Gå till innehåll

_Manne_

Rekommenderade inlägg

Tackar Madde! Dock bör du läsa på ang anemonerna innan du köper några..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Har du något tips på var man kan läsa om dessa anemoner - det jag hittar står det bara att dom är lättskötta men kan brännas som övriga Stichodactyla, kan behöva x-tra mat men troligen inte - kort sagt allmän info?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har du något tips på var man kan läsa om dessa anemoner - det jag hittar står det bara att dom är lättskötta men kan brännas som övriga Stichodactyla, kan behöva x-tra mat men troligen inte - kort sagt allmän info?

Har själv googlat o läst det jag hittat på det viset, finns bl.a. En sida som en tjej på nano-Reef har gjort, googla så hittar man den.. Det man ska tänka på är att den vandrar runt samt klipper gärna småfisk om chansen kommer.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Härliga små anemoner och fina bilder! Kul att du fått tag i så många olika färger.

Tackar Heléne

Har lyckats med att få tag i ett litet gäng.. Önskan är ju alltid fler.. Men man får ju ha tålamod i denna hobby.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dagens anemon bild.. Denna gång en Rock anemon.. Inte en MiniMaxi dvs.

Just nu ihopdragen, men helt underbar i färgen.. Under blå LED så blir den riktigt grym.

[ATTACH]80744[/ATTACH]

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Mycket snygg.

Är det den som också kallas Maxi minicarpet ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mycket snygg.

Är det den som också kallas Maxi minicarpet ?

Nej.. Rock flower anemon är väl det vanliga namet. Men mina tidigare bilder är på maximini anemoner. , just denna är inte en sådan.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej.. Rock flower anemon är väl det vanliga namet. Men mina tidigare bilder är på maximini anemoner. , just denna är inte en sådan.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Ja, det ser jag nu när jag tittar på tidigare inlägg.

Har du sett denna artikel ? http://www.coralmagazine-us.com/content/mini-carpets-perfect-small-sea-anemones

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, det ser jag nu när jag tittar på tidigare inlägg.

Har du sett denna artikel ? http://www.coralmagazine-us.com/content/mini-carpets-perfect-small-sea-anemones

Den sidan har jag läst ett par gånger.. Väldigt fina ex hemma hos den tjejen.. Hon är på nano reef o lägger lite bilder då o då.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med om att rock annemonen

är riktigt cool, köpte nämligen den

första av dom han hade :)

MVH: Leif.

Trevligt! Kan du inte lägga en bild i din tråd ? Hur pass stor blir din i ditt 250 ?

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har graderat upp mig till ett

360 liters sen en dryg vecka

tillbaks, så nu ser karet inte

så kul ut ( kisel alger )

jag vet faktiskt inte hur stor

den kan bli. kommer att

lägga ut bilder när karet

kommit i gång lite mer.

MVH: Leif.

Ok.. Trevligt med ett uppgradering.. Antar att RSMet inte räckte till längre..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Riktigt fina bilder du har lagt upp på dina läckra anemoner, Manne! :)

Ska ner till Helsingborg över helgen, jag kanske kunde få komma förbi och se dem irl, om du är hemma nått?

/Madde

Lördagen är typ körd, men söndagen bör funka, du är hemskt välkommen.. Så får du titta till Andy's också ;) o hämta den där röda hos honom..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lördagen är typ körd, men söndagen bör funka, du är hemskt välkommen.. Så får du titta till Andy's också ;) o hämta den där röda hos honom..

Med vänlig hälsning, Manne

Tack! :) Ja, det känns väl som om söndagen är mest aktuell för mig också, att jag tar den vägen hem från Helsingborg. Yes, jag ska titta till Andy's också. :) Det ska bli jättekul att få se era kar!

Min dotter kommer att bli överlycklig över att jag ska stanna på två ställen och titta på akvarier.. eller inte. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack! :) Ja, det känns väl som om söndagen är mest aktuell för mig också, att jag tar den vägen hem från Helsingborg. Yes, jag ska titta till Andy's också. :) Det ska bli jättekul att få se era kar!

Min dotter kommer att bli överlycklig över att jag ska stanna på två ställen och titta på akvarier.. eller inte. :)

Du kan väl höra av dig nä du har en tidsuppfattning så ses vi på söndag!

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...