adddo Postat 24 augusti 2014 Postat 24 augusti 2014 Snyygt Hans! Riktigt cool heliofungia där med korta tjocka armar Citera
LN21 Postat 24 augusti 2014 Postat 24 augusti 2014 Efter att ha sett karet live nu i dag, måste jag säga att du har ett väldigt snyggt akvarium:)Med Heliofungiorna och Styloporan som pricken över iet. Citera
JonasW Postat 25 augusti 2014 Postat 25 augusti 2014 Fantastiskt fint! Lite skoj med Hystrixen också som sträcker sig uppåt, förgrenar sig inte som en buske som många andra gör.Vad kan det bero på? Flöde eller lite svagt ljus, så den vill sträcka sig uppåt? Citera
Dykaren Postat 25 augusti 2014 Författare Postat 25 augusti 2014 Lite skoj med Hystrixen också som sträcker sig uppåt, förgrenar sig inte som en buske som många andra gör.Vad kan det bero på? Flöde eller lite svagt ljus, så den vill sträcka sig uppåt?Bilden berättar faktiskt inte sanningen då jag nyligen har flyttat på Hystrixen. Men den hade ett konstigt växtsätt innan flytten också. Jag ska försöka hitta någon bild som visar den. Den växte då rejält snett åt höger i karet. Mina teorier om vad det berodde på är:- cirkulationen som faktiskt är rätt så kraftig... streampumparna pumpar ut rätt så högt upp och lägre ner där Hystrixen satt så var det ett bra baksug.- karet får en del naturligt solljus som kommer in från högerhållet... kan vara därför den växt ditåt. Citera
Dykaren Postat 31 augusti 2014 Författare Postat 31 augusti 2014 Mina två Dunckerocampus dactyliophorus är favoritfiskar som jag dessvärre knappt ser till dagtid. På kvällen när ljuset dimmars ner och cirkulationen sänks så kommer de dock fram och är relativt orädda.Kass mobilbild i kvällsbelysning men ändå...Önskar att jag photoshoppa bort jätte-borstmasken... Citera
odel68 Postat 31 augusti 2014 Postat 31 augusti 2014 Häftiga fiskar Hans rejäl mask också mvh Ola. . . Citera
Tompa_ Postat 31 augusti 2014 Postat 31 augusti 2014 Häftigt akvarium, gillar dina val av fiskar! Citera
Dykaren Postat 10 september 2014 Författare Postat 10 september 2014 Mobilbild tagen uppifrån med lite blåare ljus. Börjar bli bra färger på en del koraller trots att fosfathalten är för hög. Citera
alexochingencarina Postat 10 september 2014 Postat 10 september 2014 Häftigt med pipefish. Är skälv ute efter något liknande. Äter dom något eller är det pickande på stenen som gäller? Citera
odel68 Postat 10 september 2014 Postat 10 september 2014 Tjusigt Hans fina starka färger du börjar få också mvh Ola. Citera
bjomat Postat 10 september 2014 Postat 10 september 2014 Snyggt! Acron högst upp på bilden är det hyacinthus eller microcladus? Citera
Andreas N Postat 10 september 2014 Postat 10 september 2014 Det är ju lite så att har man bara bra ljus kan man ha högre värden och ändå få kanon färger. Dåligt ljus och höga värden ger bajsbruna koraller dock.Väldigt fina fiskar Hans. Citera
Dykaren Postat 10 september 2014 Författare Postat 10 september 2014 Häftigt med pipefish. Är skälv ute efter något liknande. Äter dom något eller är det pickande på stenen som gäller?Jag har inte haft dem så länge ännu och dessa har jag inte sett äta ngt annat än pickande från stenarna. Doryrhamphus excisus har jag haft tidigare och dessa åt mer vanligt foder.Snyggt! Acron högst upp på bilden är det hyacinthus eller microcladus?Tackar, jag är ingen expert men tror på hyacinthus.Det är ju lite så att har man bara bra ljus kan man ha högre värden och ändå få kanon färger.Dåligt ljus och höga värden ger bajsbruna koraller dock.Väldigt fina fiskar Hans. Tackar, jag har inte extremt mkt ljus och mäter inte upp några höga PAR-värden. Det ser dock ut att vara tillräckligt då färger och tillväxt är helt OK. Men fosfaten ligger stadigt kring 0,15 oavsett vad jag gör. Numera oroar jag mig dock allt mindre för det utan bryr mig mer om hur korallerna reagerar. Citera
Dykaren Postat 26 november 2014 Författare Postat 26 november 2014 Mitt favoritsätt att bekämpa Valonia. Vem sa att koraller växer långsamt och alger växer fort? Citera
irwin_fletch Postat 2 december 2014 Postat 2 december 2014 Riktigt läckert kar Hans. Några riktiga guldkorn både vad gäller koraller och fiskar. Citera
Dykaren Postat 6 december 2014 Författare Postat 6 december 2014 Schysst polypexpansion på en del koraller nu på natten... Citera
Dykaren Postat 26 januari 2015 Författare Postat 26 januari 2015 Man skulle alltid titta på sina koraller uppifrån... Citera
Moose Postat 26 januari 2015 Postat 26 januari 2015 Vad för sort är den gröna acron, den såg väldigt "tjock" ut i växtsättet. Citera
alexochingencarina Postat 26 januari 2015 Postat 26 januari 2015 Man skulle alltid titta på sina koraller uppifrån... Du får vända på burken=) 1 Citera
Dykaren Postat 26 januari 2015 Författare Postat 26 januari 2015 Vad för sort är den gröna acron, den såg väldigt "tjock" ut i växtsättet.Jag har tyvärr inget namn på den... köpt som Premium Aussie Ultra. Det säger ju inte mycket. Någon Acro-expert får gärna komma med förslag Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.