Gå till innehåll

_Manne_

Rekommenderade inlägg

Snyggt, roligt att det finns särbo i fisk världen oxå😊

Mvh Hans Sandén i Braås.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det är ju inte lätt o bo utanför honans haddoni när det finns en lyxlägenhet bara ett simtag eller två bort. :):):)

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Några enkla bilder.

En squamosa mussla.

[ATTACH]81249[/ATTACH]

Hanen i saddleback paret har nu flyttat in i en haddoni carpet anemon. , honan ligger i en annan.

[ATTACH]81250[/ATTACH]

En röd Rock Flower Anemon, titta bortom algerna ;)

[ATTACH]81251[/ATTACH]

Sen en Mini Maxi Anemon. , måste ju ha med en sådan bild..

[ATTACH]81252[/ATTACH]

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Så fint så man blir tårögd!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för titten (och maten), frugan hälsar hon med att det ska nog bli fler korallköp även för min del, bara vi hittar någon billig variant av "den där dyra" så... ;)

För min del får det gärna bli av andra koraller med. :)

Det är bara o leta på i korallväg.. Får väl fragga lite här sen närväl ditt kar har kommit igång.. Den Där , blir det värre med.. Vet inte om du är direkt sugen att hosta upp såpass mycket för någon korall i sen prisklassen överhuvudtaget. När man kan ha stålarna till så mycket annat..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nä, just en sådan lär det inte bli för min del, inte ifall frugan öppnar lädret iaf, då det inte är min typ av korall som så, även om den är fin. :)

Egentligen kanske den inte är värd priset.. Men snygg är den.. Skulle bara vilja att sen skulle svälla upp lite mer..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dagens nöje.. Blanda balling..mindre skoj, men ett måste..

Händer inte så mycket i baljan just nu.. Det får tugga på så smått. Tiden räcker inte riktigt till det man vill få gjort..

KH't hade ramlat ner till 5,8 ca fast ballingen inte var helt tom.. Något drygt , doserade lite pulver vid sidan om ballingen för att få upp värdet en del..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ni talar i gåtor:):)

Du har ingen på korallen?

Det är lurigt när korallerna växter ryckvis, KH kan lätt bli lite lågt.

.. Vi talar i gåtor.. , till saken.. Lagges fru var här o pekade på en korall som hon kan tänkas vilja ha i lagges kar sen då.. Givetvis var det den absolut dyraste korallen i karet.. Scolymia australis... , lite som när min dam pekar på något i butikerna.. Givetvis det dyraste oftast av någon anledning.. Lustigt nog blir det så..

Ang Kh't så suger det stort när Just en sådan grej som natriumbikarbonat som begränsar tillväxten...

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är en kvinnlig gen, att kunna gå in i en butik och utan problem kunna peka ut det dyraste. Det måste vara så helt enkelt.

Du får sätta en dunk till med KH på den fjärde kanalen istället för drickablandningen, alternativt köra olika mängd från de olika dunkarna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har buffrat upp KH't till 10.9 nu enligt mitt salifert test, pytsar i pulver vid sidan om ballingen, steg lite snabbt men det får gå.. Kalcium ligger på 420 , salifert test där med.. Så nu hoppas jag det kan tugga ett tag igen..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Senaste:

Då jag ligger lite lågt med nyinköp så får man pyssla om det man har, städade ur en del valoria samt en liter macro alger igår kväll. Sen nu på morgonen blev det ett vattenbyte på 100 liter med salt från instant ocean , deras Rev salt ReefCrystal fick det bli denna gång..

Tog livet av tre feta glasroser o städade av en tunze som inte gick o känna igen.. :):):) nu flåsar den som vanligt igen..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Supersnyggt Manne!

en sån minimaxi på bild 4 ska ja bara ha:)

Hur stora är dom på ett ungefär??

Den är runt 7cm skulle jag gissa..

Läser man på så ska dom kunna bli upp emot 15-20 cm så min är väl en bäbis ännu..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...