Gå till innehåll

Mitt zeovitsystem 1200l+


Edward

Rekommenderade inlägg

  • Svar 255
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Nej!!

Riktigt tråkigt att du förlorat dina fantastiskt fina fiskar.

Tyvärr är byte eller omstart av ett av ett fungerande akvarium är alltid en stor risk.

Hoppas att det löser sig snabbt med cyanon!

javisst det känns inte alls kul men man får försöka se möjligheterna istället.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej vad tråkigt!!!

Hoppas det ordnar upp sig fort och att du är tillbaka i gamet inom en snar framtid med ett först klassigt akvarie.

Kan ju pigga upp dig med att jag såg den underbart fina musslan hos ted i lördags som du hade bokat.

Eller har det blivet andra tankar om denna nu?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej vad tråkigt!!!

Hoppas det ordnar upp sig fort och att du är tillbaka i gamet inom en snar framtid med ett först klassigt akvarie.

Kan ju pigga upp dig med att jag såg den underbart fina musslan hos ted i lördags som du hade bokat.

Eller har det blivet andra tankar om denna nu?

ja det ordnar sig nog tillslut, Nej jag avbokade dom idag pga att jag inte vill stoppa ner något nytt i akvariet på ett tag så det var lika bra att den hamnar hos någon annan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När det ordnat upp sig mm så vill jag fråga om du kan tänka dig att ta emot ett besök av några glada skaraborgare kanske?

Jag , min bror samt min pappa och säkerligen någon mer i trakterna skulle nog vilja hänga på upp till karlstad för ett besök.

givetvis så skulle man kunna ta med koraller om du vill ha något.

/Andreas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När det ordnat upp sig mm så vill jag fråga om du kan tänka dig att ta emot ett besök av några glada skaraborgare kanske?

Jag , min bror samt min pappa och säkerligen någon mer i trakterna skulle nog vilja hänga på upp till karlstad för ett besök.

givetvis så skulle man kunna ta med koraller om du vill ha något.

/Andreas

Absolut ni är välkomna när allt har ordnat upp sig :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Oj sjukt tråkigt att höra när du hade så fint fiskbestånd. Skönt att ghosten verkar klara sig i alla fall för den e jag grymt avundssjuk på hehe. Hoppas du kommer igen för du verkar vara en riktigt bra akvarist som har ett otroligt fint akvarium. Vet att det inte är mycket mot va du förlora men har du vägarna förbi mig så kan jag skänka 2-3 bangaiier åt dig för att hjälpa dig lite på fötter. Dom är halvstora. Vet dock inte kön på dom./Andreas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej fan va tråkigt!! Lider med dig o ditt vackra kar. Sjukdomar är aldrig kul i ett revkar. Hoppas det reder ut sig o gnistan blossar upp igen.

Nej det är aldrig kul och stå där och se på när allt förfaller, Har försökt göra allt för att förhindra det värsta men ibland hjälper det inte. Dock har jag endel finlir att göra på hela systemet och aquascapingen så det blir nog bra tillslut :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Oj sjukt tråkigt att höra när du hade så fint fiskbestånd. Skönt att ghosten verkar klara sig i alla fall för den e jag grymt avundssjuk på hehe. Hoppas du kommer igen för du verkar vara en riktigt bra akvarist som har ett otroligt fint akvarium. Vet att det inte är mycket mot va du förlora men har du vägarna förbi mig så kan jag skänka 2-3 bangaiier åt dig för att hjälpa dig lite på fötter. Dom är halvstora. Vet dock inte kön på dom./Andreas

Tack! ja ghosten skulle nog vara den värsta fisken att förlora tror jag. Vet inte om jag är sugen på bangaiier än, kanske senare i en odlingsburk. Inte bestämt riktigt än hur mitt framtida fiskbestånd kommer att se ut men de kommer säkerligen vara ett par godbitar :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

en liten uppdatering

Burken känns återigen stabil alla värden ser ok ut. Cyanon är nästan helt borta dock har lite koraller tagit skada när cyanon var som värst men dom återhämtar sig nog ganska snabbt.

nyligen bytt zeolithstenen och alla färger på korallerna börjar komma fram igen :) fixade lite med aquascapen idag och flyttade min stora gula hystrix som stod lite dumt till, Den börjar få en rätt så trevlig storlek trots att jag klippt endel i den ett par gånger.

post-3690-14468924040393_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska också ha sådär fina koraller när jag blir stor.

OT: vars får man tag i den där tröjan? Jag har bilden på datorn, men på en tröja är det ju ännu bättre...

Javisst lite svårt att placera dom när dom börjar bli stora bara. Jag skickar ett PM.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...