Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Hade funderingar om å ha kanske någon annat där bak typ bygga något i plexiglas som vatten kan rinna över mot den andra väggen å kanske minska skvalpet som de blir av överrinningen för i sumpen låter de inte något.

• Svar 118
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Postat

Så då var de 65kg ls i karet:). Så nu väntar man på att Grummlet ska lägga sig så kommer de upp bilder. Två st stream pumpar kommer nästa vecka på 12000l/h st så de borde få snurr på att. Sanden tänkte jag införskaffa mig nästa vecka med så börja de närma sig lite invigning av nya koraller och invånare. Och en massa städpatruller:). Draggar motades gärna fina färger vill man ju ha:).

Postat

hmm läste nånstans om någon typ lera för korallerna om man vill färsta de på stenar och så hur funkar den?

sen samt behöver man alla saker som nitrat filter å biopellets å vad allt nu heter?

Postat

jaha en liten bild på karet just nu. blev ganska bra. svårt å fota att de är 65kg lr i en ganska trevlig lutning upp men de får man vell lära sig å fota kanske:)post-5912-14468922877606_thumb.jpg

Postat

Ser bra ut.. Ett tips är att ha lite öppet bak mot rutan och under revet så man kan ha lite cirkulation bakom revet för att slippa att det lägger sig en massa skit som sen då och då kommer att virvla upp och skita ner vattnet. Min teori är att ha mycket rörelse på vattnet överallt.. Då får skummaren jobba istället..

Postat

blir svårt å få ls å ligga still då tycker jag. men de är en hel del mellan rumm mellan alla stenarna så de borde cirkulera mkt vatten där. skummaren arbetar redan för fullt:)

Postat

pracerade dom på de små sidorutorna fram. nej de var sugproppar på dom å dom låter inget.

dom funkar nog bra. är ju som sagt nu på detta så vet inte riktigt hur de ska vara riktade å så:)

Postat

Jag var lite nyfiken på flåset och effekten då vi har snarlika kar. Var det 2*12000 liter du satte dit eller 2* 6000 liter. Hur blev det i karet. Lugn och fin strömning med vågeffekt eller en halvstorm?

Postat

2*12000l alltså fick de hyffsat bra tyckte jag lite svårt å få den vågkänslan jag ville ha för riktade de bak mot stenarna å tänkte de skulle krocka med varandra där man ska prova runt lite. bra flås i dom annars. de ända negativa var att de inte var svenska stickkopplingar man de löste man ju lätt men annars så funkar dom bra tycker jag.

Postat

lite funderingar på vilken kelvin grad jag ska ha på mina mh lampor tänkte köra megachromes lampor så tänkte köra denna uppsättningen 14,5k på mina 150w mh och sen 21k på min stora 400w mh. ville få fram lite blåare lyse i akvariumet då jag tycker de lampor som sitter i är väldigt vita bara. eller kanske man skulle köra 2 st 21k på 1502 och 14,5k på 400w. vet inte redigt hur hade ni gjort?

Postat

Tycker de billigaste är bra :) lite tröga o få i men de lyser :)

man vill gärna ha lite blått o bryta av med.

Stig har nog hemma kolla med han han är billigast.

• Skapa Ny...