Genne Postat 10 april 2011 Postat 10 april 2011 Vet inte om jag laggt denna fråga på rätt ställe, moderator får flytta om det är fel.När man läst ett inlägg så försvinner det från listan NYA INLÄGG medans anonnser i KÖP OCH SÄLJ ligger kvar som äldre inlägg.Går det att klicka ner dom på något vis när man läst dom?När jag går in på NYA INLÄGG så skulle jag bara vilja ha kvar sådant som jag inte läst eller tittat på.Hoppas jag klarade av att skriva vad jag menade/Glenn Citera
stigigemla Postat 10 april 2011 Postat 10 april 2011 Köp och sälj ingår inte i forumet utan ligger separat med länkar. Citera
Genne Postat 10 april 2011 Författare Postat 10 april 2011 Skulle det inte kunna läggas in en knapp så att man kan markera att man läst och släcka ner den från nya inlägg? Citera
mikoto Postat 10 april 2011 Postat 10 april 2011 Det går markera de som lästa, fast alla köp och sälj annonser markeras då på samma gång, gör såhär:Gå in på "nya inlägg".Sök upp en sälj annonsKlicka på " Köp & Sälj avdelning " under forum, och voila, allt löst :-)Här får ni en genväg direkt: https://www.saltvattensguiden.se/forumet/forumdisplay.php?f=121Klicka och se glada ut, fast ja det vore ju bättre om de avmarkerades när man läst de istället. Citera
Stensson Postat 10 april 2011 Postat 10 april 2011 Följer man dina skrivna länkar så funkar det klockrent.Men det finns ingen underkategori under forum att välja.Får inte upp något i navigatorn iaf Citera
freguz Postat 11 april 2011 Postat 11 april 2011 Det går markera de som lästa, fast alla köp och sälj annonser markeras då på samma gång, gör såhär:Gå in på "nya inlägg".Sök upp en sälj annonsKlicka på " Köp & Sälj avdelning " under forum, och voila, allt löst :-)Här får ni en genväg direkt: https://www.saltvattensguiden.se/forumet/forumdisplay.php?f=121Klicka och se glada ut, fast ja det vore ju bättre om de avmarkerades när man läst de istället.Har också undrat över detta, fiffig lösning med att gå in på Köp o Sälj avdelningen. Även om alla annonser markeras som lästa så kanske det är bättre än ingenting?Rent tekniskt tänker jag att knappklicket exekverar ett ajax anrop till den sidan som gör annonserna lästa, simpelt och går lätt att ordna, och det borde fungera.Frågan är bara var den nya "knappen" bör husera, eftersom den inte bara påverkar en annons bör den kanske inte ligga på annonssidan....nåt att fundera överSka googla lite o se om man kan ordna det på annat mer korrekt sätt. Citera
Genne Postat 11 april 2011 Författare Postat 11 april 2011 Tack Daniel det får duga så länge.Fredrik hoppas det går att hitta en smidig lösningMVH/Glenn Citera
freguz Postat 15 april 2011 Postat 15 april 2011 La till en "knapp" (en länk) på annonssidan under själva annonsen med den fiffiga länken från Mikoto, som anropar i bakgrunden, så slipper man göra det manuellt.Kom gärna med tips o konstruktiv kritik, o buggar förstås Citera
freguz Postat 16 april 2011 Postat 16 april 2011 Tack! Verkar ju funka.Ska se om man kan hitta ett anrop som bara markerar just aktuell annons som läst, det vore det optimala.Sen hackar det lite i den lilla (onödiga) animationen, men det kan nog avhjälpas ganska enkelt. Citera
MaddeI Postat 16 april 2011 Postat 16 april 2011 Ska se om man kan hitta ett anrop som bara markerar just aktuell annons som läst, det vore det optimala.Jag för min del föredrar denna lösning framför att markera varje annons för sig. I nuläget kan jag kolla på de annonser jag vill och sen trycka på knappen och bli av med dem jag inte är intresserad av oxå, utan att behöva gå in på dem oxå. Men det är bara min åsikt./Madde Citera
freguz Postat 16 april 2011 Postat 16 april 2011 Jag för min del föredrar denna lösning framför att markera varje annons för sig. I nuläget kan jag kolla på de annonser jag vill och sen trycka på knappen och bli av med dem jag inte är intresserad av oxå, utan att behöva gå in på dem oxå. Men det är bara min åsikt./MaddeBra med olika synvinklar, du har ju helt klart en poäng där Nu har jag tagit bort hackandet i slidesen hoppas jag. Citera
Majki01 Postat 16 april 2011 Postat 16 april 2011 Eller så surfar man via tapatalk där det går att markera dom en o en precis som med vanliga inlägg hehe Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
freguz Postat 17 april 2011 Postat 17 april 2011 Eller så surfar man via tapatalk där det går att markera dom en o en precis som med vanliga inlägg hehe Sent from my iPhone using Tapatalkintressantfår du bort dom från Nya Inlägg listan då?Kan du beskriva hur det går till?Har själv inte iphone men android o där surfar man som en vanlig surfare liksom... Citera
Majki01 Postat 17 april 2011 Postat 17 april 2011 Aaa jag kan marka dom med "mark read" så försvinner dom.. eller så kan jag bara trycka på dom en gång och sen " gå tillbaka" så försvinner dom med! brukar göra det när jag sitter vid datorn och det har kommit en massa annonser så går jag in via telen för att ta bort dom så slipper man se dom på datorn med.Men jag brukar alltid kolla annonsen först endå, kan vara något intressant som dyker upp hehe! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.