wrang Postat 19 juni 2011 Postat 19 juni 2011 Köpte en fin rörmask idag men hittar inget hur bakdelen/röret skall vara. Nergrävd eller bara som den är.Sent from my iPhone 3gs using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 19 juni 2011 Postat 19 juni 2011 Jag gjorde så på min att jag såg till att bakdelen fick kontakt med ls.. Den lever fortfarande efter något år.Mvh manneSent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
Jonas Am Postat 19 juni 2011 Postat 19 juni 2011 Jag grävde ner min under sanden mot glaset och där satt den sig. Citera
Hedlurd Postat 20 juni 2011 Postat 20 juni 2011 i affärerna ser man ju oftas dessa liggande lite hursom... Citera
Maglofster Postat 20 juni 2011 Postat 20 juni 2011 Dom sätter fast sig på stenar och så. Om den inte trivs hoppar den ur röret och bygger ett nytt på annat ställe. Citera
wrang Postat 20 juni 2011 Författare Postat 20 juni 2011 Okey. Under alla år som jag haft saltvattens akvarium å kan jag inte minnas att jag haft en sån här innan å hittade ingen info på nätet om detta djur Citera
PBM: Postat 20 juni 2011 Postat 20 juni 2011 Jag har faktiskt funderat på samma sak, jag vet inte men jag valde o inte ha den nergrävd i sanden pga alla kryp som finns där.Men som sagt jag vet inte hur den igentligen vill ha det. Citera
berggren666 Postat 9 september 2011 Postat 9 september 2011 jag harn min intryckt i ett hål i min ls. den har vuxit ifrån typ en femkrona i solfjädern till typ en kaffekopp i solfjädern och nästan 1dm högre upp. Citera
jamba Postat 9 september 2011 Postat 9 september 2011 den ser ju läcker ut men behöver dom matas eller filtrerar dom saker i vattnet? Citera
stigigemla Postat 9 september 2011 Postat 9 september 2011 Det är lite olika på olika rörmaskar - arter. De som har plockats i sand eller grus har korn på utsidan av röret. De som växt på sten har rör utan stenar som ser mer ut som papp. Citera
kvalle Postat 28 oktober 2011 Postat 28 oktober 2011 hur va det med mat?? har en liten rackare på min LS som har åkt gratis lift..vill ju gärna den blir större:D Citera
alexochingencarina Postat 28 oktober 2011 Postat 28 oktober 2011 Dem filtrerar vattnet och är ofta väldigt lätta djur. Går inte att bunkt mata med andra ord. Citera
Sunny Postat 28 oktober 2011 Postat 28 oktober 2011 Den var snygg Wrang !Det Stig skriver brukar jag själv anse som viktigast, vilket också svarar på hur svåra de brukar vara.Är röret hårt eller mjukt ? de med hårt rör brukar jag själv placera dem där änd-röret kan få kontakt med någon form av LS och på en plats där mycket man svajjar förbi och de mjuka brukar jag placera varsomhelst både sand och ls har funkat har även ryckt loss en som haft bra fäste i LS och placerat om ( inget jag rekomenderar men de brukar tåla det) din ser ut som en protula magnifica (hårt rör)Om du skulle vilja veta mer så kika på denna sidan enkelt och väldig konkret information.http://www.wetwebmedia.com/feather.htmMvhSunny Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.