Gå till innehåll

Maxspect Mazarra


lynxen

Rekommenderade inlägg

Första frågan om denna är om någon här har investerat i denna produkten.

Funderar på att införskaffa P-serien. En modul till en början för att sen komplettera upp den med fler moduler för att slutligen bara köra med LED.

Det jag har läst och sett så verkar det vara en riktigt seriös produkt.

Vad tror ni om denna? Personligen tycker jag det verkar vara en ypperlig produkt där jag kan bygga ut och styra systemet hur jag vill.

Börja relativt billigt o kunna uppgradera tills man e nöjd.

post-2324-14468923160355_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Maxspect har nyligen börjat leverera till Europa

Vi väntar in en första leverans av Mazarra till Tritonakvarium strax, så får vi prova ordentligt.

Du behöver en P serie nätdel till modulen, (1 nätdel/2moduler)

P & S serien har 4 resp 2 kanaler med lite olika LED bestyckning, men LEDdarna är plug-ins och lätta att byta

/Leffe

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

går i väntans tider för att se hur bra de är! dock har jag inte sett någon bra recension av den ännu!

reefbuilders har gjort en intro. för en recension, men inget mer: http://reefbuilders.com/2011/11/11/maxspect-mazarra-p-series/

hittar inte direkt någon på youtube heller, bara en halvkass film:

det vore mycket intressant att se hur det presterar!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Funderar på att införskaffa P-serien. En modul till en början för att sen komplettera upp den med fler moduler för att slutligen bara köra med LED.

Vilken tidsram tänker du då? Det låter som en riskabel strategi för utveckligen inom LED går ju supersnabbt så om ett år är det nog en helt andra modeller som säljs...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har inte hört mer från leverantörerna om det kommit in eller är på g så beställde från Rapid Led för en stund sen i stället. Är i starkt behov av ljus så jag orkade inte vänta mer.

Vad blev det på rapidled ?

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad blev det på rapidled ?

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

2st 36leds kit med dimbara drivare,40 och 80 graders linser, kylflänsar och lite månljus. Tanken är att ha dessa i mitten av karet på längden mellan 6st 54w rör.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

2st 36leds kit med dimbara drivare,40 och 80 graders linser, kylflänsar och lite månljus. Tanken är att ha dessa i mitten av karet på längden mellan 6st 54w rör.

En typ av mittbalk då om jag förstår rätt. Tog du P eller D drivers ? Du har ju en GHL.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Inte riktigt hemma med det Manne....

Bör kunna köra drivarna till vitt på en kanal och blått till en. Verkar funka att köra 3drivare per kanal enligt GHL. Kommer koppla bort de 2 simuledsbaren från GHL.

där har jag 2 kanaler lediga.

Du behöver/bör fixa ett mellan kort då till ghlen.. Jag är fullt medveten om att det finns dom som kör tre drivers på en kanal , det jag ställer mig frågande till är om det blir en strömspik från en driver så kan ghlen gå åt pipan.. Men det kan vi ta antingen i en egen tråd alt privat.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...