freddi36 Postat 21 februari 2014 Postat 21 februari 2014 Ja väldigt trevligt. Det är ett rött grönt blått och amber i samma chip. Det har ersatt mina vita chip helt. Vad kör du för ldder? Länkar när jag kommer hem. Skickat från min GT-I9100 via TapatalkAh okej, ja länka gärna Har LDD-H 1000mA Citera
Mr_Ewing Postat 21 februari 2014 Författare Postat 21 februari 2014 Meanwell?Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk Citera
freddi36 Postat 21 februari 2014 Postat 21 februari 2014 Yes Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk Citera
Mr_Ewing Postat 21 februari 2014 Författare Postat 21 februari 2014 Jag tror jag borde skippat ac-rc ldderna det är piratprylar.... Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk Citera
freddi36 Postat 21 februari 2014 Postat 21 februari 2014 Ja så må vara.. Är det dom som sitter på ett grönt kort?Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk Citera
Mr_Ewing Postat 21 februari 2014 Författare Postat 21 februari 2014 Dioderna är dessa iaf.http://se.mouser.com/ProductDetail/LED-Engin/LZC-B3MA07/?qs=sGAEpiMZZMtKo6xK7%252bVI1lTmE4CYDGzDlqoP9yx7Q2I%3dJag ska testa att byta ett kretskort mot meanwell istället och se ifall det blir bättre. Citera
freddi36 Postat 21 februari 2014 Postat 21 februari 2014 Hmm..tusan att jag inte hittade dom innan mitt bygge..kunde passat bra med typ tre sådana istället för mina 10w hybrid RB/20kK Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk Citera
Lasse Postat 22 februari 2014 Postat 22 februari 2014 Måste vara tillverkningsfel på dina LDD kort - mina är knäpptysta - samma typ. Har både 700 och 1000. Chipen är bra - och som sagt var färgerna blir bra även om ljuset är vitt.MVH Lasse Citera
Mr_Ewing Postat 22 februari 2014 Författare Postat 22 februari 2014 Måste vara tillverkningsfel på dina LDD kort - mina är knäpptysta - samma typ. Har både 700 och 1000. Chipen är bra - och som sagt var färgerna blir bra även om ljuset är vitt.MVH LasseTypiskt - mina väsnas verkligen jättemycket.Det är värre på låga procent än på höga.Kanske är idé att reklamera till Ac-rc då? Citera
Lasse Postat 22 februari 2014 Postat 22 februari 2014 Nu är jag iofs inte hemma men mina har varit knäpptysta över en vecka och jag kör en kanal som nattljuse (på 0,5 %) utan oljud. Reklamera. Vad använder du för strömagg. Jag använder ett 48 V även om jag bara tar ut ca 15 V på en kanal.MVH Lasse Citera
Mr_Ewing Postat 22 februari 2014 Författare Postat 22 februari 2014 Kör ett 24V då jag bara har 19V som högst.Skruvade ner det till 22V på jannes inrådan, men det gjorde ingen skillnad. Citera
irwin_fletch Postat 22 februari 2014 Postat 22 februari 2014 Lantanklorid? Här har jag missat något? Vad är detta ? Citera
Maglofster Postat 22 februari 2014 Postat 22 februari 2014 Lantanklorid? Här har jag missat något? Vad är detta ?Ett ämne (ett salt) som fäller ut fosfat väldigt effektivt. Återfinns i de flesta vätskebaserade fosfatremovers som finns på marknaden. Man droppar helst i insuget till skummaren.http://en.wikipedia.org/wiki/Lanthanum(III)_chloride Citera
Mr_Ewing Postat 24 februari 2014 Författare Postat 24 februari 2014 Fick hem Meanwell LDD:er idag och de är knäpptysta.Verkar tyvärr som att AC-RC:s LDD:er är något fel på.Jag ska reklamera dem och se vad han säger. Citera
Lasse Postat 24 februari 2014 Postat 24 februari 2014 Fortfarande lika nöjd med ljuset?MVH Lasse Citera
Mr_Ewing Postat 24 februari 2014 Författare Postat 24 februari 2014 Fortfarande lika nöjd med ljuset?MVH LasseJa det är verkligen magiskt.Jag varierar färgtempen lite över dagen nu så att det är lite gulare på eftermiddagen och vitare på förmiddagen.Måste säga att jag är supernöjd med chipet. Citera
Mr_Ewing Postat 25 februari 2014 Författare Postat 25 februari 2014 Här kommer lite bilder som någorlund återger ljuset på dagtid.Det behöver dock justeras lite i LR för att det helt ska återspegla hur det ser ut. Citera
Mr_Ewing Postat 25 februari 2014 Författare Postat 25 februari 2014 Det går att få ljuset ännu vitare, men jag tycker att detta ser ganska bra ut. Citera
Lasse Postat 25 februari 2014 Postat 25 februari 2014 Å det tänkte du sätta över växtakvariet. Jag är imponerad över hur mycket av flourescensen som syns - även om det inte är tokblått. Jag kan säga att jag har andra koraller nu jämfört med när jag körde med Cree XM-L över karet - de ser likadana ut med färgerna är olika Jag har några fosforbelagda LED i framkant som jag normalt inte kör mer än under High Noon - även med de på så får jag fram flourescensen bra i bakkant.MVH Lasse Citera
Mr_Ewing Postat 28 februari 2014 Författare Postat 28 februari 2014 Jag hittade en korall idag som jag trodde var utdöd sen något år tillbaka.Den satt väl dold i en skreva och jag hade aldrig sett den om det inte var för att jag bytte vatten och vattenytan var stilla.Jag tror det är en blå acropora som jag hade införskaffade för två år sedan.Helt otroligt att den klarat sig - då resten av korallen stendog. Citera
Nicke7 Postat 3 mars 2014 Postat 3 mars 2014 Nu lyckades ja finna din tråd, läst igenom!! Kul på den blå acron Citera
Mr_Ewing Postat 4 mars 2014 Författare Postat 4 mars 2014 Jag konstaterade idag att det har gått deflation i energiförbrukningen på belysningen.Första belysningen till karet var på 144W T5 (inmatad effekt)Andra ledbelysningen var på 116WTredje och nuvarande belysning är på 96W men körs för närvarande på runt 74W och tillväxten är bättre än vad jag upplevt med någon av de tidigare belysningarna.Rätt så fantastiskt vad utvecklingen gått framåt på väldigt kort tid. Citera
Lasse Postat 4 mars 2014 Postat 4 mars 2014 Jag är kär och nästa bygge med RGBA är på gång MVH Lasse Citera
Mr_Ewing Postat 5 mars 2014 Författare Postat 5 mars 2014 Hittade en snygg sten som jag ska ha till min revpelare som fundament: Citera
Mr_Ewing Postat 9 maj 2014 Författare Postat 9 maj 2014 Var ett tag sen jag uppdaterade här ser jag.Karet tuffar på utan någon större dramatik och det mesta växer förutom ett par sorter acropora som inte vill alls, men de dör inte heller för den delen.Montiporan börjar bli lite väl stor så det är nog dags att ta fram hammare och huggmejsel Här är lite bilder på karet dem som är intresserade: Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.