Gå till innehåll

Markera Köp och sälj som läst


Rekommenderade inlägg

Vet inte om jag laggt denna fråga på rätt ställe, moderator får flytta om det är fel.

När man läst ett inlägg så försvinner det från listan NYA INLÄGG medans anonnser i KÖP OCH SÄLJ ligger kvar som äldre inlägg.

Går det att klicka ner dom på något vis när man läst dom?

När jag går in på NYA INLÄGG så skulle jag bara vilja ha kvar sådant som jag inte läst eller tittat på.

Hoppas jag klarade av att skriva vad jag menade/Glenn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det går markera de som lästa, fast alla köp och sälj annonser markeras då på samma gång, gör såhär:

Gå in på "nya inlägg".

Sök upp en sälj annons

Klicka på " Köp & Sälj avdelning " under forum, och voila, allt löst :-)

Här får ni en genväg direkt: https://www.saltvattensguiden.se/forumet/forumdisplay.php?f=121

Klicka och se glada ut, fast ja det vore ju bättre om de avmarkerades när man läst de istället.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det går markera de som lästa, fast alla köp och sälj annonser markeras då på samma gång, gör såhär:

Gå in på "nya inlägg".

Sök upp en sälj annons

Klicka på " Köp & Sälj avdelning " under forum, och voila, allt löst :-)

Här får ni en genväg direkt: https://www.saltvattensguiden.se/forumet/forumdisplay.php?f=121

Klicka och se glada ut, fast ja det vore ju bättre om de avmarkerades när man läst de istället.

Har också undrat över detta, fiffig lösning med att gå in på Köp o Sälj avdelningen. Även om alla annonser markeras som lästa så kanske det är bättre än ingenting?

Rent tekniskt tänker jag att knappklicket exekverar ett ajax anrop till den sidan som gör annonserna lästa, simpelt och går lätt att ordna, och det borde fungera.

Frågan är bara var den nya "knappen" bör husera, eftersom den inte bara påverkar en annons bör den kanske inte ligga på annonssidan....nåt att fundera över

Ska googla lite o se om man kan ordna det på annat mer korrekt sätt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

La till en "knapp" (en länk) på annonssidan under själva annonsen med den fiffiga länken från Mikoto, som anropar i bakgrunden, så slipper man göra det manuellt.

Kom gärna med tips o konstruktiv kritik, o buggar förstås :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ska se om man kan hitta ett anrop som bara markerar just aktuell annons som läst, det vore det optimala.

Jag för min del föredrar denna lösning framför att markera varje annons för sig. I nuläget kan jag kolla på de annonser jag vill och sen trycka på knappen och bli av med dem jag inte är intresserad av oxå, utan att behöva gå in på dem oxå. Men det är bara min åsikt.

/Madde

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag för min del föredrar denna lösning framför att markera varje annons för sig. I nuläget kan jag kolla på de annonser jag vill och sen trycka på knappen och bli av med dem jag inte är intresserad av oxå, utan att behöva gå in på dem oxå. Men det är bara min åsikt.

/Madde

Bra med olika synvinklar, du har ju helt klart en poäng där :)

Nu har jag tagit bort hackandet i slidesen hoppas jag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Eller så surfar man via tapatalk där det går att markera dom en o en precis som med vanliga inlägg hehe ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

intressant

får du bort dom från Nya Inlägg listan då?

Kan du beskriva hur det går till?

Har själv inte iphone men android o där surfar man som en vanlig surfare liksom...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Aaa jag kan marka dom med "mark read" så försvinner dom.. eller så kan jag bara trycka på dom en gång och sen " gå tillbaka" så försvinner dom med! brukar göra det när jag sitter vid datorn och det har kommit en massa annonser så går jag in via telen för att ta bort dom så slipper man se dom på datorn med.

Men jag brukar alltid kolla annonsen först endå, kan vara något intressant som dyker upp hehe!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...