Gå till innehåll

Manne's DIY LED planering/bygge


_Manne_

Rekommenderade inlägg

Kvällens nöjen:

Har fått på lock nr två nu, med påbörjan av en Y-upphängning monterad i rampen.. Det som nu egentligen saknas är någon typ av gavel, men det får vänta lite, nästa plan är att plocka ner MH rampen som nu hänger strax över LED ramperna, är väl dax o ta det steget med att plocka ner den, kanske förgått..

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 191
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Strul igår med rampen framåt kvällen..

Min stora driver med 60 royalblue gick ner på minimum helt plötsligt..

Mäter bara 1,08v på driverns dimkanal. När den borde varit på maxvärdet istället.

Kopplar jag ur dimkanalen går drivern upp på Max o lyser fint.

Testade o flytta kanalen , l3-l4 till l5-l6 med samma negativa resultat.

Plockade loss LEDcontroll4passiv o öppnade den för en titt. Inget synligt som verkar trasigt.

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mät 1-10 V signalen från GHL:en. Det kan du nog göra om du skruvar isär LEDcontroll4passiv igen och då skall du mäta på ingående signal. Mät också på utgående PWM signal från LEDcontroll4passiv. Skifta utgående signal från LEDcontroll4passiv mellan de olika drivrarna. Har du full insignal men när du skiftar utgående får att problemet följer med till den nya drivern så är felet troligtvis på just den utgående signalen från LEDcontroll4passiv.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Felet följer med så att säga, testade o bara skifta ghl kablarna mellan l1-l2 och l3-l4 , då blev det den vita stora drivern som gick ner till minimum.

Har har dratt ur strömmen till ghlsystemet nu på morgonen en liten stund , bara för att starta om allt typ. Så får jag se hur det béter sig idag..

Hemma själv med kidsen så tiden är körd idag till meck..

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Något väldigt lustigt händer...

Idag så starta allt ang belysningen som det skulle men vid 19 tiden så stängdes dom blå av igen.. Går ner till ett minimum..

Kopplade ur dimanslutningen o den drivern gav Max igen.. Mäter dimanslutningen till noll volt.. Något stänger av men hittar inte vad.. Tycker jag har rotat igenom hela ghl menyn utan hitta något..

Nu har jag satt ner effekten på den blå drivern inför morgondagen, se om det påverkar något.

Mvh Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är ghlen 1901 och blått slog av.. Super lustigt!!!

Mvh Manne

EDIT:

Någon knas har varit framme o bockat i lite mycket på just L3, problemet löst..

Knas= användaren

Sent from my iPhone using Tapatalk

Vad hade du bockat på L3? det verkar finnas någon knas häruppe också :)

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...