Gå till innehåll

Liten idé för nya inlägg listan


Rekommenderade inlägg

Har en liten idé som jag undrar vad folk tycker om.

Vi har vi ett (litet, men ändå) problem, som jag tycker, o det är att nya-inlägg-listan blir nedklottrad av alla köp o sälj annonser, förvisso är det bra att de hamnar där för jag läser dem, men sen vill jag inte se dem :)

Man kan ju alltid gå in på varje annons så sen så försvinner den ju från listan, men det är lite tidsödande...

Idé:

Man skulle kunna ha en knapp under listan som gör att annonserna anses som lästa och fösvinner, alltså bara dom som var synliga i listan på sidan.

Skulle det vara bra?

Rent tekniskt så ligger lösningen i, att eftersom man inte kan göra det serverside med php i vb templates, så gör man det clientside med javascript (inkluderar jquery i sidan) och med selectorer hittar de länkar som pekar mot just kö o sälj och sedan gör ajax anrop i bakgrunden till dessa, o sen till slut så laddar man om listan. Det kanske tar ett par sekunder, men det borde upplevas rätt kvickt änndå.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag retar mig också ordentligt på att annonser man läst eller markerat som läst (Jag läser få annonser) dyker upp igen så fort någon vill pruta en krona.

Jag tycker det skulle vara skönt med en knapp "ointressant" och sedan dyker inte annonsen upp igen bland olästa inlägg.

Haken med lösningen är att det är en speciallösning som försvårar för andra att uppdatera sidan när det behövs.

Kanske man kan göra det ändå om man publicerar en ordentlig beskrivning i moderatorskanalen. (Programsnutt + flödesshema + installationsinstruktion).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag retar mig också ordentligt på att annonser man läst eller markerat som läst (Jag läser få annonser) dyker upp igen så fort någon vill pruta en krona.

Jag tycker det skulle vara skönt med en knapp "ointressant" och sedan dyker inte annonsen upp igen bland olästa inlägg.

Haken med lösningen är att det är en speciallösning som försvårar för andra att uppdatera sidan när det behövs.

Kanske man kan göra det ändå om man publicerar en ordentlig beskrivning i moderatorskanalen. (Programsnutt + flödesshema + installationsinstruktion).

- Om annonsen fär en ny post så kommer den ju dyka upp i listan igen, men det får man ta, o det kan ju vara att annonsören sänkt pris etc

- Speciallösning, ja helt rätt, dock kan man göra det som ett kodblock som man lägger även någonstans där man har en dokumentation för lösningen, som är lätt att klistra in igen när man har uppgraderat VB

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker det skulle vara skönt med en knapp "ointressant" och sedan dyker inte annonsen upp igen bland olästa inlägg.

Nu när jag tänker på det så kanske det går att lösa också, att man lagrar den annonsens ID i en cookie och inte loopar ut i listan sen, oavsett ny post eller ej :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fredrik

Om nya inlägg är mer än 25 så man får fler sidor så uppstår något konstight. annonserna tas bort från sidan man står på (ecempel sid 1). När man går till sid 2 så får man ta bort även de annonserna och det lustiga är att när man går tillbaks till sid 1 så har annonserna kommit tillbaka (men markerade lästa) Lustigt

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fredrik

Om nya inlägg är mer än 25 så man får fler sidor så uppstår något konstight. annonserna tas bort från sidan man står på (ecempel sid 1). När man går till sid 2 så får man ta bort även de annonserna och det lustiga är att när man går tillbaks till sid 1 så har annonserna kommit tillbaka (men markerade lästa) Lustigt

MVH Lasse

Hmm för mig försvinner de, men man måste gå till varje sida och radera, det är endast de annonser som syns i den listan man är på som blir lästa/raderade.

Sen när scriptet kört färdigt, så laddas listan med sida-1 posterna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men denna ide är alltså en lathets funktion att folk inte orkar klicka på markera forum lästa, utan enbart köp & sälj sidan och dess under kategorier....

öh ursäkta min okunnighet, kanske jag missat något, men jag vet inget sätt i vbulletin där man kan rensa olästa-inlägg-listan från ett visst forum (med få handgrepp), men upplys mig gärna. Jag ser inget självändamål i att en websajt ska vara obekväm heller för den delen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hi, hi hi - jag hittade en grej tilll - om det är fel eller en bra funktion vet jag dock inte. Väljer man nya inlägg på menyn och anger ett tidsintervall - exempelvis sista 15 minuterna eller sista veckan - då kommer alla annonser med som lagts in under den tidsperioden men märkta lästa- även köp och sälj. Och då kommer ingen rensaknapp upp. Detta kanske är bra eftersom man då lätt kan få fram en annons under en viss tidsperioden om man rensat innan.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...