Gå till innehåll

_Manne_

Rekommenderade inlägg

För att återgå till mitt kar..

En bild på en anemon , Grön/Grå/Blå variant. Sket svårt att få till färgen rätt.

[ATTACH]80416[/ATTACH]

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Riktigt snygg anemon, knallar den runt karet eller blir den kvar där du färster den?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur stora blir dessa anemoner? "lyser" dom i RB ljus?

Väldigt häftig!

En del.. Inte som en riktigt neon LPS typ candy cane.. Men finns "vissa" lysande egenskaper i anemonen.. Ingen är ju den andra lik.

Storleken vekar variera en del.. Finns många åsikter när man googlar.. Men typ 5-6"

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Får se när vi kommer upp o besöker er nästa gång så får jag ta en ordentlig kik på dessa nya, är ju själv väldigt förtjust i den. :)

Du är alltid välkommen lagge! Ta med tanten så får hon se hur det kan se ut :):):)

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En rackare till på bild.. Inte fullt upp pumpad, men dom kanske inte gillar mitt ljuse, alt ej vant sig ännu..

Svart botten med grå/blå toppar , härlig ring på ytterkanten.. Vem får för sig o köpa en svart anemon.. Riktigt cool tycker jag..

post-3404-14468926237035_thumb.jpg

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Topparna mot den mörka botten ser ut som stjärnor på en mörk himmel :)

Nej, inte var dag man ser något svart :)

Kommer förhoppningsvis växa upp emot en 15-18cm i diameter som bäst.. Kommer o se riktigt coolt ut då hoppas jag.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har du ingen bild på den där stenen med flera på tillsammans?

Inte för tillfället.. Skulle viljat hitta en ny LS som dom kan bo på.. Inte helt nöjd som det är nu.. Skulle behöva en "bergstopp" till dom. En sten som inte sluttar in som en boll på sanden. Hoppas du fattar..

Dom flesta har satt foten under stenen i princip så dom visar sig till hälften ca bara.. Blir kanske att jag drar ner lite belysning annars.. Vill få dom lite utsträckta..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Precis så tänkte jag från början.. Stenen dom sitter på är kanske 6cm hög o väldigt platt uppe på.. Resultatet blev att dom ligger i sandkanten runt stenen kan man säga..

Nu tänker jag lite i banorna att om dom kommer på en mer vertikal plats så blir det också automatiskt mindre ljuse, vilket gör att dom bör sträcka på sig.

I kuben la jag en anemon, den blev kanon där, visst , den bytte plats mot ett ställe där den får sol ljuse senare framåt eftermiddagen , men det blev bra ändå.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...