Gå till innehåll

Äntligen! Ca 200liter!


Majki01

Rekommenderade inlägg

Aja man lär så länge man lever.. Har knappt hunnit starta upp karet men är redan på FULLL jakt efter ett större kar! Så jag fortsätter så klart starta upp detta karet och kör igång allt:) men tar det lungt med korallinköp osv! Och under tiden försöker jag hitta ett större kar! Så överför jag teknik och innehåll sen gör jag om detta 200 liters till en sump :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 219
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Fast jag är nog mest inne på en stor kub faktiskt!

Dock lär det bli så att jag får köpa ett helt nytt via zg så jag kan ta det på avb.. Att punga upp så mycket pengar en kub kostar idag på en gång finns inte just nu när det hålls på med massa annat i hemmet osv.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fast jag är nog mest inne på en stor kub faktiskt!

Dock lär det bli så att jag får köpa ett helt nytt via zg så jag kan ta det på avb.. Att punga upp så mycket pengar en kub kostar idag på en gång finns inte just nu när det hålls på med massa annat i hemmet osv.

Du måste vara riktigt biten va saltvatten om du tar ett kar på avbetalning !!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nja inte alls. en kub på 8a tusen så slänger jag in tusen kr månaden inga extra kostnader så det kan jag inte tycka att jag är:)

Nu va detta bara ett ungefärligt prisförslag för mig själv räknat.

Äh 23 år och aldrig haft något på avb någon gång innan någon gång får bli det första :) Varför inte på ett ordentligt kar:)

Säger kärringen inget så gör det inget:)

Men inget är säkert! jag har inte bråttom..Kanske dyker upp ett fint på annons man klipper istället:)

Det va mer som tankarna flött iväg:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad skulle drömmåtten vara då? Med tanke på att du skall ha 200 litarn som sump kanske ett 400-600L skulle sitta fint? ;):skrattar:

Ett cirka 500 liters hade inte varit fel faktiskt. Men så pass stort får vänta tills hus flytten. Men ja hittar jag ett för bra pris så får det inte vänta haha .

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo men jag gjorde tabben jag läst att många gjort med att köpa för litet! Jag har plats till ett större så då får det bli ett större!

Ja då! Direkt detta karet blir hämtat av någon så kör jag och hämtar en komplett kub:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hade jag bott inom ett rimligt avstånd hade jag tveklöst kommit och börjat tigga till mig delar av karet iaf, nu har min plånbok tur att så inte är.

Det är lurigt med kar storleken :-) Jag sitter med mina 80 liter vatten och vrider mig konstigt varje gång jag kommer på att kirugerna, kejsarna, tryckarna och fjärilarna inte är ok i mitt kar. Men jag ska ta utmaningen att hitta små snälla fiskar istället och fylla med lätta koraller... Får se hur länge jag klarar mig ;-)

Troligtvis ett tag för jag har ont om plats här...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

fast ja allt är ändringsbart.. det är mer för att det med rak framruta har oftast en liten bit "cirka" 20 cm rak bit längst bak i karet där sidorrutorna går ihop.. som hade passat perfekt för min överriningsbox:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Mickius

Hur menar du nu? Längst bak är det ju alltid 90 grader även om det är välvd eller ej?

Eller har vissa kar en icke 90 graders böj med båda sidoruterna utan som ett fack där bak? Så du har 2 90 graders emot väggen? Något jag aldrig sett isf :)

Sent from my iPhone 4 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade ett stort för med ek möbel kommer inte ihåg märke. Det va en rak sida där fram sen vid slutet av

Den raka framsidan så va det en liten glas bit på båda sidorna som gick ihop med dom långa sidorna som sen mötes där bak på en rak sida .

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...