pwin Postat 14 mars 2011 Postat 14 mars 2011 Senaste numret av Coral magasin är riktigt digert (130 sidor), med bl.a flera artiklar med temat spårämnen, totalt över 20 sidor, en riktigt grundlig genomgång med flera artiklar av olika författare.Riktigt roligt är att en svensk Ted Bergström (Bioted Marine) sätter saltvattens Sverige på världskartan, med att ge sin syn på användandet av spårämnen i en av artiklarna. Vidare i tidningen finns artiklar med temat "hållbar akvaristik" med reportage från bl.a. en kommersiell odlingsanläggning Sustainable Aquatics som sysslar med odling och uppfödning av fisk för att vår hobbys natur påverkan skall bli mindre. Imponerande vilka framsteg som görs på detta område, riktigt lovande för framtiden. Citera
kimett Postat 14 mars 2011 Postat 14 mars 2011 Bara att gratulera Ted då.Ska se om man inte får tag på numret snart med. Låter iaf som en del matnyttigt kan få plats på alla dessa sidor. Citera
mr cheezy Postat 15 mars 2011 Postat 15 mars 2011 Vet att Ted har den, men du borde kunna köpa den via de affärer som handlar med bioted. Citera
Freddi Postat 15 mars 2011 Postat 15 mars 2011 Funkar säkert att prenumerera på den själv, gå in på deras hemsida.Kollade lite snabbt och det kostar 57 dollar för 1 år. Citera
metcrue Postat 16 mars 2011 Postat 16 mars 2011 Ja, riktigt roligt att det dök upp en svensk i denna månadsbibel. "gilla" Citera
Laggeman Postat 16 mars 2011 Postat 16 mars 2011 Jag skulle hellre säga stort grattis till Sveriges akvarister.För det är väl till dem som tidningen är till för? Citera
Dykaren Postat 16 mars 2011 Postat 16 mars 2011 Hoppas samma reportage dyker upp även i den tyska utgåvan som landar min brevlåda med jämna (=alltför långa) mellanrum... Citera
pwin Postat 16 mars 2011 Författare Postat 16 mars 2011 Jag skulle hellre säga stort grattis till Sveriges akvarister.För det är väl till dem som tidningen är till för?Svenska akvarister är nog ingen större målgrupp för tidningen, åtminståne om man ser hur otroligt lågprioriterade svenska prenumeranter varit hittills. Det säkraste sättet är nog än så länge att köpa sitt ex. av Coral magasin i sin saltbutik. Citera
Lasse Postat 16 mars 2011 Postat 16 mars 2011 Vilket nummer är detta? På hemsidan är current issue volym 8:1 och där hittar jag inget. den går att bläddra igenom digitalt här Den går att prenimurera på digitalt för 22 dollar härMVH Lasse Citera
mr cheezy Postat 16 mars 2011 Postat 16 mars 2011 Vilket nummer är detta? På hemsidan är current issue volym 8:1 och där hittar jag inget. den går att bläddra igenom digitalt här Den går att prenimurera på digitalt för 22 dollar härMVH Lasse8:1 är förra nummret.. Citera
Stensson Postat 16 mars 2011 Postat 16 mars 2011 Svenska akvarister är nog ingen större målgrupp för tidningen, åtminståne om man ser hur otroligt lågprioriterade svenska prenumeranter varit hittills. Det säkraste sättet är nog än så länge att köpa sitt ex. av Coral magasin i sin saltbutik.Blir man lurad på tidningen? Iom att du skriver "säkraste" så känns det inte som någon vanlig levförsening.Anledningen till frågan är att jag kan tänka mig att prenumerera på denna.Men får man inte tidningen så kan det kvitta. Citera
Lasse Postat 16 mars 2011 Postat 16 mars 2011 8:1 är förra nummret..Varför står det som "current issue" på hemsidan då? MVH Lasse Citera
mr cheezy Postat 16 mars 2011 Postat 16 mars 2011 Lasse fråga mig inte.. Men jag har haft 8:1 hemma länge.Nya numret kanske inte officiellt har släppts än? Utan kanske bara skickats ut till dem som säljer tidningen för att den skall finnas på plats tills datumet då den släpps i butik. Inte vet jag utan tänker bara högt..Edit. Om man läser på deras sida så är nummer 8:1 jan/feb nummret. Så det Ted är med i är mars/april Citera
Lasse Postat 16 mars 2011 Postat 16 mars 2011 Ja som det ser ut nu så är det möjligt att ladda ner och läsa numren 20110102, 20101112, 20100708, 20100506 samt läsa 20100304 och 20100102MVH Lasse Citera
mr cheezy Postat 16 mars 2011 Postat 16 mars 2011 Se där bara till att läsa för er som inte läst tidningen innan. Kan rekommendera den starkt mycket intressant läsning. Citera
pwin Postat 16 mars 2011 Författare Postat 16 mars 2011 Blir man lurad på tidningen? Iom att du skriver "säkraste" så känns det inte som någon vanlig levförsening.Anledningen till frågan är att jag kan tänka mig att prenumerera på denna.Men får man inte tidningen så kan det kvitta.De jag har pratat med har fått ringa och tjata för att dom skall skicka tidningen. Citera
Vargklo Postat 17 mars 2011 Postat 17 mars 2011 Märkligt, jag trodde att man alltid skulle få läsa alla artiklar i den tyska utgåvan (Koralle) först (som jag prenumererar på). Vet någon om Coral har börjat egenproducera artiklar som inte bara är översatta från Koralle. Eller det kanske Coral har gjort länge? Vore dumt att behöva prenumerera på båda tidningarna för att kunna läsa allt... Citera
Lasse Postat 17 mars 2011 Postat 17 mars 2011 Verkar vara två skilda tidningar Calle - artiklar delas men det är ingen ordning på när, var eller hur. se mina länkar ovan - gå in och jämför.MVH Lasse Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.