Postat 30 december 201212 år Snyggt:) fungerar LEDS:en bra fortfarande eller? Det ser ut som du har ett riktigt skönt blått ljus numera...
Postat 31 december 201212 år Författare Funkar helt perfekt, har dragit ner på det vita ljuset lite för att få lite mer blått.Annars så börjar karet funka ordentligt nu.Mvh Hans Sandén i Braås.
Postat 1 januari 201312 år Funkar helt perfekt, har dragit ner på det vita ljuset lite för att få lite mer blått.Annars så börjar karet funka ordentligt nu.Mvh Hans Sandén i Braås. vad bra!
Postat 28 januari 201312 år Vet du om man kan köpa vilken mh-lampa som helst och sätta i denna armaturen tex giesemann eller liknande bara den har double end?
Postat 29 januari 201312 år Den måste vara 150w för att passa i sockeln. 250w är längre och 70w kortare.
Postat 31 januari 201312 år Tack.Har du problem med vatten mellan akvariebotten och bänken och i så fall hur fick du bort det?
Postat 1 februari 201312 år Författare Tack.Har du problem med vatten mellan akvariebotten och bänken och i så fall hur fick du bort det?Nej , jag har aldrig haft problem med vattnen mellan akvariet och bänken.
Postat 1 februari 201312 år Den måste vara 150w för att passa i sockeln. 250w är längre och 70w kortare.och gärna rätt ballast med om man nu lyckas kläma in en 250 i fel sockel;) hehe
Postat 5 februari 201312 år Författare Vet Larry , kommer så förbli tills den j....la gröna Cyanon försvinner !!Kommer att nolla PO4 & NO3 eller så nära noll. I ett försök att bli av med det.
Postat 5 februari 201312 år Är det Confusan från byttan hemma???Isåfall har den ju växt hur bra som helst
Postat 5 februari 201312 år Författare Är det Confusan från byttan hemma???Isåfall har den ju växt hur bra som helstJapp , det är det Larry. De växer jätte bra i karet men blir ju inte v med den gröna mattan:) så tillväxten kan ja ju inte klaga på.
Postat 6 februari 201312 år Författare Här kommer bilder på enzmann och en rosa montipora oxå.Bilderna tagna när första blåljus slingan varit igång en liten stund.
Postat 3 mars 201312 år Hejsan, har precis införskaffat mig ett Jad HS 60, och min fråga är, då jag inte köpt någon tillhörande bänk, om karet vilar på plast ramen i underkant eller om man måste bygga något stöd för glaset då det blir ett avstånd på en cm mellan bänk och bottenglas? Tack för en fantastisk och lärorik tråd..!!
Postat 17 maj 201312 år Författare Då är detta Akvarium sålt och jag hoppas den nya ägaren blir lika nöjd som jag har varit. Nu börjar en spännande tid med planering och funderingar kring det nya karet, men det kommer ta ett tag innan jag drar igång igen. // Hasse
Postat 17 maj 201312 år Vänta inte för länge för då blir man lat. Pausa i sommar och kom igen till hösten. Du får fixa till nåt för jag hann ju aldrig komma och se detta live.
Postat 17 maj 201312 år Lycka till med det nya! Ringer på dörren och kommer och kollar när nattbussens ändstation är i braås och man somnat MVH
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.