Gå till innehåll

Mitt zeovitsystem 1200l+


Edward

Rekommenderade inlägg

  • Svar 255
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Har legat lite på latsidan angående scapingen, haft så mycket annat att pyssla med så tiden inte riktigt funnits till, men burken har varit igång en vecka nu och allt verkar gå fin fint! var iväg och mötte upp Shreek här på svg i fredags och fick med mig hans Moorish Idol hem. Min achilles tyckte verkligen inte om sin nya kamrat till en början men nu verkar det fungera bra. Moorishen började äta redan igår både pellets och nori direkt ur handen. Conspicen verkar verkligen trivas i sitt nya hem och äter på riktigt ordentligt :) det är kul när det går bra!

bjuder på ett par halvtaskiga bilder.

post-3690-14468923448896_thumb.jpg

post-3690-14468923449091_thumb.jpg

post-3690-14468923449285_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tror det här karet kommer att bli något i värdsklass :)

Förresten ifall du undrar så kommer din moorish från TMC, kan vara kul att veta.

Synd att du bor så långt borta, det här är en burk man verkligen hade velat kika på.

Mvh

Sunny

Ändrat av Sunny
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tror det här karet kommer att bli något i värdsklass :)

Förresten ifall du undrar så kommer din moorish från TMC, kan vara kul att vet.

Synd att du bor så långt borta, det här är en burk man verkligen hade velat kika på.

Mvh

Sunny

Tack! okej alltid kul att veta :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Måste bara kolla om optiwhite glaset var värt priset???

Här finns en fin grön flakis till dig om du fortfarande vill ha den.

jag tycker det var värt priset om man vill få fram färgerna ordentligt, så mycket dyrare var den inte heller utan ca 500kr mer om jag inte minns helt fel. Klart jag vill ha flakisen :) ska bara se när man har vägarna förbi.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Har nog tyvärr råkat ut för det värsta bakslaget under mina år som akvarist.

har ett gigantiskt utbrott av cyano i burken som jag försöker bli av med. Sen det värsta av allt så har nästan hela mitt fiskbestånd dött utav vita prick.

Tror hela utbrottet började med min achilles som har spridit det hela vidare så det som dött i nuläget är en blueface, achilles, 2 anthias och såklart min conspic :'(

bangaiierna verkar vara spårlöst borta så det är stor risk att dom också har strukit med. Imperatorn ser väldigt härjad ut och har nog inte heller sålångt kvar men min ghosten ser lite härjad ut men den verkar må bra i övrigt så den klarar sig nog. Moorishen har jag inte sett några symptom på alls utan den är som vanligt och äter ordentligt.

Ibland är det verkligen inte roligt att vara akvarist när något sådant här händer. Men det är väl bara göra det bästa av situationen och bryta ihop och försöka sakta men säkert jobba sig upp tillbaka.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo det är verkligen inte roligt. Man får sig en rejäl funderare om det verkligen är värt att fortsätta men när man är såpass nere i akvarieträsket så är det alldeles för svårt att ge upp helt :) kanske kommer att bara satsa på någon enstaka stor fisk till sen satsa på ett stort stim istället :) så det ger ju även en möjlighet till förändring av burken. Men klart det är ju väldigt mycket pengar som går åt skogen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...