_Manne_ Postat 1 september 2013 Författare Postat 1 september 2013 Jepp, så fort Ballsam kommer igång så ska en Mussla i :)Ja din mussla är verkligen grann.Nästa år då ? Eller nästa igen ? Skämt o sido.. Upp med dom två hybriderna o kör par veckor så du vet sen nya förbrukningen , därefter i med en hyfsat vettig mussla!Mvh Manne Citera
krille 55 Postat 1 september 2013 Postat 1 september 2013 Hemma nu och fraggarna ilimmade. Tror det blev jättebra. Tack för att vi fick komma. Hustrun var rätt impad av stora baljan. för varje fin balja man visar henne så blir ju ev uppgradering lättare Citera
_Manne_ Postat 1 september 2013 Författare Postat 1 september 2013 Hemma nu och fraggarna ilimmade. Tror det blev jättebra. Tack för att vi fick komma. Hustrun var rätt impad av stora baljan. för varje fin balja man visar henne så blir ju ev uppgradering lättareRed Sea har ju större nu så det är väl bara att boka upp ett direkt så får du det lagom tills du växt ur det befintliga..Kul att fraggarna blev bra! Alltid kul o höra det.Mvh Manne Citera
Andreas N Postat 1 september 2013 Postat 1 september 2013 ojjj vilken big mussla.... min ser ju ut som en midget i jämörelse..... den måste va 20cm+ eller? Citera
_Manne_ Postat 1 september 2013 Författare Postat 1 september 2013 ojjj vilken big mussla.... min ser ju ut som en midget i jämörelse..... den måste va 20cm+ eller?O ja.. Visst är den det.. Växer på riktigt bra i karet sen jag köpte den.. Way back in time.. Har säkert tripplat sig över skalet.. Haft den ett par år nu.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 4 september 2013 Författare Postat 4 september 2013 Dagens rens..Bubble alger..Större än en golfboll !! Mumma om den hade Xploderat i karet!Mvh Manne Citera
_Manne_ Postat 4 september 2013 Författare Postat 4 september 2013 Det där blir fint i en sallad. Njae.. Blir nog köttätare då.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 6 september 2013 Författare Postat 6 september 2013 Kvällens nöje, fyra musslor uppe för städning av pyramid snäckor, ett måste då o då tyvärr.. Men det kan jag stå ut med så länge musslorna inte verkar bry sig.. Kör fortfarande med spegel metoden mot min kirurg så fjärilen kan glida runt lite obehindrat , någerlunda åtminstone , kirurgen är inte helt med på att ha en fjäril i karet.. Bytt fosfatmedia och städat ur pumpen också.. Så nu kan det tugga på ett tag utan problem förhoppningsvis..Mvh Manne Citera
freddi36 Postat 6 september 2013 Postat 6 september 2013 Du har ingen wrasse i karet som kan äta snäckorna? Såg en mycket fin i lödde annars, Halichoeres melanurus, som ska äta det mesta i pestväg http://www.liveaquaria.com/product/prod_display.cfm?c=15+1379+2285&pcatid=2285 Citera
Atlas Postat 6 september 2013 Postat 6 september 2013 En mycket fin bild på din chelmon.. Hoppas den får gå i fred snart. Citera
krille 55 Postat 6 september 2013 Postat 6 september 2013 Stig sa att den gyltan jag hämtade i kväll ska va bra på att äta pyramider och plattmaskar. Dessutom va den skitsnygg Citera
_Manne_ Postat 6 september 2013 Författare Postat 6 september 2013 Stig sa att den gyltan jag hämtade i kväll ska va bra på att äta pyramider och plattmaskar. Dessutom va den skitsnyggOch den hette ?? Högst intressant för karet.Mvh Manne Citera
krille 55 Postat 6 september 2013 Postat 6 september 2013 Kolla min tråd där finns foto och namn Citera
_Manne_ Postat 6 september 2013 Författare Postat 6 september 2013 Kolla min tråd där finns foto och namnKollade.. Samma släkte som mina i kuben.. Jättefin rackare som du fått tag på.Kommer att bli något i det släktet i det stora med när möjligheten dyker upp , man måste ju ha tålamod i denna hobby har jag hört..Mvh Manne Citera
_Manne_ Postat 7 september 2013 Författare Postat 7 september 2013 Nu är där en påse i baljan.. Går inte till någon bild i blå ljuset.. En enkrona till filfisk är inköpt idag som ett steg mot glasros fritt kar.. Återstår o se vad han får för sig i karet.. Bland alla koraller knappar , musslor mm..Med vänlig hälsning, Manne Citera
ted64 Postat 8 september 2013 Postat 8 september 2013 Nu är där en påse i baljan.. Går inte till någon bild i blå ljuset.. En enkrona till filfisk är inköpt idag som ett steg mot glasros fritt kar.. Återstår o se vad han får för sig i karet.. Bland alla koraller knappar , musslor mm..Med vänlig hälsning, ManneDet e som dom säger: friskt vågat hälften vunnit Aja det går nog bra, håll koll på dina knappar bara, den jag hade fick smak på dom efter glasrosorna va slut. Citera
_Manne_ Postat 8 september 2013 Författare Postat 8 september 2013 En liten.. På bild tillslut .. Om ni ser den Med vänlig hälsning, Manne Citera
LN21 Postat 8 september 2013 Postat 8 september 2013 Ser på pricken ut som min, däremot så ser din Seriatopora ut att vara XXL Citera
Guest Postat 8 september 2013 Postat 8 september 2013 Dessa fiskar är ju bara för sköna Hoppas den håller sig i skinnet. Citera
krille 55 Postat 8 september 2013 Postat 8 september 2013 Det e som dom säger: friskt vågat hälften vunnit Aja det går nog bra, håll koll på dina knappar bara, den jag hade fick smak på dom efter glasrosorna va slut.friskt vågat hälften försvunnit heter det väl. Skojar bara. Hoppas verkligen att det lyckas och att den håller sig till glasrosdiet. Citera
_Manne_ Postat 8 september 2013 Författare Postat 8 september 2013 Just nu verkar han bosatt sig på min fragghylla.. , glider runt den hela tiden.. Över och under.. Vi får väl se hur det går.. Där finns både knappar och roser.. Så lär väl märka vad han har för sig med tiden...Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 9 september 2013 Författare Postat 9 september 2013 Lite macro rensning !Så blir man av med lite skit från karet..Med vänlig hälsning, Manne Citera
_Manne_ Postat 15 september 2013 Författare Postat 15 september 2013 Dagens morron gympa är klar,75 liter balling blandat o inställt i bänken.Även en tunze 6055a har hittat ner i karet, styrning från ghlen... Tyvärr var den där lustiga magneten på utsidan av undermålig kvalle , eller snarare mindre passande så vi får väl se vad jag kan hitta på senare.. Karet tickar på bra.. Funderar på att beställa två mindre led chip till högra sidan på karet i dom lägre våglängderna då det hade varit intressant o se ev effekt av tillskottet.. Får tänka lite till på det.. Mycket vill ha mer eller hur Larry ?Mvh Manne Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.