Gå till innehåll

Bara saltvattensakvarium


Tigger

Rekommenderade inlägg

  • Svar 91
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Tack för svaren. Jag tror också det är fortplantnings ämnen, men det har inte färgat hela karet tidigare så jag blev lite orolig (filmen är gammal). Den lever ensam men den här gången började det när jag hällde i en anemon med vatten från affären. Så det kan visst finnas ämnen från andra sjöborrar i det vattnet som triggat denna mängd...

Jag upplever annars också att det är stress som ligger bakom (den kan ligga i utblåset eller en pump som startar)

Ändrat av Tigger
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När jag berättade för Sanna att jag lagt upp klippet tyckte hon att jag omedelbart skulle ta bort det:smiley9:. Men jag tycker det är viktigt att visa under vilka kuvade förhållanden jag har arbetat för att få loss lite tid till min oskyldiga hobby-popcorn-

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

[ATTACH=CONFIG]77023[/ATTACH]

Är det någon som har koll på vad de lila kloten med oranga prickar är för något? De dyker upp i bland och växer lite tills de "smäller"...

Gissningsvis röda bubbelalger. Smäller de så släpper de sporer och förökar sig på det viset.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 år senare...
post-2795-14468931188464_thumb.jpg Det är en fin och högst effektiv sandvändare som hon har i munnen, och detta trots att hon får lax och räkor dagligen. Hon är ju ett rovdjur så egentligen är det ingen jätte överraskning. Jag har ju förlorat putsar och pepparmints -räkor till henne tidigare och var beredd på att någon clown ev skulle få stryka med. Men genom att hon nu satt ribban på en 10 cm sandvändare innebär att halva mitt övriga fiskbestånd ligger risigt till. mmm lite synd är det för hon är sjukt fin...
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...