Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

Köpte en fin rörmask idag men hittar inget hur bakdelen/röret skall vara. Nergrävd eller bara som den är.

post-736-14468922262921_thumb.jpg

Sent from my iPhone 3gs using Tapatalk

Postat

Jag gjorde så på min att jag såg till att bakdelen fick kontakt med ls.. Den lever fortfarande efter något år.

Mvh manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Postat
  • Författare

Okey. Under alla år som jag haft saltvattens akvarium å kan jag inte minnas att jag haft en sån här innan å hittade ingen info på nätet om detta djur

Postat

Jag har faktiskt funderat på samma sak, jag vet inte men jag valde o inte ha den nergrävd i sanden pga alla kryp som finns där.Men som sagt jag vet inte hur den igentligen vill ha det.

• 2 månader senare...
Postat

jag harn min intryckt i ett hål i min ls. den har vuxit ifrån typ en femkrona i solfjädern till typ en kaffekopp i solfjädern och nästan 1dm högre upp.

Postat

den ser ju läcker ut men behöver dom matas eller filtrerar dom saker i vattnet?

Postat

Det är lite olika på olika rörmaskar - arter. De som har plockats i sand eller grus har korn på utsidan av röret. De som växt på sten har rör utan stenar som ser mer ut som papp.

• 1 månad senare...
Postat

hur va det med mat?? har en liten rackare på min LS som har åkt gratis lift..

vill ju gärna den blir större:D

Postat

Den var snygg Wrang !

Det Stig skriver brukar jag själv anse som viktigast, vilket också svarar på hur svåra de brukar vara.

Är röret hårt eller mjukt ?

de med hårt rör brukar jag själv placera dem där änd-röret kan få kontakt med någon form av LS och på en plats där mycket man svajjar förbi och de mjuka brukar jag placera varsomhelst både sand och ls har funkat har även ryckt loss en som haft bra fäste i LS och placerat om ( inget jag rekomenderar men de brukar tåla det) din ser ut som en protula magnifica (hårt rör)

Om du skulle vilja veta mer så kika på denna sidan enkelt och väldig konkret information.

http://www.wetwebmedia.com/feather.htm

Mvh

Sunny

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.