Gå till innehåll

Kylfläns till ledbygge


gladiator

Rekommenderade inlägg

  • 2 veckor senare...

Massa alu, men kanske inte direkt någon kylflänsprofil, vilket gör att den avger värmen dåligt. Det är hopplöst att svara på, lite som "hur långt är ett snöre". Det beror bland annat på tempen runt din alubit, luftrörelse, och måltemp på dioderna.

Du får helt enkelt experimentera.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle nog fungera utmärkt eftersom massan gör att den kan ta upp en hel del värme. Sen är det så att den värmen skall transporteras bort ocks och då får inte luften stå stilla runt profilen. Kan du lösa det med luftväxlingen så tror jag på det.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad tror ni om dessa? 1 meter långa väger 1kg.

Hur många 3 wattare skulle man kunna trycka i en sådan utan att ha en fläkt på?

LT-1512-1237978943.jpgLT-1512-1237978911.jpg

http://www.led-tech.de/en/High-Power-Supply/LED-Profile-CoverLine/CoverLine-Aluminium-LED-Profile-LT-1512_106_151.html

Grymt svårt o svara på.. Men du kan ju göra så som jag gjorde.. Sätt varannan LED , dvs stort mellanrum o se vad alulisten orkar med.. Blir den inte varm så sätt en LED imellan varje befintlig..

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gissar på att de är menade till strips med 5050 LEDs eller typen de hade:

http://www.led-tech.de/en/LED-Modules-und-Flexstripes/LED-Flexstripes/LED-Flexstripe-SMD-Ultrabright--5m-Reel--LT-1615_17_95.html

Själv söker jag efter raster till mina LED, samma typ som till fragghyllor, men "kromade"... någon som har ett tips med billigare frakt än USA?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Grymt svårt o svara på.. Men du kan ju göra så som jag gjorde.. Sätt varannan LED , dvs stort mellanrum o se vad alulisten orkar med.. Blir den inte varm så sätt en LED imellan varje befintlig..

Dina rör som funkar bra har ju betydligt mindre massa än de här Manne. Frågan är dock om ytan mot luften är större eller mindre på dessa. Men jag tror att dessa kan fungera bra, särskilt om man förstärker med någon lämplig fläkt. Men iden att göra som du gjorde är ju en säker strategi.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...