Gå till innehåll

Rickes 1125 Liter inwall


Ricke

Rekommenderade inlägg

Vackert som vanligt:) dvärg kejsaren är en av mina favorit fiskar.

Mvh Hasse i Braås.

Sent from my iPhone using Tapatalk

En av mina oxå :)

Spennende utvikling dette her.

Ja det ska bli kul att följa tillväxten av korallerna nu :)

Den där lilla kirurgen kommer bli kanonläcker när den växer till sig!

Rickigt snyggt kar nu Ricke!

Tackar!

Ja det är min favorit kirurg letat länge efter den.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Det hade varit väldigt tråkigt om du hade gått tillbaks till sötvatten, samtidigt så ska man alltid göra det som känns rätt, inte enbart för att andra tycker man ska fortsätta. ;)

Jag tror inte det blir svårt att få sålt det levande, ni är ju ett bra gäng i era krokar som säkerligen kan hjälpa dig med den biten. Stenen kan ju gå i en tunna med saltvatten, doppvärmare och cirkulation i nästintill det oändliga så länge du fyller på med osmosvatten lite då och då när nivån i tunnan sjunker.

Jag ska eventuellt upp till Öland i mitten av april, hade nog kunnat hjälpa dig lite med lite av ditt levande ifall du vil bli av med det då. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vore riktigt synd om du lade ner det nu, känns på dig att du precis kommit igång och karet tuffar på. Du får nischa dig så att intresset kommer igen, kanske odla någon typ av firre?

Kanske är det som Ballsam säger: en intressesvacka.. Hoppas det.

-Oskar

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tyvärr är det sanning, kommer lägga ut en annons på det levande och stenen plus tekniken som inte är lånad.

Det känns trist, men jag känner ingen lust längre plus att jag tycker det kostar för mycket med de fiskarna jag vill ha i framtiden och känsligheten för dödsfall av dem.

Kanske startar upp en liten balja salt i framtiden igen, men då ska jag nog bli ekonomisk oberoende innan jag kör för fullt igen i stort kar.

Tycker mycket annat blir lidande i livet då det kostar både tid och pengar att köpa levande till stort kar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tyvärr är det sanning, kommer lägga ut en annons på det levande och stenen plus tekniken som inte är lånad.

Det känns trist, men jag känner ingen lust längre plus att jag tycker det kostar för mycket med de fiskarna jag vill ha i framtiden och känsligheten för dödsfall av dem.

Kanske startar upp en liten balja salt i framtiden igen, men då ska jag nog bli ekonomisk oberoende innan jag kör för fullt igen i stort kar.

Tycker mycket annat blir lidande i livet då det kostar både tid och pengar att köpa levande till stort kar.

Starta ett Nano. Så är du kvar i träsket iaf misstänker att du kommer att saknad det för mycket i annat fall.

//Danielj

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Aj detta var trist läsning, jag har haft så mycket runt mig detta året så jag har knappt inte varit inne på SG.

Mycket tråkigt att du valt denna linje men samtidigt kan jag förstå dig, kul att du i alla fall stannar med ett nano.

Hoppas du återkommer med ett stort i framtiden då jag gillade ditt kar.

Lycka till med det du nu satsar på.

MVH/Glenn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...