snickarn Postat 8 maj 2012 Postat 8 maj 2012 mina turbosniglar gör likadant ibland . när en börjar brukar dom andra hänga på i orgien. vattnet blir mjölkigt några timmar
Matte91 Postat 8 maj 2012 Postat 8 maj 2012 gillar kommentaren av dinfru/sambo xD "det filmar du men inte dina barn" väldigt snyggt kar !!!
Hirez Postat 9 maj 2012 Postat 9 maj 2012 Guld! Ett tack för ett gott skratt.Jag tror frugan har rätt, i båda av sina kommentarer...Fast är det en "hon"?
Tigger Postat 9 maj 2012 Författare Postat 9 maj 2012 (ändrat) Tack för svaren. Jag tror också det är fortplantnings ämnen, men det har inte färgat hela karet tidigare så jag blev lite orolig (filmen är gammal). Den lever ensam men den här gången började det när jag hällde i en anemon med vatten från affären. Så det kan visst finnas ämnen från andra sjöborrar i det vattnet som triggat denna mängd...Jag upplever annars också att det är stress som ligger bakom (den kan ligga i utblåset eller en pump som startar) Ändrat 9 maj 2012 av Tigger
Tigger Postat 9 maj 2012 Författare Postat 9 maj 2012 När jag berättade för Sanna att jag lagt upp klippet tyckte hon att jag omedelbart skulle ta bort det:smiley9:. Men jag tycker det är viktigt att visa under vilka kuvade förhållanden jag har arbetat för att få loss lite tid till min oskyldiga hobby-popcorn-
freddi36 Postat 9 maj 2012 Postat 9 maj 2012 grymmt snyggt kar! det kommer se ut som ett riktigt rev när det vuxit till sig tror vi bor i samma by
Tigger Postat 17 maj 2012 Författare Postat 17 maj 2012 Är det någon som har koll på vad de lila kloten med oranga prickar är för något? De dyker upp i bland och växer lite tills de "smäller"...
Laggeman Postat 18 maj 2012 Postat 18 maj 2012 [ATTACH=CONFIG]77023[/ATTACH]Är det någon som har koll på vad de lila kloten med oranga prickar är för något? De dyker upp i bland och växer lite tills de "smäller"...Gissningsvis röda bubbelalger. Smäller de så släpper de sporer och förökar sig på det viset.
knabbuziak Postat 20 maj 2012 Postat 20 maj 2012 Om du har en kirurg så brukar de vara ganska glada i dessa alger enligt en kompis som hade massa såna tills han satte ner en Z. Flavence i karet.
Tigger Postat 19 oktober 2013 Författare Postat 19 oktober 2013 Nu åker draken ut!!! (och det är inte frugan jag pratar om)
Tigger Postat 19 oktober 2013 Författare Postat 19 oktober 2013 Det är en fin och högst effektiv sandvändare som hon har i munnen, och detta trots att hon får lax och räkor dagligen. Hon är ju ett rovdjur så egentligen är det ingen jätte överraskning. Jag har ju förlorat putsar och pepparmints -räkor till henne tidigare och var beredd på att någon clown ev skulle få stryka med. Men genom att hon nu satt ribban på en 10 cm sandvändare innebär att halva mitt övriga fiskbestånd ligger risigt till. mmm lite synd är det för hon är sjukt fin...
Tigger Postat 19 oktober 2013 Författare Postat 19 oktober 2013 Det var ju ett tag sedan jag la ut bilder på karet så här kommer några som är tagna sedan dess;-)
bjomat Postat 19 oktober 2013 Postat 19 oktober 2013 Häftig och annorlunda scape! Är den gjord med bara levande sten?Med vänlig hälsning, Björn
cheva Postat 19 oktober 2013 Postat 19 oktober 2013 snyggt Stefan jag ser att det har växts till sig vi får trefas en dag
Rekommenderade inlägg