aoiitsuki Postat 15 november 2011 Författare Postat 15 november 2011 Riktigt snyggt! Fick min Deltec mc500 skummare idag. Låter verkligen mindre än rsm originalet, låter lite ganska mycket ifrån vibrationer tycker jag.. Hur jag än försöker göra så blir jag inte av med vibrationerna.. Någon som har en idé?? Citera
aoiitsuki Postat 15 november 2011 Författare Postat 15 november 2011 jo den sitter verkligen... Citera
aoiitsuki Postat 15 november 2011 Författare Postat 15 november 2011 Hmm... vet inte riktigt vart vibrationerna kommer ifrån... Alla andra säger juh att deltecen ska vara så tyst? Klart, den är tystare än rsm original pumpen.. Får ta och sova på saken. Citera
aoiitsuki Postat 16 november 2011 Författare Postat 16 november 2011 Jag får inte bort vibrations ljudet... Vad kan det bero på igentligen? Fel på skummaren? Citera
aoiitsuki Postat 22 november 2011 Författare Postat 22 november 2011 Idag införskaffade jag mig 17kg mer Ls sten ifrån Kalmar akvarieaffär. Ska plocka ner skummaren imorgon och gå igenom pumpen, kanske hittar varför den vibrerar och orsakar så mycket ljud. Har inte fått bukt med det än. Men om det inte funkar så får jag ringa bioted marine så dom får dom skicka tillbaka skummaren..Lite bilder kommer imorgon. Citera
Kjelle Postat 27 november 2011 Postat 27 november 2011 Lite nya bilder.Varför har du inte korallsand på hela botten? Citera
aoiitsuki Postat 27 november 2011 Författare Postat 27 november 2011 Den var för finkornig så pumparnas flöde flyttade all sand ifrån framfrutan till mitten typ. Men jag har precis lagt i grövre sand/grus och blandat ut allt så nu har jag sand över hela botten.Har även ca 5kg Levande sand att sälja som jag använd en del utav om det finns intresse. Citera
aoiitsuki Postat 27 november 2011 Författare Postat 27 november 2011 Glasros? Det sitter nämligen ett gäng på en sten jag har. Har lite glasrosor på annan sten som jag försöker ta dö på men dom är mer genomskinliga/rosa och mycket mindre. Citera
stigigemla Postat 27 november 2011 Postat 27 november 2011 De får lite olika färg beroende på vattenvärde och ljus. Citera
aoiitsuki Postat 27 november 2011 Författare Postat 27 november 2011 jaha, okej.. Så en glasros kan se ut såhär med, trodde det var något annat. Men då ska jag försöka ta dö på dom här också. Tack så mycket Stig! Citera
aoiitsuki Postat 2 december 2011 Författare Postat 2 december 2011 Skaffade mig tre stycken turbosniglar för 1 vecka sen och i Onsdags så skaffade jag en pepparmintsräka som förhopnningsvis ska käka upp lite glasrosor. Citera
aoiitsuki Postat 3 december 2011 Författare Postat 3 december 2011 Dagens tester.0 nitrit0 fosfat8.0 PH1320 MG0 Ammoniak410 Calcium Citera
aoiitsuki Postat 10 december 2011 Författare Postat 10 december 2011 Jag var och kikade in hos Stig i Gemla idag och skaffade mig mina första saltvattensfiskar och en putsarräka. Sen när jag kom hem och höll på att koppa in fiskarna så såg jag att min ena anemon är på vift någonstans. Kan dock inte hitta honom. Bild 2. Nyförvärvet.Bild 3. Anemonen som förmodligen finns någonstans i akvariet.Någon som vet vad jag har för koraller? För jag har inte en aning. Dom kom med stenen jag köpte ifrån Kalmar akvarieaffär Citera
aoiitsuki Postat 10 december 2011 Författare Postat 10 december 2011 Sista bilden vet jag inte varför den hamnade där. Citera
lionofmarley Postat 14 december 2011 Postat 14 december 2011 Bild nr. 1 är en rhodactis, nr. 3 och 4 är discosoma, skivanemoner Sent from my HTC Incredible S using Tapatalk Citera
aoiitsuki Postat 18 december 2011 Författare Postat 18 december 2011 Köpte lite nytt till karet igår. En Euphyllia, någon stenkorall som jag inte kan namnet på och en Xenia. Citera
aoiitsuki Postat 18 december 2011 Författare Postat 18 december 2011 Jag har två små bitar av en Xenia som jag skulle vilja byta/sälja/skänka. Jag skulle vilja bli av med dom här omgående.Hämtas i Oskarshamn. Citera
aoiitsuki Postat 18 december 2011 Författare Postat 18 december 2011 Jag googlade runt lite och det ser ut som det. Tack för svaret. Citera
lionofmarley Postat 19 december 2011 Postat 19 december 2011 Tycker nog mer att det ser ut som någon lpsSent from my HTC Incredible S using Tapatalk Citera
aoiitsuki Postat 20 december 2011 Författare Postat 20 december 2011 Kollade värdena i karet idag. Dom såg ut såhär.Kalcium 500ppmPh8.0Magnesium 1380ppmStrontium 40Kh/alk 7,6Nitrat 0Fosfat 0Jag tänkte fåtag i ett innerfilter eller cirk pump som jag kan sätta på lite fin filtermatta som plockar upp lite skit ur vattnet och stenen. Citera
aoiitsuki Postat 21 december 2011 Författare Postat 21 december 2011 Jag köpte en flaska salifert coral food och tänkte testa detta. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.