sida fantastisk för mig som newbie. Att se namn och bild tillsammans och sedan kunna söka på tex reeflex om det passar ens akvarium och kunskapsnivå är något att rekommendera. Mycket lättare än att fråga mer eller mindre korrekta affärsinnehavare när det skall inhandlas något.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte om ni har missat första sidan i denna tråd eller inte men där finns det dels bilder från en person samt ytterligare en annans "rapport".

Jag skulle gärna själv se att fler hörde av sig med bilder och någon kommentar.

Missat en tråd på SG aldrig hänt.

Men det var väl fler än 2 som bokade så upp med lite bilder.Patrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte om ni har missat första sidan i denna tråd eller inte men där finns det dels bilder från en person samt ytterligare en annans "rapport".

Jag skulle gärna själv se att fler hörde av sig med bilder och någon kommentar.

Nejnej det har jag sett men tänkte att det måste väl vara ett 10-20tal sammanlagt som beställde så skulle vara kul med fler bilder!

Men många kanske inte vågar skylta med att dem handlat där pga diverse hektiska diskutioner ang bagageförsäljning och därför drar sig från att visa upp det dem köpt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nejnej det har jag sett men tänkte att det måste väl vara ett 10-20tal sammanlagt som beställde så skulle vara kul med fler bilder!

Men många kanske inte vågar skylta med att dem handlat där pga diverse hektiska diskutioner ang bagageförsäljning och därför drar sig från att visa upp det dem köpt.

Det är nog precis där skon klämmer. Jag kan öppet säga att jag inte vågade beställa första gången då jag inte visste i vilket skick "varorna" skulle komma till Stockholm i.

Nu låter det ju som att det gick bra. Om fler klev fram och skrev positiva saker så kan jag mycket väl vara en kund till DO nästa sväng.

För min del är bagageförsäljningen bara oetisk om djuren far illa. Om de inte gjorde det så kan jag tycka att det inte finns något att skämmas för.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nejnej det har jag sett men tänkte att det måste väl vara ett 10-20tal sammanlagt som beställde så skulle vara kul med fler bilder!

Men många kanske inte vågar skylta med att dem handlat där pga diverse hektiska diskutioner ang bagageförsäljning och därför drar sig från att visa upp det dem köpt.

Moderator's upplysning:
mod.gifKommentar modererad
Ändrat av Vargklo
Brott mot regeln om "insinuationer och påhopp".
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

dom kanske inte orkar bli påhoppade i denna infekterade tråd ;) eller rättare sagt den andra monster tråden som finns.

utan helt enkelt sitter hemma o myser åt sina fina inköp så dom får ha servicen ifred ;)

Ändrat av Ragman
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad finns det att skylta om? Jag köpte;

* en lila Montipora modell small som var så stor att jag var tvungen att fragga den för att få ner den i mitt RSM. Tyvärr så satt det en anemon/majano på stenen så det hade blivit fraggning ändå av den korallen.

* Stylophora modell small som var 5-6 cm hög med 5 stora grenar och bra tillväxt

* Amblygobius rainfordi som mår bra och pickar runt på algerna

Mycket bra och enkel hantering av köpet, snabba svar på frågor, direkt samtal från på plats hos Dejong för att bekräfta en mindre korrigering i beställningen. Bra info när det blev så att dom vart försenade pga att bron var stängd.

Allt som allt en positiv kund-upplevelse.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad finns det att skylta om? Jag köpte;

* en lila Montipora modell small som var så stor att jag var tvungen att fragga den för att få ner den i mitt RSM. Tyvärr så satt det en anemon/majano på stenen så det hade blivit fraggning ändå av den korallen.

* Stylophora modell small som var 5-6 cm hög med 5 stora grenar och bra tillväxt

* Amblygobius rainfordi som mår bra och pickar runt på algerna

Mycket bra och enkel hantering av köpet, snabba svar på frågor, direkt samtal från på plats hos Dejong för att bekräfta en mindre korrigering i beställningen. Bra info när det blev så att dom vart försenade pga att bron var stängd.

Allt som allt en positiv kund-upplevelse.

Tack! -Tummen upp

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Inte vågar skylta med vad att man handlat från en som e laglig eller?
Med tanke på den hätska stämning som det varit runt DO's verksamhet är jag inte ett dugg förvånad om det sitter folk som drar sig för att presentera sig, och sina inköp. Inte för att de skäms för att de handlat, eller tvivlar på legaliteten på varorna/hanteringen, men för att värna kontakten med de mer lokala handlarna som åtminstone några verkar fått en smärre hjärnblödning var gång DO förs på tal. Man kanske vill slippa de diskussionerna nästa gång man är och handlar salt, foder, eller vad det nu kan vara man behöver, i den lokala butiken.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Såja, gick tillbaka och kollade exakt vad det blev efter omjusteringen på plats hos DeJong, det var inte en "Small" utan en fragg jag fick och kostade 212 danska;

"The stylophoa was out so I took a frag."

Den är ca 6-7 cm hög och grenar bra som ni ser. Står på botten i mitt RSM130 under Maxspect 110W CREE.

Tycker själv att den är större än vad en fragg brukar vara i butik, men sen är jag ju inte en väldigt van SPS köpare heller.

post-2723-14468921514663_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Såja, gick tillbaka och kollade exakt vad det blev efter omjusteringen på plats hos DeJong, det var inte en "Small" utan en fragg jag fick och kostade 212 danska;

"The stylophoa was out so I took a frag."

Den är ca 6-7 cm hög och grenar bra som ni ser. Står på botten i mitt RSM130 under Maxspect 110W CREE.

Tycker själv att den är större än vad en fragg brukar vara i butik, men sen är jag ju inte en väldigt van SPS köpare heller.

[ATTACH]54540[/ATTACH]

Tycker det ser ut att vara en riktigt fin fragg, skulle nog själv benämnt den som "small" snarare än fragg skulle jag tro fast svårt o säga efter bara en bild med men fin förgrening på den och ser rejäl ut!

Hur är deras spsér när dom kommer i färger?

Står det någonstans vad dom kör med för preparat till sina koraller samt om dem kör zeovit eller liknande metod?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo tyckte med den såg lite väl blek ut.

Är nog bra om man tänker på det ifall man inte kör Zeo och handlar spser utav dem.

Jag har iaf själv förlorat ett antal sps fraggar jag köpt pga att dem kommit från zeovit kar och jag själv inte haft tillräckligt liknande näringsvärden för att stoppa ned spsér från zeokar då dem fått en "chock?" medans spser från andra system klarade sig utmärkt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...