Ricke Postat 31 januari 2012 Författare Postat 31 januari 2012 Vackert som vanligt:) dvärg kejsaren är en av mina favorit fiskar.Mvh Hasse i Braås.Sent from my iPhone using TapatalkEn av mina oxå Spennende utvikling dette her.Ja det ska bli kul att följa tillväxten av korallerna nu Den där lilla kirurgen kommer bli kanonläcker när den växer till sig!Rickigt snyggt kar nu Ricke!Tackar!Ja det är min favorit kirurg letat länge efter den. Citera
Ricke Postat 14 mars 2012 Författare Postat 14 mars 2012 Funderar på om man ska gå tillbaka till sötvatten igen, känner ingen ork att hålla på med karet längre. Problemet är bara att bli av med det levande och stenen..... Citera
Walle_j Postat 14 mars 2012 Postat 14 mars 2012 Om du skulle ta ett sånt dumt beslut så skulle jag säkert kunna hjälpa dig att bli av med lite levande. Citera
ballsam Postat 14 mars 2012 Postat 14 mars 2012 Kan det inte vara smart å ha lite is i magen? Intressesvackor kommer ju nån gång emellanåt, men rätt va det är så är det svinkul igen /SamuelSent from my iPhone using Tapatalk Citera
Laggeman Postat 14 mars 2012 Postat 14 mars 2012 Det hade varit väldigt tråkigt om du hade gått tillbaks till sötvatten, samtidigt så ska man alltid göra det som känns rätt, inte enbart för att andra tycker man ska fortsätta. Jag tror inte det blir svårt att få sålt det levande, ni är ju ett bra gäng i era krokar som säkerligen kan hjälpa dig med den biten. Stenen kan ju gå i en tunna med saltvatten, doppvärmare och cirkulation i nästintill det oändliga så länge du fyller på med osmosvatten lite då och då när nivån i tunnan sjunker.Jag ska eventuellt upp till Öland i mitten av april, hade nog kunnat hjälpa dig lite med lite av ditt levande ifall du vil bli av med det då. Citera
Bekolsyra Postat 14 mars 2012 Postat 14 mars 2012 Vore riktigt synd om du lade ner det nu, känns på dig att du precis kommit igång och karet tuffar på. Du får nischa dig så att intresset kommer igen, kanske odla någon typ av firre?Kanske är det som Ballsam säger: en intressesvacka.. Hoppas det.-Oskar Citera
Johan W Postat 14 mars 2012 Postat 14 mars 2012 Är det kanske så att någon fått tag på Rickes telefon/dator och lagt ett inlägg ?? är det inte så skulle det vara väldigt tråkigt. Citera
Ricke Postat 14 mars 2012 Författare Postat 14 mars 2012 Tyvärr är det sanning, kommer lägga ut en annons på det levande och stenen plus tekniken som inte är lånad.Det känns trist, men jag känner ingen lust längre plus att jag tycker det kostar för mycket med de fiskarna jag vill ha i framtiden och känsligheten för dödsfall av dem. Kanske startar upp en liten balja salt i framtiden igen, men då ska jag nog bli ekonomisk oberoende innan jag kör för fullt igen i stort kar.Tycker mycket annat blir lidande i livet då det kostar både tid och pengar att köpa levande till stort kar. Citera
Laggeman Postat 14 mars 2012 Postat 14 mars 2012 Tråkigt Ricke, men du ska göra det som känns bäst för dig, helt klart! Finns det något kul kvar när jag kommer upp så kommer jag förbi dig en kort runda. Citera
danielj75 Postat 14 mars 2012 Postat 14 mars 2012 Tyvärr är det sanning, kommer lägga ut en annons på det levande och stenen plus tekniken som inte är lånad.Det känns trist, men jag känner ingen lust längre plus att jag tycker det kostar för mycket med de fiskarna jag vill ha i framtiden och känsligheten för dödsfall av dem. Kanske startar upp en liten balja salt i framtiden igen, men då ska jag nog bli ekonomisk oberoende innan jag kör för fullt igen i stort kar.Tycker mycket annat blir lidande i livet då det kostar både tid och pengar att köpa levande till stort kar.Starta ett Nano. Så är du kvar i träsket iaf misstänker att du kommer att saknad det för mycket i annat fall.//Danielj Citera
Ricke Postat 15 mars 2012 Författare Postat 15 mars 2012 Blir att köra ett av fraggkaren som nano bara för att vara med i gänget ;-) Citera
Johan W Postat 15 mars 2012 Postat 15 mars 2012 Blir att köra ett av fraggkaren som nano bara för att vara med i gänget ;-)Bra, det gillar jag vi behöver dig i gänget så det blir lite träffar osv...... Citera
Svensson Postat 15 mars 2012 Postat 15 mars 2012 Tråkigt att höra men kul att du inte vill lägga av helt Citera
Ricke Postat 23 mars 2012 Författare Postat 23 mars 2012 Så nu är ett nano igång bara för att ha saltet kvar :-) Citera
Stensson Postat 23 mars 2012 Postat 23 mars 2012 Gott Rickard, blir det skummarlöst? Vad har du för belysning igång? Citera
Hanssanden Postat 23 mars 2012 Postat 23 mars 2012 Kanon Mvh Hasse i Braås.Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Ricke Postat 23 mars 2012 Författare Postat 23 mars 2012 Ja det blir skummarlöst, det är ett 15w t8 rör över + 6w ledlist. Kommer bara köra mjuka och några lps i karet så behöver inte mer. Karet är på 45L. Citera
Ricke Postat 14 april 2012 Författare Postat 14 april 2012 Nu töms det stora karet och nu återstår enbart nanot. Citera
Genne Postat 25 april 2012 Postat 25 april 2012 Aj detta var trist läsning, jag har haft så mycket runt mig detta året så jag har knappt inte varit inne på SG.Mycket tråkigt att du valt denna linje men samtidigt kan jag förstå dig, kul att du i alla fall stannar med ett nano.Hoppas du återkommer med ett stort i framtiden då jag gillade ditt kar.Lycka till med det du nu satsar på.MVH/Glenn Citera
Ricke Postat 9 juni 2012 Författare Postat 9 juni 2012 Aha då har man köpt ett nytt kar fast denna gången en kub på 140L med sump :-) ny tråd kommer i veckan. Citera
Hanssanden Postat 9 juni 2012 Postat 9 juni 2012 Härligt Ricke ,Ser fram emot den nya tråden:)Mvh Hans Sandén i Braås.Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Genne Postat 9 juni 2012 Postat 9 juni 2012 Härligt att du inte försvinner, vill ju ha kvar dig med ett kar på SG.Lycka till med det nya.MVH/Glenn Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.