Gå till innehåll

Rickes 1125 Liter inwall


Ricke

Rekommenderade inlägg

Jag läste början av din tråd där du skrev att det skulle vara mycket fria ytor för fiskarna att simma på. Tanken är väl bra men jag har sett ett akvarium med för lite sten i. Det såg ut som ett malawi-akvarium där fiskarna bara simmade fram och tillbaka utan ett normalt beteende. Ungefär som att titta på E4:an. Tröttsamt. Hör efter om det är någon på forumet som har samma typ av upplägg och hur de upplever akvariet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag läste början av din tråd där du skrev att det skulle vara mycket fria ytor för fiskarna att simma på. Tanken är väl bra men jag har sett ett akvarium med för lite sten i. Det såg ut som ett malawi-akvarium där fiskarna bara simmade fram och tillbaka utan ett normalt beteende. Ungefär som att titta på E4:an. Tröttsamt. Hör efter om det är någon på forumet som har samma typ av upplägg och hur de upplever akvariet.

Är det inte så att kirurger har den typen av betende och mindre revfirrar håller sej till den delen av karet där det är sten?

Gillar när fisken kan sträcka ut.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då var man hemkommen från ett Besök hemma hos johanW på SG och hans kar är fint dok lite korall tomt just nu men jag gillar hans kar flör det har lite udda mått.

men jag fick med mej nya säkringar hem och det roliga är att nu funkar min Mh som den ska iallafall nu, får se hur länge ;)

Fick även med 2st pumpar som ska testas :)

går fick jag besök av Svensson på SG och han hade med en stor o fint gorgonia till mej :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ne inte borrat tycker det är för mycket risk med att borra.

har gjort lite möblering av koraller idag var jäkla svårt o få det som man ville då limmet inte är nått snabbtorkande direkt Revepoxy.

Men resultatet blev hyfsat så jag tänkte så det får duga det ska ju växa sen förhoppningsvis...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nja inte ikväll kommer kanske en bild imorgon ska en sväng till stig kanske blir nått impulsköp där vi får se :)

ja jag gillar öppna ytor det kommer komma mer sten på högersidan men västersidan kommer det bara vara någon enstaka sten på botten med någon korall på.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bidde inget impulsköp hos stig!

Stig sålde mej ett lysrör och fosfatremover istället får ta impulsköpet det nästa gång jag åker dit förhoppningsvis har det kommit en ny sändning med roliga fiskar och så kanske han fått igång korallkaret så man kan köpa koraller oxå.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...